kapubanner for mobile
Szilágyi Katalin
Megjelent: 15 éve

Sokat profitálhatnak a cégek a szakmai vásárokból

Ha egy cég beszerzésekért felelős vezetője lépést szeretne tartani a hazai és nemzetközi trendekkel, naprakész ismeretekkel kell rendelkeznie az adott iparágról. Piaci információkat a legkoncentráltabban szakmai vásárokon lehet szerezni, ahol egy időben és egy helyen jelennek meg a versenytársak és a megrendelői oldal.

A szakmai kiállítások és vásárok napjainkban a komplex marketing eszköz szerepét töltik be, egyfajta médiának tekinthetőek, melyek a vállalkozások kommunikációját segítik elő. A vásárokon meddőszórás nélkül érhető el a szolgáltatást kínáló cégek potenciális vevői köre. A kiállítások alkalmával a cégek hatékonyan tudják eljuttatni üzenetüket a megcélzott körhöz egy olyan kommunikációs téren keresztül, ahol azonos térben és időben találkozhat az eladó és a vevő.

Térképezzük fel a piacot!

Ahhoz, hogy egy vállalkozás lépést tudjon tartani a hazai és nemzetközi trendekkel, a cég beszerzésekért felelős vezetőjének naprakész ismeretekkel kell rendelkeznie az adott iparágról. Piaci információk szerzésére a szakmai vásárok kifejezetten alkalmasak, hiszen itt koncentráltan jelennek meg a versenytársak és a megrendelői oldal. Az expók nagy előnyei között lehet tehát említeni, hogy a kiállítók objektív piaci képet kaphatnak, emellett lehetőség van szakmai továbbfejlődésre, üzleti döntések előkészítésére, illetve kapcsolatteremtésre is.
Miért érdemes megjelenni egy szakmai kiállításon?
- piaci részesedés megtartása illetve növelése
- új vevők megnyerése, régiek megtartása
- új termék, szolgáltatás bevezetése
- régi termék népszerűsítése
- versenytársak felmérése
- presztízs megjelenés


A kiállító cégeknek ugyanakkor fontos a vásáron való jelenlétet gondosan megtervezni, e nélkül ugyanis elmaradhat az a szakmai és üzleti hozadék, amiért érdemes kisebb-nagyobb összeget befektetni. A standot például lehetőleg úgy kell kialakítani, hogy az tükrözze a cég profilját, legyenek kéznél bemutatkozó anyagok, a látogatóknak víz és aprósütemény. A vásárokon való jelenlét semmiképpen nem lehet öncélú, a cégeknek pontosan meg kell határozniuk, mit szeretnének elérni általa. Ez lehet a már említett kapcsolatépítés, versenytárselemzés, értékesítési csatornák bővítése, termékismertetés, vásárlói szokások feltérképezése, illetve bemutatkozás egy új piacon.

Mit tudnak a virtuális kiállítások?

A vállalkozások ugyanakkor ma már nem csak a hagyományos kiállításokat használhatják marketing eszközként, a válság teremtette gazdasági helyzet és a technológiai fejlődés életre hívta a virtuális szakmai vásárokat, amelyek már hazánkban is egyre nagyobb számban és több területen kezdenek megjelenni. A virtuális expókon való megjelenés ugyanis jóval olcsóbb, emellett a cégek időt is megtakaríthatnak azzal, hogy nem kell külön elutazniuk a helyszínre és az sem mellékes, hogy egyszerre akár több látogatót is kiszolgálhatnak.

Egy virtuális szakkiállításon a pavilonokban - a "valóságos" helyszíneken megszervezett expókkal ellentétben - témák szerint látogathatók az ott kiállító cégek standjai. A standok előtt meg lehet állni nézelődni, megismerkedhetünk a kiállító profiljával, végigkattinthatunk a termékskáláján, kipróbálhatjuk azokat. Közben a virtuális standon egy vállalat új fejlesztésű termékének bemutatóját követhetjük végig, figyelhetjük online előadását, miközben letölthetjük a standról a számítógépünkre a cég legfrissebb termékkatalógusát és fellapozhatjuk az éppen prezentált terméket.

HR-esek az éterben

Humánerőforrás területen idén először rendeznek ilyen vásárt, 2010. szeptember 27-28-án az I. Virtuális HR Expót (www.hrexpo.hu), amelyen a humánerőforrás szakma több területe mutatkozik be. Jelen lesznek például a HR informatika, a fejvadászat, a személyzeti tanácsadás, tréning, munkajog, munkavédelem, nyelvi képző intézetek képviselői, akik bemutatkozó kisfilmeket, videókat vetítenek, prezentációkat mutatnak be cégükről, legújabb szolgáltatásaikról, chatelnek az érdeklődőkkel, akik a kiállító szolgáltatókhoz a 3D effektekkel gazdagított standokra kattintva juthatnak el. Ezen kívül szakmai programot is kínálnak az Expo-látogatóknak, akik egy kimondottan webináriumok megtartására létrehozott teremben hallgathatják meg az előadásokat.

A sor egy virtuális állásbörzével folytatódik, szeptember 28-30-án a Profession.hu tart rendhagyó állásbörzét, amely egyesíti a hagyományos és online börzék tulajdonságait. A program teljes mértékben online lesz: megszűnik a földrajzi és időbeli korlát, ami a potenciális munkavállalókat az ajánlatoktól elválasztja. A weboldal (www.virtualisallasborze.hu) dizájnja, grafikája egy valós, "térben" bejárható állásbörzét formáz, a felhasználók egy virtuális térben sétálhatnak majd a standok között, és egy kiállítóra rákattintva láthatják majd a cég bemutatkozását és az ajánlatokat. A felület teljesen interaktív lesz, a kiállító cégek HR-eseitől az álláskeresők online kérdezhetnek. A rendezvény a hagyományos állásbörzékre abban hasonlít, hogy a standoknak nyitvatartási ideje lesz.
  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Networking mesterfokon - mit tegyünk, ha nehezen jegyezzük meg a neveket?

A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk

Hogyan tehető vonzóvá a vegyipar a Z generáció számára?

Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk

Kiderült: a szakmailag nőies viselkedés még férfiakat is diszkriminálhat

Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk