Megjelent: 2 éve

Nincs olyan, hogy mesterterv relokáció esetén

Egy költözés komoly stresszt jelent. Ez fokozottan igaz abban az esetben, ha nem csak az ember lakhelye, hanem a munkahely, esetleg az ország, ahol él, és ezzel együtt minden egyéb körülmény is megváltozik. Márpedig ez a relokációval együtt jár. Rugalmasság nélkül ebben a helyzetben nem lehet boldogulni.

Először is rengeteg papírmunkával jár a relokáció, ami nem csak az esetleg szükséges vízum ügyintézését jelenti. Általában számos dolgot le kell zárni azon a helyen, ahol addig az ember élt: ingatlannal, közművekkel, oktatási intézménnyel kapcsolatosan. (Ha még ingatlan eladására is sor kerül, akkor az adminisztráció megsokszorozódik.) Esetleg megbízást adni valakinek, hogy helyettünk intézze a fennmaradó ügyeket, pláne, ha nem végleges költözést tervezünk.

Az embernek mindig több holmija van, mint amivel eredetileg számolt. Ha családdal költözünk, a mennyiség itt is hatványozódik. Érdemes alaposan, és jó előre átgondolni, hogy mi az, amit valóban magunkkal szándékozunk vinni, mire lesz tényleg szükség, és mi mindentől érdemes ebből az alkalomból megszabadulni. Ez nem kevés időt és gyakran lelkierőt vesz igénybe, így időben el kell kezdeni.

Egy ilyen folyamat esetén az ember általában rendelkezik terv(ekk)el, dátumokkal, stratégiával, de ebben a helyzetben az az igazi meglepetés, ha már az első variációt sikerül megvalósítani. Sokkal valószínűbb, hogy rendelkezni kell A,B,C, D … stb. tervvel, és ezeken is rugalmasan változtatni, ha szükséges. Hiszen egy relokáció esetén számos külső tényező, hivatal ügyintézésének ritmusa dönti el a helyzetet, ami rajtunk kívül áll. Így ha idegileg nem szeretnénk a folyamatban tönkremenni, akkor van néhány dolog, amivel megkönnyíthetjük a helyzetünket.

  • 1. Kezdjük el időben az ügyintézést, pakolást, szortírozást.
  • 2. Készüljünk fel, hogy ez érzelmileg is nehéz folyamat lehet.
  • 3. Készítsünk táblázatot az elintézendőkről - és vezessük, hogy az adott folyamatban, számlák lezárása, szolgáltatások felfüggesztése stb. hol tartunk -, mert ilyen mennyiség esetén könnyű megfeledkezni valamiről.
  • 4. Próbájunk meg előre tekinteni, a remélt cél és a relokációtól várt hozadék felé, amikor a sokadik tervünk esik kútba és igényel újratervezést.

Persze remek dolog, ha kapunk professzionális segítséget, legalább az út másik végén. Ha van valaki, aki az új helyen fogad, és segít beszerezni, megszervezni dolgokat ott, ahol még nem rendelkezünk helyismerettel. Aki esetleg felügyeli az előkészületi munkákat az ingatlanban, ahová megérkezünk, fogadja a bútorokat, mestereket, és nem utólag kell mindennek nekiállni.

Ha a relokációban érdekelt munkáltató segít ebben, akkor a munkavállaló zökkenőmentesebben tud komfortosabb körülmények közé kerülni, ami a munkakezdést is megkönnyíti, hiszen hamarabb tud az előtte álló feladatra fókuszálni.

Források: ITT és ITT.
  • 2021.12.07Babér Panoráma - Online bérszámfejtési konferencia Tekintsen ki velünk a legfontosabb tb- és bérszámfejtést érintő jogszabályváltozásokra a BaBér és az Abacus szervezésében megvalósuló Panoráma 2022 Bérszámfejtési Konferencián. Az egész napos szakmai előadások során neves előadók értelmezik a 2022. évre vonatkozó szja, kötelező egészségbiztosítás, tb fedezeti rendszer és a munkáltatói járulékbevallások vonatkozó jogszabály-változásait. Részletek Jegyek
  • 2021.12.10joee tesztesemeny2 tesztesemény2 Részletek Jegyek
  • 2021.12.13Mentorált képzési forma – Jó a munkavállalónak, jó a munkáltatónak Ha egy kollégát megkérdezünk arról, hogy miből van egyre kevesebb, akkor nagy valószínűséggel az „idő” hangzik el válaszként. Részletek Jegyek
  • 2022.01.04HAPPY NEW WORK! meetup Vajon 2022 milyen kihívásokat tartogat a számunkra, ki hogyan látja a munka(végzés) jövőjét, milyen akadályokkal szembesülhetünk és hogyan készülhetünk fel mindezekre? Ha érdekel a téma, akkor regisztrálj a KÜRT Akadémia ingyenes, online meetupjára! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter