Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 10 hónapja

Online eszközökkel a HR sikereiért?! Most akkor marketinges vagy, vagy HR-es?

Van employer branding stratégája a cégnek, ahol dolgozik? Meghatározták már a vállalati Facebook oldal kommunikációs irányait? Van saját karrieroldaluk, amit rendszeresen látnák el újabb és újabb tartalmakkal? A marketing és HR között gördülékeny kommunikáció és szerep leosztás alakult ki a munkáltatói márkaépítést célzó kampányok hatékony menedzselése érdekében? Nem? Akkor van egy jó és egy rossz hírünk.

Ha a fenti pontok jelentős részéről bár tudják, hogy a toborzásnak és a munkáltatói arculatnak is jót tenne, de még nem tettek lépéseket ezek irányába, vagy nem is igazán van elképzelésük, mit lehetne tenni, akkor Ön is a HR-es szakemberek döntő többségéhez tartozik.

Az online megjelenés, mint PR eszköz

A rossz hír röviden, hogy ez így egyáltalán nincs jól. A munkáltatói márkaépítés mára a HR egyik legnagyobb feladata lett. Jól kidolgozott stratégia és eszközök nélkül, rövid időn belül nagyon nehéz lesz felvenni a versenyt a legjobb jelöltekért. Tény, hogy szervezeti szinten kezdődik annak a megalapozása, hogy mennyire vonzó egy munkahely. De az, hogy ezt hogyan lehet megfelelően prezentálni a jelöltek felé, már többségében HR feladat is.

Egy egyszerű példán keresztül szemléltetve - ami biztosan nem lesz ismeretlen Önnek sem - látható, mekkora jelentőséggel bír, hogyan mutatja meg magát egy cég az online térben. Képzelje el, hogy felhív egy jelöltet egy pozícióval, amelynek részletei felkeltik a jelölt érdeklődését. Ha a jelölt az X, Y, Z generáció tagja, amikor Ön elmondja a cégnevet, már hallja is a vonal túlsó végén a heves gépelést, amint a jelölt éppen rákeres a cég nevére… Vajon mennyire hagy alább a vonal túlsó végén lévő jelölt lelkesedése, ha a keresésre kapott vállalati weboldal nem tükrözi a cégben rejlő lehetőségeket, értékeket, és nem tűnik vonzó munkahelynek?

Kinek a szerepe?

Felmerül a kérdés, mi köze a HR-nek ahhoz, milyen online képet fest magáról a cég. Arra ott vannak a marketingesek, a grafikusok, és a weboldalkészítők. A munkáltatói márkaépítés hiánya és az ezzel járó problémák viszont a HR-nél kulminálódnak, így az ő szaktudások nélkül a stratégiát és a kivitelezést is szinte lehetetlen megoldani.
Persze sokaknak még az sem egyértelmű, milyen platformokat és hogyan érdemes használni. Hogy lehet a feladatokat a cégen belül szétosztani? Hogyan hoz ez a sok munka megfelelő eredményt?

A jó hírünk, így a végére, hogy a Beck & Partners Kft. ősszel újra induló nagy sikerű HR reggelijén az egyik téma éppen az online megjelenés és kommunikáció szerepe lesz a HR-re nézve.

A részvétel díjmentes!
Az előadás során a fenti kérdésekre is választ kaphatnak.
További témák és jelentkezés: www.hrreggeli.hu
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Early Bird még 7 napig! Legyél te is naprakész relocation témában!

Ha május 20-ig jelentkezel, még kedvezményesen vehetsz részt az őszi Relocation Academy képzésen. Ha hozzátok is érkeznek külföldi kollégák,... Teljes cikk

PIRAMIS bérprogram a lekérdezés szabadságával!

A PIRAMIS™ szoftver termékbemutatókon rendszerint a legélénkebb visszajelzéseket akkor kapja munkatársunk a résztvevőktől, amikor szabad formátumú... Teljes cikk

A „8 óra munka, 8 óra pihenés, 8 óra szórakozás” már a múlté - A változások miatt szinte naponta felmerülő problémát jelent, hogy mi számít munkaidőnek

A rugalmas munkaidő-rendszerek alkalmazása - előnyeinél fogva -, inkább segíti, mint hátráltatja a termelékenység növelését. A munkaadókat és a... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár