kapubanner for mobile
Megjelent: 2 éve

Outsourcing

Outsourcing alatt azt a tevékenységi folyamatot értjük, amely során egy szervezet tevékenységi körének átvilágítása után a profiljához nem illeszkedő, vagy túlságosan költséges tevékenysége(ke)t és gyakran az ezt végző munkaerőt és eszközeit egy külső céghez (vagy leányvállalathoz) kihelyezi.

images

images

A megoldás lényege, hogy a kiszervezéssel a vállalat gyorsabb, hatékonyabb, jobb minőségű, jól kontrollálható, költségtakarékosabb szolgáltatást kap; s jobban tud fő tevékenységi körére koncentrálni.
A kiszervezés feltételeinek, a szolgáltatások színvonalának és árának meghatározása előre történik, s általában meghatározott időtartamra szól.
Az outsource szolgáltatások körének meghatározásakor elsődleges szempontként kell figyelembe venni a kiszervezéssel járó kockázati tényezőket.

  • Az outsourcing előnyei közé tartozhat, hogy a szervezet jobban tud koncentrálni a magfolyamatokra, csökkentheti a költségeit, növelheti a rugalmasságát és a hatékonyságát, valamint hozzáférhet a külső szolgáltató szakértelméhez, tapasztalatához és technológiájához.
  • Az outsourcing hátrányai közé tartozhat, hogy a szervezet elveszítheti az irányítást és a minőséget a kiszervezett folyamatok felett, függőbbé válhat a külső szolgáltatótól, kockáztathatja az ügyfelek elégedettségét és a munkavállalók lojalitását, valamint ki lehet téve a jogi, biztonsági és etikai kihívásoknak.
  • Az outsourcing sikerességének kulcsa, hogy a szervezet alaposan megtervezze és menedzselje a kiszervezési folyamatot, meghatározza a várt eredményeket és mutatókat, kiválassza a megfelelő partnert, megkötse az optimális szerződést, és folyamatosan ellenőrizze és értékelje a teljesítményt.

Az outsourcing különböző formái és módszerei léteznek, amelyek a vállalat céljaitól, igényeitől és sajátosságaitól függően alkalmazhatók. Néhány példa az outsourcingra:

  • Funkcionális outsourcing: Ez az outsourcing típusa akkor alkalmazható, amikor egy vállalat egy másik vállalatot bíz meg egy bizonyos funkció vagy terület ellátásával, például a könyvelés, a marketing, az informatika, a logisztika, stb. A funkcionális outsourcing segít a vállalatnak a nem alapvető tevékenységek kiszervezésével, és a magfunkciókra való koncentrálással.
  • Projekt outsourcing: amikor egy vállalat egy másik vállalatot bíz meg egy konkrét projekt megvalósításával, például egy termékfejlesztés, egy kutatás, egy tanulmány, stb. A projekt outsourcing segít a vállalatnak a szükséges szakértelem, erőforrás, technológia, stb. megszerzésével, és a projekt határidőre és költségvetésre való teljesítésével.
  • Folyamat outsourcing: mikor egy vállalat egy másik vállalatot bíz meg egy teljes üzleti folyamat végrehajtásával, például az ügyfélszolgálat, a beszerzés, a bérszámfejtés, stb. A folyamat outsourcing segít a vállalatnak a folyamatok minőségének, sebességének, rugalmasságának és költséghatékonyságának javításával.
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek