Csatlakozz hozzánk a Viberen
Megjelent: 2 hónapja

Munkaidő-nyilvántartás 2019

A munkáltatónak munkaidő-nyilvántartást kell vezetnie a dolgozóiról, amelyben a munkaidejük elejét és végét kell rögzítenie, naprakészen.

A munkaidő-nyilvántartás nem jelent egyet a jelenléti ívvel és a beléptető rendszer adataival sem. A munkaidő nyilvántartásból a törvény szerint egyértelműen ki kell derülnie a teljesített rendes és rendkívüli munkaidőnek, valamint a készenlét kezdő és befejező időpontjának is.

A munkaidő nyilvántartásának formai követelménye nincs, a cég maga dönthet róla, hogy napi, heti vagy havi nyilvántartást vezet. A munkaidő-nyilvántartásnak naprakésznek kell lennie.

A nyilvántartást a munkaadónak kell vezetnie, a munkavállalónak nem kötelessége azt vezetni vagy aláírni, ezt törvény nem írja elő.

A munkaadó nyilvántartja a rendes és a rendkívüli munkaidőt, a készenlétet és a szabadságot.

A munkáltató átruházhatja a nyilvántartás vezetését írásban a munkavállalóra, de a naprakész munkaidő-nyilvántartás továbbra is a munkáltató felelőssége.

A munkaidő-beosztás lehet nyilvántartás is egyben, ha azt hét nappal előbb közzéteszik és legalább egy hetet felölel. A beosztásnak is naprakésznek kell lennie, vagyis az esetleges változtatsokat jelölni kell rajta. Valamint a beosztást hónap végén igazolnia kell a munkáltatónak.



Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Kivételes esetek - amikor a munkaszerződés a munkáltatónak kedvez 2. rész

Vannak olyan helyzetek, amikor a munkáltató érdekében áll eltérni a Munka törvénykönyve rendelkezéseitől, adott esetben a munkavállaló... Teljes cikk

Mennyibe kerül a jogellenes felmondás?

Mitől függ a munkavállalónak megítélt kártérítés összege? A mai cikkben azt járja körbe Oláh Zsófia a HR Blogon, hogy mik tartozhatnak bele az... Teljes cikk

Mikor másolhatja le jogszerűen a munkáltató az alkalmazott okmányait?

A munkáltatók csak kivételes esetekben másolhatják le jogszerűen az alkalmazottak személyes iratait - mutat rá a BDO Legal Jókay Ügyvédi Iroda. Teljes cikk