Pozitív önképről tanúskodnak a szelfik
A szelfik segítségével pozitív önképüket osztják meg az Internet-felhasználók a világgal. Az IRCenter által végzett kutatás azt elemzi, a képek alapján, hogy hogyan szeretnék magukat bemutatni az emberek a közösségi médiában. Hogyan használják kelet-közép-európaiak a szelfis kommunikációt?
A kutatásunk célja az volt, hogy találjuk ki, milyen hashtagek jelennek meg Instagram-on vagy Facebook-on, és a szelfikezők hogyan mutatják meg magukat. Érdekes volt megnézni, hogy Kelet-Közép-Európa lakossága másképp jeleníti-e meg magát országonként, vagy hasonlóképpen akarnak mutatkozni az emberek. 23210 darab szelfit elemeztünk, amelyek 2014. május 1-e és augusztus 19-e között jelentek meg.
Érdemes közelebbről megnézni a szelfiket szimplán azért, mert szórakoztatóak. Viszont szociológusok és marketingesek számára is érdekes a téma, mivel betekintést nyújt abba, hogy kik a közösségi média rendszeres felhasználói. Ráadásul a szelfi az érzelmeket ábrázolja: a legpozitívabbakat, amiket a többiekkel meg akarnak osztani; illetve bepillantást nyújt abba, ahogyan az emberek önmagukat akarják bemutatni.
Viszont a szelfik kutatásából azt is megtudhatjuk, hogy milyen témakörök érdeklik a fiatal, digitális médiához értő és meglehetősen jómódú fogyasztókat, illetve hogyan konstruáljuk a nekik szóló országos illetve nemzetközi kampányokat.
Az érzelmek a domináns kategória a szelfikre vonatkozó címkék közül, népszerűséget tekintve. Ez mindegyik kutatott ország: Lengyelország, Csehország, Magyarország, Románia, Litvánia, Lettország és Észtország esetében egyaránt igaz. A #love, #smile, #happy hashtagek mellett többnyire #friends és #summer jelennek meg. A legtöbb #selfie buli Litvániában zajlik.
A lengyelek és a csehek büszkék a nemzeti eszményképekre, legyen az fiú vagy lány (#polishboy, #polishgirl, #czechgirl), úgyhogy kozmetikai cégek Lengyelországban illetve Csehországban hivatkozhatnak a szelfikre a kampányfotók készítésének során. Ráadásul ruhaipar is részesülhet a legújabb divattrendek megfigyelésében.
A magyarok és az észtek az egyetlenek, akik büszkélkednek városaikkal (főleg ilyen hashtagek segítségével, mint #Budapest és #Tallin). Érdekes módon a többi főváros teljesen lemaradt, habár egy pár közöttük elég népszerű kontinens szerte (pl. Prága).
A családjukkal csak Lettországban szelfiznek (#family). Talán azért, mert az ottani közösségi médiában több nemzédek aktívan van jelen. A litvánok pedig a baráti körben fényképezik leggyakrabban magukat (#friends).
A hashtagek elemzése nem a szokásos analízis az Internetről érkező adatok esetében. Itt a szavak a kulcsfontosságúak, megérteni a képekkel együtt lehet őket igazán, így az elemzésük is egységükben kell, hogy történjen. Viszont nem tér el nagyon a hagyományos piackutatásban alkalmazott fénykép-orientált elemzéstől, amiben teljesen különbözik az, hogy az elemzések valós időben végezhetőek és Key Performance Indicators formában bemutathatóak, és ezzel a más internetes adatokkal összehasonlíthatóak is.
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Helyben akarnak interjúzni vagy legalább a szakmai vezetővel beszélni, élményt szeretnének gyűjteni munkakörökről, inspirációt meríteni a... Teljes cikk
Az interaktív kommunikáció és a nyitottság is elengedhetetlen, ha egy el szeretne érni egy Z generációs fiatalt. Teljes cikk
Immár harmadik éve készíti el munkavállalói visszajelzések alapján a legjobb munkahelyek – Top Employers – listáját a Munkahelyeink.hu. A ma... Teljes cikk
- Új vezetője lesz a CNN-nek 8 hónapja
- Mindenkit elbocsátottak a legendás National Geographic-tól 10 hónapja
- Több száz embert bocsát el a legnagyobb német lap, az AI végzi majd a munkájukat 10 hónapja
- Visszatértek a könyvtárakba az olvasók 10 hónapja
- Bemutatták az első mesterséges intelligencia által generált hírolvasót 13 hónapja
- Miért mond fel egyre több fiatal dolgozó élőben a TikTok-on? 13 hónapja
- How to Instagram Story Viewer Download? 1 éve
- Leépít az RTL, több mint 500 munkahely szűnik meg 1 éve
- Sztrájkol a New York Times szerkesztősége 1 éve
- Mi lesz a munkahelyi sportegyesületekkel energiaválság idején? 1 éve
- A közösségi autómegosztás is lehet adómentes béren kívüli juttatás 1 éve