Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 hónapja

Online eszközökkel a HR sikereiért?! Most akkor marketinges vagy, vagy HR-es?

Van employer branding stratégája a cégnek, ahol dolgozik? Meghatározták már a vállalati Facebook oldal kommunikációs irányait? Van saját karrieroldaluk, amit rendszeresen látnák el újabb és újabb tartalmakkal? A marketing és HR között gördülékeny kommunikáció és szerep leosztás alakult ki a munkáltatói márkaépítést célzó kampányok hatékony menedzselése érdekében? Nem? Akkor van egy jó és egy rossz hírünk.

Ha a fenti pontok jelentős részéről bár tudják, hogy a toborzásnak és a munkáltatói arculatnak is jót tenne, de még nem tettek lépéseket ezek irányába, vagy nem is igazán van elképzelésük, mit lehetne tenni, akkor Ön is a HR-es szakemberek döntő többségéhez tartozik.

Az online megjelenés, mint PR eszköz

A rossz hír röviden, hogy ez így egyáltalán nincs jól. A munkáltatói márkaépítés mára a HR egyik legnagyobb feladata lett. Jól kidolgozott stratégia és eszközök nélkül, rövid időn belül nagyon nehéz lesz felvenni a versenyt a legjobb jelöltekért. Tény, hogy szervezeti szinten kezdődik annak a megalapozása, hogy mennyire vonzó egy munkahely. De az, hogy ezt hogyan lehet megfelelően prezentálni a jelöltek felé, már többségében HR feladat is.

Egy egyszerű példán keresztül szemléltetve - ami biztosan nem lesz ismeretlen Önnek sem - látható, mekkora jelentőséggel bír, hogyan mutatja meg magát egy cég az online térben. Képzelje el, hogy felhív egy jelöltet egy pozícióval, amelynek részletei felkeltik a jelölt érdeklődését. Ha a jelölt az X, Y, Z generáció tagja, amikor Ön elmondja a cégnevet, már hallja is a vonal túlsó végén a heves gépelést, amint a jelölt éppen rákeres a cég nevére… Vajon mennyire hagy alább a vonal túlsó végén lévő jelölt lelkesedése, ha a keresésre kapott vállalati weboldal nem tükrözi a cégben rejlő lehetőségeket, értékeket, és nem tűnik vonzó munkahelynek?

Kinek a szerepe?

Felmerül a kérdés, mi köze a HR-nek ahhoz, milyen online képet fest magáról a cég. Arra ott vannak a marketingesek, a grafikusok, és a weboldalkészítők. A munkáltatói márkaépítés hiánya és az ezzel járó problémák viszont a HR-nél kulminálódnak, így az ő szaktudások nélkül a stratégiát és a kivitelezést is szinte lehetetlen megoldani.
Persze sokaknak még az sem egyértelmű, milyen platformokat és hogyan érdemes használni. Hogy lehet a feladatokat a cégen belül szétosztani? Hogyan hoz ez a sok munka megfelelő eredményt?

A jó hírünk, így a végére, hogy a Beck & Partners Kft. ősszel újra induló nagy sikerű HR reggelijén az egyik téma éppen az online megjelenés és kommunikáció szerepe lesz a HR-re nézve.

A részvétel díjmentes!
Az előadás során a fenti kérdésekre is választ kaphatnak.
További témák és jelentkezés: www.hrreggeli.hu
Follow hrportal_hu on Twitter

Hozza ki a legtöbbet az év végi jutalmazásból!

Közeledik az év vége, közelednek az ünnepek, ami az ajándékozás, és gyakran a számvetés ideje egyénileg és a cégek számára is. A munkáltatók ilyenkor jutalmazzák dolgozóik teljesítményét, elkötelezettségét. Munkaerőhiányos időkben a lojális dolgozók elismerése, a munkáltatói figyelem kulcskérdés.tovább..

    További cikkek
    275 milliárd forintot utaltak haza a tartósan külföldön élő magyarok

    Csaknem 70 milliárd forinttal nőtt egyetlen év alatt az összeg, amelyet a tartósan külföldön élők Magyarországra utaltak -írja a hvg.hu. Teljes cikk

    Az amerikai piacra segítené a magyar startupokat a kormány

    Magyar startup cégeket és innovatív kisvállalkozásokat segítő központ nyílik Washingtonban a magyar nagykövetségen - írja az MTI. Szabó László... Teljes cikk

    Együtt lépnek a V4-ek az osztrák családtámogatás csökkentése ellen

    A visegrádi négyek és több ország közösen lép fel az Ausztriában külföldi munkavállalóknak fizetett családtámogatások csökkentése ellen, az... Teljes cikk

    Lemondott a brit Brexit-ügyi miniszter

    Nem tudja "jó lelkiismerettel" támogatni a Brexit feltételrendszeréről szóló, a kormány által jóváhagyott megállapodás-tervezetet - indokolta... Teljes cikk

    Nem használ munkájához számítógépet a kiberbiztonságért is felelős japán miniszter

    Nem használ munkájához számítógépet az egyebek közt a kiberbiztonságért is felelős japán miniszter - derült ki Szakurada Jositakának a japán... Teljes cikk

    Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár