NEXON - Minőségi HR-szolgáltatások
A NEXON 1989 óta a hazai humánügyviteli szolgáltatók meghatározó képviselője. Több mint 200 alkalmazottat foglalkoztat, tavalyi nettó árbevétele meghaladta a 2 milliárd forintot is. 20 éves humánügyviteli tapasztalattal a háta mögött a cég ügyvezetője, Ocskay Szilárd adott interjút a HR Portal számára.
- Milyen humánerőforrás-háttérrel rendelkeznek, hogy képesek ennyire komplex szolgáltatást nyújtani?
- A bér- és humánügyvitel területére jellemző a rendszeres - éves szinten akár 10-15 alkalommal bekövetkező - jogszabályi változás, ami megköveteli az általunk biztosított megoldások folyamatos fejlesztését és programjaink rendszeres frissítését. Ehhez komoly szakembergárda kell, csakúgy, mint a humánügyviteli szolgáltatásaink bérmunkában történő ellátásához, valamint a termékeinkhez kapcsolódó kérdések szakszerű és gyors megválaszolásához. A NEXON-nál így már több mint 200 fő dolgozik, ebből 25 programozó és több mint 30 ügyfélszolgálati munkatárs látja el a termékeinkkel kapcsolatos feladatokat. Az outsourcing üzletágunk létszáma meghaladja a 100 főt, ez a legmunkaerőigényesebb tevékenységünk..
- A NEXON jelenleg ötfajta speciális humánügyviteli szolgáltatást nyújt. Többek között a nexONBÉR prémium kategóriás bér- és táppénz számfejtő programját, amely 15 éve piacvezető a bérelszámoló rendszerek között. A 3000 vállalatot és több mint 1 millió munkavállaló számfejtését lefedő szolgáltatásuk önmagáért beszél, de mégis, miért ilyen versenyképes ez a szolgáltatásuk?
- Piacvezető termékünk első verziója közel 20 éve jelent meg, így nyugodtan mondhatom, hogy egyedülállóan széleskörű tapasztalat gyűlt össze az elmúlt két évtized során. Termékeink
- Mit takar a nexONHR humáninformatikai rendszerük?
- A kiélezett versenyben egyre több cég tapasztalja, hogy a munkaerő megszerzése, fejlesztése és megtartása nagymértékben hozzájárul a vállalat céljainak eléréséhez. A folyamatosan változó igényekkel összhangban a HR vezetők egyre összetettebb humáninformatikai megoldásokat kívánnak. A nexONHR segít megalapozott döntéseket hozni a jelentkezőkkel és az alkalmazottakkal kapcsolatban, és hozzájárul ahhoz, hogy kontrolling szemléletű, a mai elvárásoknak megfelelő HR gyakorlat alakuljon ki partnereinknél.
A rendszer maga modulokból épül fel, amelyek átölelik az emberierőforrás-gazdálkodás legfontosabb területeit. A nexONHR így egyaránt alkalmas a teljes toborzási folyamatra, a személyzeti nyilvántartásra, a képzésre, a fejlesztésre, a karriertervezésre, a munkakörelemzésre, valamint az utódlástervezésre. Ugyanakkor nem csak egy programról van szó, hanem annak bevezetéséről, támogatásáról, a hozzá tartozó tanácsadásról és szervezetfejlesztési szolgáltatásról, valamint továbbképzések szervezéséről is.
- "Beléptetés és munkaidő-nyilvántartás" címmel nexONTIME szolgáltatásuk is van, amelyet a magyar törvényi szabályozásoknak megfelelően a túlmunkát, a munkaidő pontos nyilvántartását a hazai bér és munkaügyi tapasztalatokra alapozva fejlesztették ki. Ezen felül milyen különlegessége van ennek a rendszernek?
- A nexONTIME beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszer nem csak a dolgozók beléptetésére és a biztonságtechnikai berendezések vezérlésére alkalmas: az összegyűjtött munkaidő adatokat - a hagyományos rendszereken túlmutatóan - teljes körűen, a bérszámfejtés és a munkarend tervezés igényei szerint képes feldolgozni, majd a vezetés, valamint a dolgozók részére megjeleníteni. Ennek köszönhetően elemezhetővé válik a dolgozók teljesítménye: azonnal kiszűrhetők a bérezési, humánerőforrás-gazdálkodási problémák, valamint jelentősen csökkenthetők a túlórák és ennek köszönhetően a munkabérköltségek. A rendszer emellett jelentős adminisztrációs terhet is levesz a bérszámfejtők válláról, hiszen a feldolgozott időadatok automatikusan átadhatók a bérszámfejtésnek.
- A magyar munkaerő-piacon még nem általános megoldás a kihelyezett bérügyvitel. Mit takar ez a szolgáltatásuk valójában?
- A nexONSOURCE kihelyezett bérügyviteli szolgáltatás lényege, hogy a NEXON partnereinek bérszámfejtéssel kapcsolatos összes feladatát átvállalja, és biztosítja a bérügyviteli tevékenység hosszú távú ellátásához szükséges valamennyi feltételt, azaz a kiválóan képzett szakembereket, a számítógépeket és a saját fejlesztésű bérszámfejtő programot, valamint a kellékeket, a papírt, a postadíjakat, az irodahelyiséget. Így a bérszámfejtés kihelyezésével a megbízók költséget, eszközt, munkaerőt takaríthatnak meg, a jó teljesítésért pedig a NEXON vállalja az erkölcsi és az anyagi felelősséget.
A valós működés során a NEXON által feldolgozott bérügyviteli adatok számítógépes kapcsolaton keresztül azonnal az ügyfelek HR, illetve vállalatirányítási rendszerébe épülnek, így állandóan ellenőrizhetők, elemezhetők. A NEXON budapesti és vidéki irodáinak munkatársai szoros kapcsolatot tartanak az ügyfelekkel, igény szerint személyes konzultációt, helyszíni ügyeletet adnak. Szolgáltatásunk népszerűségét mutatja, hogy 2005-ben már több mint 60 000 magyar munkavállaló bérét számfejtette így a NEXON.
- Saját oktatási központjukban az OKÉV által nyilvántartásba vett, szakmai tanfolyamokat tartanak, melyek legtöbbje a szakképzési hozzájárulás terhére elszámolható. Milyen létszámmal és feltételek mellett tartják ezeket a tanfolyamokat?
- Szakmai tanfolyamaink létszáma általában 15 fő, annak érdekében, hogy minél hatékonyabb, eredményesebb legyen a képzés. A képzéseink költsége a szakképzési hozzájárulás terhéből finanszírozható, valamint az SZJA törvény alapján egyéni hallgatóink az OKJ-s képzések tandíjai és a szakvizsgák díjai után adókedvezményt vehetnek igénybe.
A jogszabályok változása szükségessé teszi, hogy évente akár többször is, 1-1 napos szakmai konferenciát hirdessünk meg, ilyen például az ügyfeleinknek összeállított BERENC ill. nexONBÉR Akadémia.
OKJ-s képzéseinket, speciális és szakmai képzéseinket kihelyezett formában is megszervezzük
A nexONEDU oktatási és vizsgaközpontunk tevékenységi köre nem rég bővült ki a szervezetfejlesztés, valamint az ahhoz kapcsolódó kompetenciafejlesztési folyamatok kínálatával. Ily módon a NEXON a hazai piacon egyedülálló mértékben fedi le az intézményes kereteken kívüli felnőttoktatás és képzés teljes szegmensét.
- Honlapjukon külön nexONLINE szekciójuk van. Mit takar ez valójában?
- Ez a menüpont nem egy terméket, hanem a meglévő ügyfeleink számára biztosított online ügyfélszolgálatot takar. A nexONLINE segítségével elérhetők a termékeinkhez kapcsolódó részletes leírások, dokumentációk és nem utolsó sorban a jogszabályváltozások kapcsán elkészített programfrissítések. Ez egyike azoknak a csatornáknak, melyen ügyfeleinkkel kapcsolatot tartunk.
- Mit gondol, miben rejlik igazán a versenyképességük?
- Munkatársaink elhivatottsága jelent igazi versenyelőnyt számunkra, s ezt igyekszünk minél jobban támogatni: a nálunk dolgozók számára a legkorszerűbb feltételeket és gondoskodó munkahelyet biztosítunk. Az elmúlt évek során két alkalommal indultunk a "Legjobb munkahely" felmérésen, és egy első, illetve egy második helyet szereztünk.
Termékszinten mindez a magas minőségi elvárásoknak - már 1996-ban ISO 9001 minősítést szereztünk - megfelelő megoldásainkban jelenik meg. Ezzel párhuzamosan törekszünk ügyfeleink mind jobb kiszolgálására. Ennek érdekében vidéken is számos irodát nyitottunk, így szükség esetén személyesen is segítségért fordulhatnak hozzánk a budapesti központtól távolabb eső felhasználók.
Versenyképességünk másik titka, hogy a piac legnagyobbjaként a legtöbb ügyfélvisszajelzéssel és piaci információval rendelkezünk. Ezt az újabb termékek kifejlesztése során maximálisan felhasználjuk.
- Referenciáik sorában olyan nevek szerepelnek, mint az OBI, az MKB Bank, a Metro Áruházak, a Malév, a Magyar Televízió, a Nokia és a Danone. Ilyen szakmai háttérbázissal milyen céljaik vannak a jövőre nézve?
- A NEXON évről évre stabil, 20%-ot meghaladó növekedést mutat. A bérügyvitel kapcsán komoly potenciál van még a kiszervezés keretében történő bérszámfejtésre, illetve korszerű HR megoldásainkra. Ezen kívül olyan új területeken kívánunk megjelenni, ahol több évtizedes tapasztalatunkat ügyfeleink számára kamatoztathatjuk - ilyen például a kompetencia alapú kiválasztás. Vállalatunk üzleti sikereken túl pedig folyamatosan törekszik arra, hogy a társadalom számára hasznos, szociálisan érzékeny társaság legyen.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Stratégiai irányváltást jelentettek be a Duolingonál: a nyelvtanuló alkalmazást működtető cég a jövőben komolyan épít a mesterséges... Teljes cikk
Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk
A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk