Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 7 hónapja

Praktikus tanácsok a sikeres életmódváltáshoz!

Az életmódváltásba sokaknak beletört már a bicskája, nekirugaszkodnak, aztán egy-két hét után feladják, az első kudarcnál visszafordulnak. Az alábbi praktikus tanácsokkal szeretnénk hozzásegíteni ahhoz, hogy te ne járjál így. Fogj neki és vidd végig, amit elhatároztál!

1. Jelölj meg egy konkrét célt!

Lehetőleg olyan célt jelölj ki magadnak, ami elérhető. Az lehet egy adott táv lefutása, egy adott súly, amitől meg akarsz szabadulni, egy edzésszám, amit hetenként el akarsz végezni, bármi, csak igazítsd a célt a lehetőségeidhez. Ha azzal kezded az életmódváltás, hogy egy megvalósíthatatlan célt tűzöl ki, hamar elmegy majd a kedved az egésztől.

2. Készíts időbeosztást!

Az elején nehezen tudod majd beiktatni a heti rendedbe az edzéseket, éppen ezért készíts egy tervet, amely azt a célt szolgálja, hogy a napi rohanásban nehogy elfelejtődjön az edzés. Mindenképpen szoríts ki neki legalább heti egy órát, ha valamilyen munkahelyi elfoglaltság keresztülhúzza a számításaidat, már előre jelölj ki „esőnapot”!

3. Vezess naplót!

Az időbeosztással együtt jegyezd fel a naplóba azt is, hogy mit edzettél, hogy hatott rád, mennyire volt izomlázad másnap, mennyi idő volt, amíg tudtál regenerálódni. A fejlődésed szempontjából hasznos lesz, ha vissza tudod nézni, hogy honnan indultál és mekkora lépésekkel haladtál. No és az önbizalmadnak is jót fog tenni, ha látod, hogy mennyivel többet bírsz akár egy-két elteltével is.

4. Fotózd magad 30 naponként!

Ne a mérlegen rostokolj, sokkal többet ér, ha 30 naponként lefotózod magad. Ha rendesen edzel és odafigyelsz az étkezésre, egész biztos, hogy látványos lesz a változás. A kilók amúgy sem kellőképpen beszédesek (csupán ha nagy súlyfeleslegről van szó), hétköznapi esetben több információt kapsz a képekből, mint abból, amit a mérleg mutat.

5. Ne vegyél olyan élelmiszert, amit nem akarsz enni!

És ha már az étkezést említettem: ne is vásárolj olyan élelmiszert, amit nem akarsz megenni! Ha nehezen megy, hogy lemondj bizonyos ételekről, akkor ne is vedd meg őket, egyszerűbb a kísértést így elfojtani csírájában. Ha később már nagyobb lesz az önfegyelmed, nem gond, ha tartasz otthon csalásra alkalmas harapnivalókat, de az elején jobb, ha nem kockáztatsz.

6. Pozitív gondolatokkal vedd körbe magad!

Amíg a motivációd nem töretlen, amíg könnyen meginogsz, addig hasznos lehet, ha derűs, vidám zenéket hallgatsz akár már a reggeli készülődésnél, vagy a kocsiban, buszon. Keresd az olyan emberek társaságát, akik már végigmentek azon az úton, amelyre te készülsz, illetve olyan motivátorokat kövess, akik nem hallgatják el az út nehézségét, de van bennük elég lendület ahhoz, hogy te is túljuss a nehéz időszakaidon.

7. Került azokat, akik lehúznak!

Az elején sokan lesznek olyanok, akik nem hisznek benned, nem látják át a döntésed jelentőségét, akik feleslegesnek tartják azt az igényt, hogy minőségibb életet élj. Nos, nem kell magyarázkodnod, csak a kezdeti időre jó, ha távol tartod magad tőlük. Amikor már stabil vagy, nem fog zavarni a negatív hozzáállásuk, de az elején jobb, ha nem tudnak hatni rád a hitetlenkedésükkel.

8. Ne ijedj meg a megtorpanástól!

Ha megtorpantál, ülj le, vedd elő a naplódat és nézd végig, hogy már mennyi mindenben előreléptél és már milyen sokat dolgoztál. Pihenj meg egy kicsit, gyűjts erőt és ne légy túl szigorú magaddal! Ha monoton számodra az életmódváltás folyamata, dobd fel egy-egy újfajta edzéssel, egy-egy még ismeretlen étellel, vagy egy olyan programmal, amihez kedved van. Meglátod, erőt fogsz gyűjteni a változatosságtól és attól, hogy kizökkentél a monotonitásból és újult erővel tudod folytatni az utad.

9. Fogyassz vitaminokat!

Mivel újfajta terhelésnek vagy kitéve és mivel az étkezésed is átalakult, az egyéni igényeknek megfelelően hasznos, ha vitaminokkal, ásványi anyagokkal egészíted ki az étrendedet.

10. Pihenj eleget!

Szintén a megnövekedett terhelés következtében van szükség több pihenésre. Ha korábban nem mozogtál, a szervezted számára megterhelő lesz a rendszeres mozgás. Ahogy feldob és testileg-mentálisan erősít, rövid távon lefáraszt. Ezt muszáj kipihenned!

A Sportkártyával ugyanis közel 400 elfogadóhelyen lehet sportolni, az elérhető mozgásformák száma több mint a százötven, magánszemélyként is igényelhető, a többi hasonló kártyával szemben három hónapos hűségidővel is köthető és az egyéves hűségidő esetén egy hónapra felfüggeszthető.

Vagyis aki kezdő, bátortalan, még nem tudja, merre menjen, az a Sportkártyának köszönhetően egész biztos, hogy megtalálja a számára legmegfelelőbb mozgásformát. A Sportkártya lehetővé teszi, hogy amíg bizonytalan vagy, egy időben több sportágat is kipróbálj, nem kell külön bérleteket vásárolnod ahhoz, hogy mindegyikkel tegyél egy próbát. A Sportkártyát pont neked találták ki. Fogj bele, ne halogass és valósítsd meg az álmodat!
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Az ENSZ szerint a japán kormány kizsákmányolja a fukusimai atomerőműnél dolgozókat

A japán kormány kizsákmányolja és radioaktív sugárzásnak teszi ki a 2011-es földrengésben és szökőárban megkárosodott fukusimai atomerőműnél... Teljes cikk

Eddig tizenöt milliárd forintba került a Paks II. munkatársainak bére

A még csak tervszakaszban lévő paksi beruházásért felelős állami cég munkatársainak átlagos évi bérköltsége 17 millió forint. 42 vezető havi 2... Teljes cikk

A lengyel gazdaságot is sújtja a munkaerőhiány

A varsói kormányzat Fülöp-szigeteki katolikusokkal orvosolná a lengyel gazdaság munkaerő gondjait, más bevándorlóktól továbbra is mereven elzárkózik. Teljes cikk

Új munkája lesz Lázár Jánosnak

A nemdohányzók védelméért felelős miniszterelnöki biztosnak nevezte ki Lázár Jánost augusztus 15-től Orbán Viktor kormányfő a Magyar Közlönyben... Teljes cikk

Súlyos munkaerőhiánytól tart az MSZP

A baloldali ellenzéki párt érdemi parlamenti és társadalmi vitát sürget a magyar munkavállalók kivándorlásának megállítása érdekében. Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár