Megjelent: 6 éve

Társadalmi szerepvállalás - nem csak nagyvállalatoknak

A lakosság számára egy vállalat sikere nem feltétlenül az üzleti eredményein vagy azon mérhető, hogy milyen ütemben terjeszkedik, hanem azon is, hogy miként szolgálja a közösséget. Így napjainkban a piacon meghatározó üzleti tevékenységet folytató cég számára szinte kötelesség a társadalmi szerepvállalás.

A társadalmi szerep-, vagy felelősségvállalás (röviden CSR) mára üzleti fogalommá vált. Azok a cégek fektetnek nagy hangsúlyt ilyen kötelezettségekre, melyek figyelembe veszik a társadalom érdekeit, tekintettel vannak a tevékenységük által kifejtett társadalmi, környezeti, művészeti hatásra, így ennek megfelelően alakítják működésüket.

A nagyvállalatok már régen felismerték ennek jelentőségét, és komoly összegeket fordítanak a társadalmi szerepvállalásra, sok esetben önálló CSR-csoportot hoznak létre. Az utóbbi időben a kisebb cégek részéről is megnőtt az aktivitás, hiszen nem kell mindenáron költséges tevékenységekre gondolni, ha a társadalom számára hasznosak szeretnénk lenni. Lehetne sorolni a számtalan lehetőséget a szelektív hulladékgyűjtéstől az intézmények, például iskolák felújításáig, a hasznos - és nagyon sok esetben költségektől mentes - tevékenységek száma szinte végtelen.

Sokan úgy vélik, hogy a cégek részéről ez az egész nem más, mint figyelemfelkeltés, reklám. Az egyszerű megjelenés mellett mégis többet ad, mivel értéket teremt, formálja a gondolkodásmódot mind a közösségben, mind a saját munkatársak körében.

Az Amrest is fontos küldetésének tekinti a társadalmi szerepvállalást. Például a Starbucks kávézókban fair trade kávékat árusítanak, így támogatva a fejlődő országok kávéültetvényein dolgozók igazságos javadalmazását. De saját dolgozóik is végeznek önkéntes tevékenységet, évről-évre segítenek erdők tisztításában vagy játszóterek felújításában.

Idén kezdtek a fogyatékos emberek foglalkoztatásával, a munka világába való integrációjával is foglalkozni. A KFC étteremlánc a Fogyatékosságbarát munkahely elismerést is megpályázta.

Az alapgondolat, hogy a vásárlók sokszínűségét az alkalmazottak sokszínű összetétele visszatükrözze. Így alkalmaznak például diákokat, nyugdíjasokat, de kiemelt figyelmet szentelnek a fogyatékkal élő emberek munkához jutásának is. Stratégiai programjuk magában foglalja a fogyatékos személyek toborzását, hosszú távú foglalkoztatását, illetve a dolgozók szociális érzékenységének növelését. Hisznek a tevékenységük pozitív társadalmi hatásában.

Ezen elvek elsajátításához munkavállalóiknak segítséget is nyújtanak. Az egész szervezetet megmozgató programon belül vállalták, hogy képzéseken, belső kommunikációjukon, belső újságjukon, valamint számos egyéb csatornán keresztül érzékenyítik kollegáikat, formálják szemléletüket, hogy befogadóbbá, toleránsabbá váljanak, és segítsék a megváltozott munkaképességű dolgozók beilleszkedését. A cég CSR-tevékenységével a magyar piac többi szereplőjének is példát szeretne mutatni.

Német Gábor
marketing vezető
EU-CSOPORT
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
  • 2020.02.20recruiTECH Idén minden eddiginél erősebb programmal, számos külföldi (IRL, UK, PL) és hazai előadóval indítjuk útjára a recruiTECH, 2020.02.20-i eseményünket! Várjuk szeretettel a toborzási szakma színe-javát, és mindenkit, aki felelősséget érez a tehetségek megtalálásában. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ha az alapok nincsenek rendben, ne akarjunk wellbeinggel foglalkozni

A kiégés, elkötelezettség hiánya a legtöbb vállalatnál előtérbe helyezte a wellbeing kérdését, miközben Csikós-Nagy Katalin, fluktuációkezelő... Teljes cikk

Maradási interjú: olcsóbb, mint a kiválasztás

Már-már közhelyszámba menő bölcsesség, hogy olcsóbb a meglévő munkatársat megtartani, mint újat találni helyette. A kiválasztás jól lefedett... Teljes cikk

Igaz mese egy kultúraváltásról

Igaz mese egy kultúraváltásról, avagy mitől lesz sikeres a szervezeti kultúra átalakítása. Andó Ildikó, a Vezetői Mesterműhely blog szerzőjének... Teljes cikk