Megjelent: 3 éve

Tippek a hatékonyabb irodai munkához

Hatékonyabb és boldogabb munkavállaló - ez minden HR szakember álma. Hogy valóra váljon ez az álom sok feltételnek kell teljesülnie. Az egyik legfontosabb - az Offiseven felmérése szerint - a megfelelő munkakörnyezet kialakítása. Ebben segít szakértőjük könnyen kivitelezhető ötleteivel.

Legyen világosság!

A fény elengedhetetlen az irodai munkához. A legjobb a természetes fény, de tudjuk, főként az egyterű irodákban, nehéz olyan elrendezést találni, hogy minden asztal eleget kapjon belőle. A megoldás egyszerű, a kevésbé napos munkaállomásokra szükséges egy lámpa! A kevés fény nemcsak a hangulatot, hanem a szemet is rontja.

Semmi csillogás!

Mármint a monitoron ne tükröződjön semmilyen fényforrás, mert nehezíti az olvasást, zavarja a szemet. Gyakran nehéz olyan pozíciót találni, csupán a monitor dőlésszögének állításával, amiben ez megvalósul, ilyen esetekben érdemes megnézni, hogy az asztalt át tudjuk-e helyezni egy megfelelőbb helyre/pozícióba?

Beköszön a természet

A zöld növények otthonosabbá varázsolják az irodát, pozitívan hatnak hangulatunkra és még a levegőt is frissebbé teszik. Mindezért cserébe csak egy kis locsolást kérnek.

Ne cetlizz!

A sok cetli között elvész az információ és egy zsúfolt napon kaotikus állapotok alakulhatnak ki az íróasztalon. Persze memók kellenek, de érdemes ezeket egy füzetben vagy jegyzettömbben vagy akár elektronikusan kezelni, így nem borítják fel az asztal rendjét és visszakereshetőek.

Kábelrengeteg

Ma már számos egyszerű és praktikus megoldás létezik, hogy ne alakuljon ki gordiuszi csomó az asztal alatt a számtalan kábelből. Elég egyszer nekiállni a rendezésnek, később komoly időt spórol meg az a pár perc egy nyomtatócserénél. Arról már ne is beszéljünk, hogy mennyivel kellemesebb látvány, ha rendezetten futnak a zsinórok.

Ergonomikus szék

A mozgásszervi megbetegedések jelentős részéért az ülőmunka, a helytelen testtartás a felelős. A legjobb a megelőzés, melyhez elengedhetetlen, hogy megfelelő széken töltsük el azt a napi 8 órát a munkahelyen.

Egy inspiráló dallam

A zene segít koncentrálni, oldja a stresszt, javítja a hangulatot. Persze open office-ban nem volna praktikus, ha mindenki a saját kedvencét bömböltetné, de a fülhallgató megoldja ezt a gondot. Legyen mindig a fiókban egy kényelmes darab!

Nasizzunk!

Az egészséges rágcsálnivaló frissíti a gondolkodást és feldob. A szárított gyümölcsök, diófélék vagy fehérje rudak jó szolgálatot tehetnek, érdemes bespajzolni belőlük! Ráadásul ezeket az asztalnál is el lehet fogyasztani, sem a szaguk, sem a morzsájuk nem fogja zavarni a kollégákat.

Az én asztalom, az én váram

Képek és csecsebecsék, a kedvenc tollad és a megszokott telefondokkolód. Ezek mind otthonosabbá tehetik a munkakörnyezetet! Érdemes tehát berendezkedni az asztalodnál, mert így szívesebben leszel majd az irodában.

Ne halmozz!

Nyomtatványok, jegyzetek, szerződések és számlák kupacaival van tele az asztalod? Nehéz lesz így bármit megtalálni! Szelektálj rendszeresen! Amit nem muszáj, ne nyomtasd ki (hálás lesz érte a bolygónk), a többit pedig időről időre nézd át és dobd ki, ami már nem kell.

Színek kellenek!

A falak színe is befolyásolja teljesítményünket, hangulatunkat, de ezt elég körülményes megváltoztatni, saját ízlésünk szerint alakítani. Ilyenkor jönnek jól a plakátok, reprodukciók, nagy méretű fotók, amelyekkel kialakíthatjuk a számunkra szimpatikus környezetet.

Rend a lelke

A zseni átlát a káoszon, de dolgozni ő se tud benne! Tarts rendet, rakd el a nem használt holmikat a fiókodba és rendszerezd az asztalon lévő dokumentumokat. Rendezett környezetben jobban megy a munka is! Persze nem kell minden lapnak elvágólag lennie, de az átláthatóság fontos.

Otthon az irodában

Vásárolj színes, vidám ülőpárnát! Ez az apróság nemcsak kényelmesebbé, de otthonosabbá is teszi a munkakörnyezetedet, így jobban fog esni lehuppanni az asztalod mögé.

Egy perc a másnap reggelért

Ne dobd el a tollat és fuss ki az irodából a munka végeztével! Rakj rendet, helyezd el csinosan az asztalon maradó holmikat mielőtt elmégy. Így másnap kellemes környezetbe érkezel és nem pakolással megy el a napod eleje, ami sokaknál a legproduktívabb időszak.
  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Mikor és milyen kávét iszik a magyar dolgozó?

A kávé világnapja alkalmából a Costa Coffee és a GKI Digital közös felmérésben kutatta a munkahelyi kávézási szokásokat. Kiderült, hogy a... Teljes cikk

Már a Debreceni Egyetem karain is kötelező a maszkviselés

Korábban csak a BTK és a TTK munkatársaira és hallgatóira vonatkozott a szabály, szeptember 22-től viszont már minden karon kötelező a maszkviselés... Teljes cikk

Magyarországon jócskán az EU-átlag alatti a krónikus depresszióval küzdők aránya

Míg az uniós átlag 7,2, százalék, addig Magyarországon csak 4 százalék a krónikus depresszióval küzdők aránya. A negatív csúcstartó Szlovénia 15,1 százalékkal. Teljes cikk