kapubanner for mobile
Szilágyi Katalin
Megjelent: 15 éve

Sokat profitálhatnak a cégek a szakmai vásárokból

Ha egy cég beszerzésekért felelős vezetője lépést szeretne tartani a hazai és nemzetközi trendekkel, naprakész ismeretekkel kell rendelkeznie az adott iparágról. Piaci információkat a legkoncentráltabban szakmai vásárokon lehet szerezni, ahol egy időben és egy helyen jelennek meg a versenytársak és a megrendelői oldal.

A szakmai kiállítások és vásárok napjainkban a komplex marketing eszköz szerepét töltik be, egyfajta médiának tekinthetőek, melyek a vállalkozások kommunikációját segítik elő. A vásárokon meddőszórás nélkül érhető el a szolgáltatást kínáló cégek potenciális vevői köre. A kiállítások alkalmával a cégek hatékonyan tudják eljuttatni üzenetüket a megcélzott körhöz egy olyan kommunikációs téren keresztül, ahol azonos térben és időben találkozhat az eladó és a vevő.

Térképezzük fel a piacot!

Ahhoz, hogy egy vállalkozás lépést tudjon tartani a hazai és nemzetközi trendekkel, a cég beszerzésekért felelős vezetőjének naprakész ismeretekkel kell rendelkeznie az adott iparágról. Piaci információk szerzésére a szakmai vásárok kifejezetten alkalmasak, hiszen itt koncentráltan jelennek meg a versenytársak és a megrendelői oldal. Az expók nagy előnyei között lehet tehát említeni, hogy a kiállítók objektív piaci képet kaphatnak, emellett lehetőség van szakmai továbbfejlődésre, üzleti döntések előkészítésére, illetve kapcsolatteremtésre is.
Miért érdemes megjelenni egy szakmai kiállításon?
- piaci részesedés megtartása illetve növelése
- új vevők megnyerése, régiek megtartása
- új termék, szolgáltatás bevezetése
- régi termék népszerűsítése
- versenytársak felmérése
- presztízs megjelenés


A kiállító cégeknek ugyanakkor fontos a vásáron való jelenlétet gondosan megtervezni, e nélkül ugyanis elmaradhat az a szakmai és üzleti hozadék, amiért érdemes kisebb-nagyobb összeget befektetni. A standot például lehetőleg úgy kell kialakítani, hogy az tükrözze a cég profilját, legyenek kéznél bemutatkozó anyagok, a látogatóknak víz és aprósütemény. A vásárokon való jelenlét semmiképpen nem lehet öncélú, a cégeknek pontosan meg kell határozniuk, mit szeretnének elérni általa. Ez lehet a már említett kapcsolatépítés, versenytárselemzés, értékesítési csatornák bővítése, termékismertetés, vásárlói szokások feltérképezése, illetve bemutatkozás egy új piacon.

Mit tudnak a virtuális kiállítások?

A vállalkozások ugyanakkor ma már nem csak a hagyományos kiállításokat használhatják marketing eszközként, a válság teremtette gazdasági helyzet és a technológiai fejlődés életre hívta a virtuális szakmai vásárokat, amelyek már hazánkban is egyre nagyobb számban és több területen kezdenek megjelenni. A virtuális expókon való megjelenés ugyanis jóval olcsóbb, emellett a cégek időt is megtakaríthatnak azzal, hogy nem kell külön elutazniuk a helyszínre és az sem mellékes, hogy egyszerre akár több látogatót is kiszolgálhatnak.

Egy virtuális szakkiállításon a pavilonokban - a "valóságos" helyszíneken megszervezett expókkal ellentétben - témák szerint látogathatók az ott kiállító cégek standjai. A standok előtt meg lehet állni nézelődni, megismerkedhetünk a kiállító profiljával, végigkattinthatunk a termékskáláján, kipróbálhatjuk azokat. Közben a virtuális standon egy vállalat új fejlesztésű termékének bemutatóját követhetjük végig, figyelhetjük online előadását, miközben letölthetjük a standról a számítógépünkre a cég legfrissebb termékkatalógusát és fellapozhatjuk az éppen prezentált terméket.

HR-esek az éterben

Humánerőforrás területen idén először rendeznek ilyen vásárt, 2010. szeptember 27-28-án az I. Virtuális HR Expót (www.hrexpo.hu), amelyen a humánerőforrás szakma több területe mutatkozik be. Jelen lesznek például a HR informatika, a fejvadászat, a személyzeti tanácsadás, tréning, munkajog, munkavédelem, nyelvi képző intézetek képviselői, akik bemutatkozó kisfilmeket, videókat vetítenek, prezentációkat mutatnak be cégükről, legújabb szolgáltatásaikról, chatelnek az érdeklődőkkel, akik a kiállító szolgáltatókhoz a 3D effektekkel gazdagított standokra kattintva juthatnak el. Ezen kívül szakmai programot is kínálnak az Expo-látogatóknak, akik egy kimondottan webináriumok megtartására létrehozott teremben hallgathatják meg az előadásokat.

A sor egy virtuális állásbörzével folytatódik, szeptember 28-30-án a Profession.hu tart rendhagyó állásbörzét, amely egyesíti a hagyományos és online börzék tulajdonságait. A program teljes mértékben online lesz: megszűnik a földrajzi és időbeli korlát, ami a potenciális munkavállalókat az ajánlatoktól elválasztja. A weboldal (www.virtualisallasborze.hu) dizájnja, grafikája egy valós, "térben" bejárható állásbörzét formáz, a felhasználók egy virtuális térben sétálhatnak majd a standok között, és egy kiállítóra rákattintva láthatják majd a cég bemutatkozását és az ajánlatokat. A felület teljesen interaktív lesz, a kiállító cégek HR-eseitől az álláskeresők online kérdezhetnek. A rendezvény a hagyományos állásbörzékre abban hasonlít, hogy a standoknak nyitvatartási ideje lesz.
  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hazudnak a munkahelyen? Így ismerheted fel

Az őszi Internet Hungary HR-es szekciójában két előadás is a "munkahelyi hamis próféták" témakört járta körül. Milyen hazugságok figyelhetőek... Teljes cikk

Klimax: Dolgozó nők, akik minden nap újrahangolják magukat, mert nincs más választásuk

Nem kell minden nap erősnek lenned, nem kell mosolyognod, ha fáradt vagy és nem kell eljátszanod, hogy „semmi bajom, csak a hormonok”. Ma van a... Teljes cikk

Íme 4 lépés, amivel bármilyen munkahelyi vita elsimítható

A munkahelyi konfliktusok elkerülhetetlenek – de nem mindegy, hogyan kezeljük őket. Andrew Bosworth, a Meta technológiai igazgatója négy bevált... Teljes cikk