Tartós siker éveken át - közös érdekek mentén
Sárdi Gabriella az Egis Gyógyszergyár Zrt. HR fejlesztési és juttatási osztály osztályvezetője csapatával a díj indulása óta tartósan ott van Az év Cafeteria rendszere pályázat élmezőnyében. Több első hely trófeája is hozzájuk került az évek során. Természetesen idén is megkérdeztem, hogy hogyan érik el ezeket az eredményeket.
Sárdi Gabriella (SG): Nagyon örültünk az elismerésnek, azaz valójában annak, hogy évek óta folyamatosan a legjobbak között vagyunk. A kollégáinktól is gyakran kapunk elismerő szavakat, ami mellett az is fontos számunkra, hogy egy szakmai zsűri is úgy gondolta, jól tesszük a dolgunkat. Meggyőződésem, hogy a sikerhez fontos ez a komplexitás.
FL: Mi lehet a sikeretek titka?
SG: Sikerünk titka, - ahogy a Personal Hungary kerekasztal fórum résztvevőjeként is megfogalmaztam - a változások folyamatos nyomon követése és a csapatmunka. Igyekszünk minden információt begyűjteni a lehetőségek és a jogszabályok változásairól, valamint releváns véleményeket a munkatársainktól és a vállalatvezetéstől, majd ezeket szintén csapatmunkában alakítjuk a vállalati célokat támogató juttatási rendszerré, amit szabályosan, a külső reakciókra figyelve működtetünk.
FL: Azt külsős szakértőként is érzékelem, hogy milyen komplexen kezelitek ezt a kérdést. Mindig nagy örömmel látom, hogy az üzemi tanács részére is első kézből biztosítjátok a szükséges információkat. Gyakran találkozom munkatársaiddal a konferenciáinkon, ők is olvassák a Cafeteria TREND magazint.
SG: Igen. Mindkét félnek sokkal könnyebb, ha egy üzemi tanácsi egyeztetésen hozzáértő felek ülnek le tárgyalni.
FL: Mi volt szerinted újdonság, különleges érték a 2015-ös rendszeretekben, ami a díjazottak közé juttatott benneteket?
SG:A lakáscélú támogatási összeg hiteltörlesztésre való felhasználását már 2014-ben bevezettük, ezt 2015-re tovább tökéletesítettük. Ezzel nagyon sok munkavállalónak tudtunk támogatást nyújtani, és ami ez esetben különösen lényeges, hogy egy adómentes juttatási elem került kiszélesítésre. Ráadásul a munkavállalók - az ehhez kapcsolódó kommunikáció eredményeként - nagy bizalommal vették igénybe ezt a juttatást a nagyobb adminisztrációs kötelezettség mellett is.
FL: Akkor nézzük a 2016-os évet. Milyen újdonságokat vezettetek be 2015-höz képest?
SG: 2016-ban az adminisztrációs terheink csökkentése érdekében bevezettük az Erzsébet utalvány Plusz kártyát. Ezzel megszűnt az utalványok rendelése és kiosztása . Egyszerűen, gyorsan és egy időben tudjuk 4 elem összegeit feltölteni a kártyákra. Különösen nagy gondot fordítottunk a kommunikációs anyagainkra (EgisNet, Munkavállalói tájékoztató). A fejlesztések következtében nem csak funkciókban, hanem esztétikai megjelenésben is fejlődtek ezek a felületek. Színesítettük, informatívabbá tettük, amiről szintén elismerően nyilatkoztak munkatársaink.
FL: Volt-e olyan juttatási elem, mely áldozatul esett az évváltásnak?
SG: Igen, a havi Budapest bérlet.
FL: Huu, ez Budapesten elég meglepő.
SG: Természetesen több év tapasztalata és az igénybevételek száma alapján került sor erre a döntésre, de ezzel nem került ki teljes egészében a bérlet juttatás a rendszerből, mert az éves bérlet igénylésének lehetősége továbbra is a munkavállalóink rendelkezésére áll.
FL: Hogyan áll most áprilisban a 2016-os rendszer egy cafeteria díjazott munkáltatónál?
SG: Az idei évre a munkavállalók nyilatkoztatása megtörtént. Az első megrendeléseken és az új Erzsébet kártyák kiosztásán már túlvagyunk. Az utalványokhoz hasonlóan ennek is pozitív volt a fogadtatása. Már most tervezzük előkészíteni a cafeteria elégedettséget mérő kérdőívet, aminek eredményei alapján fogjuk fejleszteni a jövőbeli rendszerünket. Emellett természetesen munkatársaimmal elemeztük az idei és a tavalyi dolgozói választásokat.
FL: Szerinted mi az a munkafolyamat (feladat), ami igazán sikeressé tehet egy cafeteria rendszert?
SG: A cafeteria rendszert komplexen kell kezelni és vizsgálni. Nehéz és talán nem is érdemes egy munkafolyamatot ebből kiemelni. Nagyon fontos, hogy a munkáltatói és munkavállalói igények, elvárások összhangban legyenek, a döntések konszenzuson alapuljanak. Mi ezt úgy oldjuk meg, hogy a Központi Üzemi Tanácsot ellátjuk az összes szükséges szakmai információval, bevonjuk őket az egyeztetésekbe és rendszeresen elemezzük a juttatásokat. Legalább ennyire fontos a cégen belüli szakterületek együttműködése a cafeteria rendszer működtetése és fejlesztése terén. Emellett elengedhetetlen a rendszeres kapcsolattartás a tanácsadókkal, szolgáltatókkal, hiszen a gördülékeny működéshez pontosan ismernünk kell a folyamataikat.
FL: Köszönöm, hogy ezekkel az alapelvekkel segíted a cafeteria alkalmazók munkáját. Remélem jövőre is meglepitek a díj értékelő bizottságát valamivel.
SG: Jelenleg is dolgozunk a rendszerünk, nyilatkoztató programunk továbbfejlesztésén, amiről most még nem árulok el részleteket, de remélem a jövő évi pályázat után újra beszélhetünk róla.
Fata László
cafeteria szakértő
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Ha kiderül a foglalkozás-egészségügyi vizsgálaton, hogy a munkavállalónak szemüveg szükséges a képernyő előtti munkavégzéshez, akkor azt a... Teljes cikk
Közeledik az iskolakezdés, ami a családoknak akár százezer, de gyermekenként biztosan több tízezer forint nagyságú kiadás is lehet. Hogyan segíthet... Teljes cikk
A SZÉP-kártya, a 2024-es rekordévet követően, idén is a belföldi turizmus egyik legfontosabb hajtóereje: 2025 júniusában, az előző évit csaknem 27... Teljes cikk
- Ekkora minimálbér-emelést lát reálisnak a VOSZ főtitkára 1 hónapja
- "Fejlődni kötelező" - meddig tart a teljesítménykultúra, és hol kezdődik a félelemkultúra? 1 hónapja
- Krasznahorkai László kapja az irodalmi Nobel-díjat 2 hónapja
- Távozik a B+N Referencia Zrt.- HR-igazgatója 2 hónapja
- Energiafüggetlenség cégeknek – így hoz megtakarítást a napelemes rendszer 2 hónapja
- Így készítenék fel a gyerekeket a robotok világára – jöhet a kötelező MI-oktatás? 2 hónapja
- Vezetőváltás a KAVOSZ-nál 2 hónapja
- Így adózik a csekély értékű ajándék 3 hónapja
- Mit lehet tenni az elöregedéssel járó tudásvesztés ellen? 3 hónapja
- 44 ezer diák kezdi a tanévet a szakképzésben – új tudásközpontok épülnek 3 hónapja
- Hamarosan drágább lesz a munkaerő: ekkora fizetésemelést terveznek adni a cégek 3 hónapja

Fata László cafeteria szakértő a Cafeteria TREND alapítója, szerkesztője, aki nem csak az adótörvények oldaláról közelíti meg a béren kívüli juttatásokat.
Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?