Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 4 hete

Online eszközökkel a HR sikereiért?! Most akkor marketinges vagy, vagy HR-es?

Van employer branding stratégája a cégnek, ahol dolgozik? Meghatározták már a vállalati Facebook oldal kommunikációs irányait? Van saját karrieroldaluk, amit rendszeresen látnák el újabb és újabb tartalmakkal? A marketing és HR között gördülékeny kommunikáció és szerep leosztás alakult ki a munkáltatói márkaépítést célzó kampányok hatékony menedzselése érdekében? Nem? Akkor van egy jó és egy rossz hírünk.

Ha a fenti pontok jelentős részéről bár tudják, hogy a toborzásnak és a munkáltatói arculatnak is jót tenne, de még nem tettek lépéseket ezek irányába, vagy nem is igazán van elképzelésük, mit lehetne tenni, akkor Ön is a HR-es szakemberek döntő többségéhez tartozik.

Az online megjelenés, mint PR eszköz

A rossz hír röviden, hogy ez így egyáltalán nincs jól. A munkáltatói márkaépítés mára a HR egyik legnagyobb feladata lett. Jól kidolgozott stratégia és eszközök nélkül, rövid időn belül nagyon nehéz lesz felvenni a versenyt a legjobb jelöltekért. Tény, hogy szervezeti szinten kezdődik annak a megalapozása, hogy mennyire vonzó egy munkahely. De az, hogy ezt hogyan lehet megfelelően prezentálni a jelöltek felé, már többségében HR feladat is.

Egy egyszerű példán keresztül szemléltetve - ami biztosan nem lesz ismeretlen Önnek sem - látható, mekkora jelentőséggel bír, hogyan mutatja meg magát egy cég az online térben. Képzelje el, hogy felhív egy jelöltet egy pozícióval, amelynek részletei felkeltik a jelölt érdeklődését. Ha a jelölt az X, Y, Z generáció tagja, amikor Ön elmondja a cégnevet, már hallja is a vonal túlsó végén a heves gépelést, amint a jelölt éppen rákeres a cég nevére… Vajon mennyire hagy alább a vonal túlsó végén lévő jelölt lelkesedése, ha a keresésre kapott vállalati weboldal nem tükrözi a cégben rejlő lehetőségeket, értékeket, és nem tűnik vonzó munkahelynek?

Kinek a szerepe?

Felmerül a kérdés, mi köze a HR-nek ahhoz, milyen online képet fest magáról a cég. Arra ott vannak a marketingesek, a grafikusok, és a weboldalkészítők. A munkáltatói márkaépítés hiánya és az ezzel járó problémák viszont a HR-nél kulminálódnak, így az ő szaktudások nélkül a stratégiát és a kivitelezést is szinte lehetetlen megoldani.
Persze sokaknak még az sem egyértelmű, milyen platformokat és hogyan érdemes használni. Hogy lehet a feladatokat a cégen belül szétosztani? Hogyan hoz ez a sok munka megfelelő eredményt?

A jó hírünk, így a végére, hogy a Beck & Partners Kft. ősszel újra induló nagy sikerű HR reggelijén az egyik téma éppen az online megjelenés és kommunikáció szerepe lesz a HR-re nézve.

A részvétel díjmentes!
Az előadás során a fenti kérdésekre is választ kaphatnak.
További témák és jelentkezés: www.hrreggeli.hu
Follow hrportal_hu on Twitter

HR Reggeli a GDPR jegyében, szakértő ügyvédi előadással

Bár az adatvédelmi rendelet szigorú követelményrendszerének már minden cég HR osztályának maximálisan meg kéne felelnie, a visszajelzések alapján a legtöbb helyen még sok a hiányosság. A Beck & Partners szervezésében megrendezésre kerülő HR Reggeli következő témája ezért a GDPR. Vendégük dr. Horváth Katalin, ügyvéd. Vele beszélgettünk az adatvédelmi rendeletről. A rendezvény díjmentes, de regisztrációhoz kötött.tovább..

További cikkek
Nők vezetői székben: jó vezetői attitűd, a férfi-női arányok és a gazdasági kilátások

A felsővezetői optimizmus alapvető, de nőként nem könnyű - derült ki az Egyenlítő Alapítvány és a KPMG Női vezetők kerekasztal-beszélgetésén. Teljes cikk

Nem lesz különbség a munkavállalók között a Brexit után

A brit EU-tagság megszűnése után már nem lenne különösebb ok arra, hogy a brit kormány eltérő letelepedési és foglalkoztatási szabályokat... Teljes cikk

Legyen munkaviszony az otthonápolás - követelték a Parlamentben

Romániában is munkaviszonyként ismerik el az otthonápolást -hívta fel a figyelmet a hétfői parlamenti ülésen Tordai Bence a párt politikusa. A... Teljes cikk

A Gibraltáron dolgozó spanyolokat is érinti a Brexit

Spanyolország a lehető legkedvezőbb eredményeket szeretné elérni a Gibraltáron dolgozó spanyolok számára - mondta Josep Borrell spanyol... Teljes cikk

HR Reggeli a GDPR jegyében, szakértő ügyvédi előadással

Bár az adatvédelmi rendelet szigorú követelményrendszerének már minden cég HR osztályának maximálisan meg kéne felelnie, a visszajelzések alapján... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár