kapubanner for mobile
Megjelent: 3 éve

Projektmenedzsment

A szervezeti projektek hatékony, kontrollálható, sikeres, az előirányzott költségeket és a meghatározott idő betartását elősegítő módszerek, technikák összessége.

A projekttámogatás kiterjed a projekt teljes ciklusára (tervezési elvek, projektszervezet létrehozása, támogató és ellenőrző eszközök végrehajtása, kockázatkezelési technikák kiválasztása, minőségbiztosítás és minőségellenőrzés, dokumentációs rendszer kidolgozása, audit pontok kialakítása, folyamatos auditálás, projektzárás, egyéb projektszolgáltatások igénybevételének javaslata).
A projektmenedzsment folyamatában több szereplő is részt vesz, akiknek különböző feladataik és felelősségeik vannak. A legfontosabb szereplők a következők:

  • A projektgazda: a projektet megbízó és finanszírozó személy vagy szervezet, aki a projekt céljait és elvárásait meghatározza, és a projekt eredményeit elfogadja vagy elutasítja.
  • A projektmenedzser: a projektet irányító és koordináló személy, aki a projektterv elkészítéséért, a projektcsapat vezetéséért, a projekt kommunikációjáért, a projekt kockázatkezeléséért, a projekt minőségbiztosításáért és ellenőrzéséért, a projekt költségvetéséért és a projekt zárásáért felelős.
  • A projektcsapat: a projektet végrehajtó személyek csoportja, akik a projektmenedzser irányítása alatt dolgoznak, és a projekt tevékenységeit elvégzik. A projektcsapat tagjai lehetnek belső vagy külső erőforrások, akik különböző szakterületekről és szervezeti egységekből érkezhetnek.
  • Az érintettek: a projektet befolyásoló vagy befolyásolt személyek vagy szervezetek, akiknek érdekei vagy elvárásai vannak a projekttel kapcsolatban. Az érintettek lehetnek például a projekt végfelhasználói, a projekt partnerei, a projekt beszállítói, a projekt ellenőrei, a projekt versenytársai, a projekt szabályozói, stb.

A projektmenedzsment fázisai: a projektmenedzsment folyamatát általában négy fő fázisra osztják, amelyek a következők:

  • A projekt indítása: a projekt létrehozásának és meghatározásának fázisa, amely során a projektgazda és a projektmenedzser egyeztetik a projekt céljait, hatókörét, költségvetését, határidejét, eredményeit, kockázatait, minőségi követelményeit, stb. Ebben a fázisban készül el a projektmegbízás, a projektterv vázlata, a projekt szervezeti struktúrája, a projekt érintettjeinek elemzése, stb.
  • A projekt tervezése: a projekt részletes kidolgozásának és előkészítésének fázisa, amely során a projektmenedzser és a projektcsapat meghatározzák a projekt tevékenységeit, erőforrásait, ütemtervét, költségtervét, kockázattervét, minőségtervét, kommunikációs tervét, stb. Ebben a fázisban készül el a részletes projektterv, a munkamegosztási struktúra, a kritikus út analízis, a költség-haszon elemzés, a kockázatmátrix, a minőségi ellenőrzési lista, a kommunikációs mátrix, stb.
  • A projekt végrehajtása: a projekt megvalósításának és ellenőrzésének fázisa, amely során a projektcsapat elvégzi a projekt tevékenységeit, és a projektmenedzser irányítja, koordinálja és monitorozza a projekt folyamatát. Ebben a fázisban készülnek el a projekt kimenetei, a projekt jelentések, a projekt változáskezelési dokumentumok, a projekt problémamegoldási dokumentumok, stb.
  • A projekt lezárása: a projekt befejezésének és értékelésének fázisa, amely során a projektmenedzser és a projektcsapat átadja a projekt eredményeit a projektgazdának, és lezárja a projekt adminisztratív és pénzügyi ügyeit. Ebben a fázisban készül el a projekt záró jelentés, a projekt leckekönyve, a projekt elégedettségi felmérése, a projekt archiválása, stb.

 

  • 2024.05.23Külföldiek foglalkoztatása Magyarországon – Dr. Fehér Dániel Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismeretiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.24Kiváló vezető képzés Tanteremben, 6 képzési napon, 4 szakmai vezetőtől tanulhat kis létszámú csoportban alap vezetői kompetenciákat, hogy HR vezetőként is versenyképes legyen! Most 15% kedvezmény!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek