Tartós siker éveken át - közös érdekek mentén
Sárdi Gabriella az Egis Gyógyszergyár Zrt. HR fejlesztési és juttatási osztály osztályvezetője csapatával a díj indulása óta tartósan ott van Az év Cafeteria rendszere pályázat élmezőnyében. Több első hely trófeája is hozzájuk került az évek során. Természetesen idén is megkérdeztem, hogy hogyan érik el ezeket az eredményeket.
Sárdi Gabriella (SG): Nagyon örültünk az elismerésnek, azaz valójában annak, hogy évek óta folyamatosan a legjobbak között vagyunk. A kollégáinktól is gyakran kapunk elismerő szavakat, ami mellett az is fontos számunkra, hogy egy szakmai zsűri is úgy gondolta, jól tesszük a dolgunkat. Meggyőződésem, hogy a sikerhez fontos ez a komplexitás.
FL: Mi lehet a sikeretek titka?
SG: Sikerünk titka, - ahogy a Personal Hungary kerekasztal fórum résztvevőjeként is megfogalmaztam - a változások folyamatos nyomon követése és a csapatmunka. Igyekszünk minden információt begyűjteni a lehetőségek és a jogszabályok változásairól, valamint releváns véleményeket a munkatársainktól és a vállalatvezetéstől, majd ezeket szintén csapatmunkában alakítjuk a vállalati célokat támogató juttatási rendszerré, amit szabályosan, a külső reakciókra figyelve működtetünk.
FL: Azt külsős szakértőként is érzékelem, hogy milyen komplexen kezelitek ezt a kérdést. Mindig nagy örömmel látom, hogy az üzemi tanács részére is első kézből biztosítjátok a szükséges információkat. Gyakran találkozom munkatársaiddal a konferenciáinkon, ők is olvassák a Cafeteria TREND magazint.
SG: Igen. Mindkét félnek sokkal könnyebb, ha egy üzemi tanácsi egyeztetésen hozzáértő felek ülnek le tárgyalni.
FL: Mi volt szerinted újdonság, különleges érték a 2015-ös rendszeretekben, ami a díjazottak közé juttatott benneteket?
SG:A lakáscélú támogatási összeg hiteltörlesztésre való felhasználását már 2014-ben bevezettük, ezt 2015-re tovább tökéletesítettük. Ezzel nagyon sok munkavállalónak tudtunk támogatást nyújtani, és ami ez esetben különösen lényeges, hogy egy adómentes juttatási elem került kiszélesítésre. Ráadásul a munkavállalók - az ehhez kapcsolódó kommunikáció eredményeként - nagy bizalommal vették igénybe ezt a juttatást a nagyobb adminisztrációs kötelezettség mellett is.
FL: Akkor nézzük a 2016-os évet. Milyen újdonságokat vezettetek be 2015-höz képest?
SG: 2016-ban az adminisztrációs terheink csökkentése érdekében bevezettük az Erzsébet utalvány Plusz kártyát. Ezzel megszűnt az utalványok rendelése és kiosztása . Egyszerűen, gyorsan és egy időben tudjuk 4 elem összegeit feltölteni a kártyákra. Különösen nagy gondot fordítottunk a kommunikációs anyagainkra (EgisNet, Munkavállalói tájékoztató). A fejlesztések következtében nem csak funkciókban, hanem esztétikai megjelenésben is fejlődtek ezek a felületek. Színesítettük, informatívabbá tettük, amiről szintén elismerően nyilatkoztak munkatársaink.
FL: Volt-e olyan juttatási elem, mely áldozatul esett az évváltásnak?
SG: Igen, a havi Budapest bérlet.
FL: Huu, ez Budapesten elég meglepő.
SG: Természetesen több év tapasztalata és az igénybevételek száma alapján került sor erre a döntésre, de ezzel nem került ki teljes egészében a bérlet juttatás a rendszerből, mert az éves bérlet igénylésének lehetősége továbbra is a munkavállalóink rendelkezésére áll.
FL: Hogyan áll most áprilisban a 2016-os rendszer egy cafeteria díjazott munkáltatónál?
SG: Az idei évre a munkavállalók nyilatkoztatása megtörtént. Az első megrendeléseken és az új Erzsébet kártyák kiosztásán már túlvagyunk. Az utalványokhoz hasonlóan ennek is pozitív volt a fogadtatása. Már most tervezzük előkészíteni a cafeteria elégedettséget mérő kérdőívet, aminek eredményei alapján fogjuk fejleszteni a jövőbeli rendszerünket. Emellett természetesen munkatársaimmal elemeztük az idei és a tavalyi dolgozói választásokat.
FL: Szerinted mi az a munkafolyamat (feladat), ami igazán sikeressé tehet egy cafeteria rendszert?
SG: A cafeteria rendszert komplexen kell kezelni és vizsgálni. Nehéz és talán nem is érdemes egy munkafolyamatot ebből kiemelni. Nagyon fontos, hogy a munkáltatói és munkavállalói igények, elvárások összhangban legyenek, a döntések konszenzuson alapuljanak. Mi ezt úgy oldjuk meg, hogy a Központi Üzemi Tanácsot ellátjuk az összes szükséges szakmai információval, bevonjuk őket az egyeztetésekbe és rendszeresen elemezzük a juttatásokat. Legalább ennyire fontos a cégen belüli szakterületek együttműködése a cafeteria rendszer működtetése és fejlesztése terén. Emellett elengedhetetlen a rendszeres kapcsolattartás a tanácsadókkal, szolgáltatókkal, hiszen a gördülékeny működéshez pontosan ismernünk kell a folyamataikat.
FL: Köszönöm, hogy ezekkel az alapelvekkel segíted a cafeteria alkalmazók munkáját. Remélem jövőre is meglepitek a díj értékelő bizottságát valamivel.
SG: Jelenleg is dolgozunk a rendszerünk, nyilatkoztató programunk továbbfejlesztésén, amiről most még nem árulok el részleteket, de remélem a jövő évi pályázat után újra beszélhetünk róla.
Fata László
cafeteria szakértő
- 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. Részletek Jegyek
- 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI? Részletek Jegyek
- 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását. Részletek Jegyek
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
Három nagy szereplő határozza meg az egészségpénztárak piacát. A tavalyi évben mind taglétszámban, mind vagyonban nőtt a piac. Kik a nagy... Teljes cikk
Már 2022-ben látszott, hogy a 2019 óta tartó juttatási keret csökkenésének trendje megfordult. Az éves keretösszeg 2024-re is további növekedést... Teljes cikk
Fata László cafeteria-tanácsadó összefoglalója arról, milyen juttatásokat, hogyan, milyen feltételekkel adhat a munkaadó 2024-ben. Teljes cikk
- Új vezérigazgató az Invitech élén 3 hete
- Orbán Viktor: Minden erőt arra kell összpontosítani, hogy az embereket meggyőzzék, van értelme dolgozni 3 hete
- Hogy lehet bevonni még 300 ezer embert a munka világába? 1 hónapja
- Megállapodás a Tescónál - ennyivel nőnek a bérek és a cafeteria 2 hónapja
- Öt kérdés és válasz a külföldi vendégmunkásokról 2 hónapja
- Új HR igazgató csatlakozott a Decathlon csapatához 2 hónapja
- Juttatási keret 2024-ben 2 hónapja
- OMSZ: nem vezetett eredményre a MOK ügyeleti rendszer miatti "hergelése" 2 hónapja
- Van értelme a nagy beruházásoknak, ha a munkaerő-igény nem biztosítható? 3 hónapja
- Fizetéscsökkentéssel büntethetik a rosszul teljesítő pedagógusokat 3 hónapja
- Ismerd meg a népszerű CRM rendszert! 3 hónapja