Megjelent: 1 éve

Nincs olyan, hogy mesterterv relokáció esetén

Egy költözés komoly stresszt jelent. Ez fokozottan igaz abban az esetben, ha nem csak az ember lakhelye, hanem a munkahely, esetleg az ország, ahol él, és ezzel együtt minden egyéb körülmény is megváltozik. Márpedig ez a relokációval együtt jár. Rugalmasság nélkül ebben a helyzetben nem lehet boldogulni.

Először is rengeteg papírmunkával jár a relokáció, ami nem csak az esetleg szükséges vízum ügyintézését jelenti. Általában számos dolgot le kell zárni azon a helyen, ahol addig az ember élt: ingatlannal, közművekkel, oktatási intézménnyel kapcsolatosan. (Ha még ingatlan eladására is sor kerül, akkor az adminisztráció megsokszorozódik.) Esetleg megbízást adni valakinek, hogy helyettünk intézze a fennmaradó ügyeket, pláne, ha nem végleges költözést tervezünk.

Az embernek mindig több holmija van, mint amivel eredetileg számolt. Ha családdal költözünk, a mennyiség itt is hatványozódik. Érdemes alaposan, és jó előre átgondolni, hogy mi az, amit valóban magunkkal szándékozunk vinni, mire lesz tényleg szükség, és mi mindentől érdemes ebből az alkalomból megszabadulni. Ez nem kevés időt és gyakran lelkierőt vesz igénybe, így időben el kell kezdeni.

Egy ilyen folyamat esetén az ember általában rendelkezik terv(ekk)el, dátumokkal, stratégiával, de ebben a helyzetben az az igazi meglepetés, ha már az első variációt sikerül megvalósítani. Sokkal valószínűbb, hogy rendelkezni kell A,B,C, D … stb. tervvel, és ezeken is rugalmasan változtatni, ha szükséges. Hiszen egy relokáció esetén számos külső tényező, hivatal ügyintézésének ritmusa dönti el a helyzetet, ami rajtunk kívül áll. Így ha idegileg nem szeretnénk a folyamatban tönkremenni, akkor van néhány dolog, amivel megkönnyíthetjük a helyzetünket.

  • 1. Kezdjük el időben az ügyintézést, pakolást, szortírozást.
  • 2. Készüljünk fel, hogy ez érzelmileg is nehéz folyamat lehet.
  • 3. Készítsünk táblázatot az elintézendőkről - és vezessük, hogy az adott folyamatban, számlák lezárása, szolgáltatások felfüggesztése stb. hol tartunk -, mert ilyen mennyiség esetén könnyű megfeledkezni valamiről.
  • 4. Próbájunk meg előre tekinteni, a remélt cél és a relokációtól várt hozadék felé, amikor a sokadik tervünk esik kútba és igényel újratervezést.

Persze remek dolog, ha kapunk professzionális segítséget, legalább az út másik végén. Ha van valaki, aki az új helyen fogad, és segít beszerezni, megszervezni dolgokat ott, ahol még nem rendelkezünk helyismerettel. Aki esetleg felügyeli az előkészületi munkákat az ingatlanban, ahová megérkezünk, fogadja a bútorokat, mestereket, és nem utólag kell mindennek nekiállni.

Ha a relokációban érdekelt munkáltató segít ebben, akkor a munkavállaló zökkenőmentesebben tud komfortosabb körülmények közé kerülni, ami a munkakezdést is megkönnyíti, hiszen hamarabb tud az előtte álló feladatra fókuszálni.

Források: ITT és ITT.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.03.302 Napos Agilis Képzés HR szakembereknek, élő videokonferenciás A képzés elsősorban toborzással, talent managementtel és képzéssel foglalkozó, agilis átalakulást segítő HR szakembereknek szól, akik szeretnék megérteni, mi az üzleti és IT területek elvárása az agilis transzformáció során. Bemutatjuk, hogyan tudnának hatékony támogatói és partnerei lenni az agilis átalakulásban részt vevő csapatoknak, és hogyan tudják megtalálni a szervezethez leginkább illő, megfelelő kompetenciákkal bíró agilis jelölteket. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter