Pozitív önképről tanúskodnak a szelfik
A szelfik segítségével pozitív önképüket osztják meg az Internet-felhasználók a világgal. Az IRCenter által végzett kutatás azt elemzi, a képek alapján, hogy hogyan szeretnék magukat bemutatni az emberek a közösségi médiában. Hogyan használják kelet-közép-európaiak a szelfis kommunikációt?
A kutatásunk célja az volt, hogy találjuk ki, milyen hashtagek jelennek meg Instagram-on vagy Facebook-on, és a szelfikezők hogyan mutatják meg magukat. Érdekes volt megnézni, hogy Kelet-Közép-Európa lakossága másképp jeleníti-e meg magát országonként, vagy hasonlóképpen akarnak mutatkozni az emberek. 23210 darab szelfit elemeztünk, amelyek 2014. május 1-e és augusztus 19-e között jelentek meg.

Érdemes közelebbről megnézni a szelfiket szimplán azért, mert szórakoztatóak. Viszont szociológusok és marketingesek számára is érdekes a téma, mivel betekintést nyújt abba, hogy kik a közösségi média rendszeres felhasználói. Ráadásul a szelfi az érzelmeket ábrázolja: a legpozitívabbakat, amiket a többiekkel meg akarnak osztani; illetve bepillantást nyújt abba, ahogyan az emberek önmagukat akarják bemutatni.
Viszont a szelfik kutatásából azt is megtudhatjuk, hogy milyen témakörök érdeklik a fiatal, digitális médiához értő és meglehetősen jómódú fogyasztókat, illetve hogyan konstruáljuk a nekik szóló országos illetve nemzetközi kampányokat.
Az érzelmek a domináns kategória a szelfikre vonatkozó címkék közül, népszerűséget tekintve. Ez mindegyik kutatott ország: Lengyelország, Csehország, Magyarország, Románia, Litvánia, Lettország és Észtország esetében egyaránt igaz. A #love, #smile, #happy hashtagek mellett többnyire #friends és #summer jelennek meg. A legtöbb #selfie buli Litvániában zajlik.
A lengyelek és a csehek büszkék a nemzeti eszményképekre, legyen az fiú vagy lány (#polishboy, #polishgirl, #czechgirl), úgyhogy kozmetikai cégek Lengyelországban illetve Csehországban hivatkozhatnak a szelfikre a kampányfotók készítésének során. Ráadásul ruhaipar is részesülhet a legújabb divattrendek megfigyelésében.
A magyarok és az észtek az egyetlenek, akik büszkélkednek városaikkal (főleg ilyen hashtagek segítségével, mint #Budapest és #Tallin). Érdekes módon a többi főváros teljesen lemaradt, habár egy pár közöttük elég népszerű kontinens szerte (pl. Prága).
A családjukkal csak Lettországban szelfiznek (#family). Talán azért, mert az ottani közösségi médiában több nemzédek aktívan van jelen. A litvánok pedig a baráti körben fényképezik leggyakrabban magukat (#friends).
A hashtagek elemzése nem a szokásos analízis az Internetről érkező adatok esetében. Itt a szavak a kulcsfontosságúak, megérteni a képekkel együtt lehet őket igazán, így az elemzésük is egységükben kell, hogy történjen. Viszont nem tér el nagyon a hagyományos piackutatásban alkalmazott fénykép-orientált elemzéstől, amiben teljesen különbözik az, hogy az elemzések valós időben végezhetőek és Key Performance Indicators formában bemutathatóak, és ezzel a más internetes adatokkal összehasonlíthatóak is.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk
Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk
A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk
- Te hogyan reagálsz a hatásvadász címekre? 3 hónapja
- Az irodától a home office-ig: mi teszi boldoggá a munkavállalókat? 4 hónapja
- Peren kívül megegyezett a Disney a színésszel, akit egy közösségi média posztja miatt rúgtak ki 4 hónapja
- Új kihívások után néz Az álommeló reality győztese 4 hónapja
- Ötből két dolgozó szerint a közösségi média veszélyes a karrierjére 4 hónapja
- Miért lenne fontos tiltani 13 éves kor alatt az okostelefont? Globális korlátozást javasolnak a szakértők 4 hónapja
- Eltűnnek az olvasók, jönnek az elbocsátások – a Google AI-ja munkahelyek ezreit veszélyezteti 5 hónapja
- Linkedin 5 hónapja
- Új vezérigazgató a TV2 Média Csoport élén 8 hónapja
- Új szakmákkal bővülhet a Szakmajegyzék 9 hónapja
- Kaphat a munkavállaló kétféle útiköltségtérítést? 10 hónapja

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?