Megjelent: 1 éve

Tízből hét cégnél a vártnál nagyobb pénzügyi hasznot hoznak a klímavédelmi lépések

Tízből hét cégnek a vártnál nagyobb pénzügyi hasznot hoznak a klímavédelmi kezdeményezések – derül ki az EY több mint 500 globális vállalatot vizsgáló felméréséből. Ennek ellenére a társaságok többsége nem csökkenti olyan mértékben a károsanyag-kibocsátását, amivel érdemben enyhíteni lehetne a globális éghajlatváltozás hatásait.

Azoknál a vállalkozásoknál, ahol átfogó éghajlatvédelmi lépéseket tesznek, több mint kétszer nagyobb az esély arra, hogy anyagilag a vártnál is jobban megtérülnek az erőfeszítéseik. A cégek többsége mégsem tesz eleget ahhoz, hogy megfeleljen a Párizsi Megállapodás céljának, amivel 1,5 Celsius-fok alatt maradhatna a globális felmelegedés mértéke. Miközben a megkérdezett vállalatok döntő része (93%) nyilvánosan elkötelezte magát az éghajlatváltozás mérséklése iránt, addig kevesebb mint felük (42%) tervezi a szén-dioxid-kibocsátás legalább 45 százalékos csökkentését 2030-ig. A válaszadók mindössze tizede (11%) tűzte ki célul a nettó nulla kibocsátás, vagyis a karbonsemleges működés elérését.
 
„A speciális szakértelem, a kibocsátás csökkentését elősegítő adatok és technológiák hiánya, illetve a finanszírozási nehézségek miatt gyakran előfordul, hogy az éghajlatváltozás ellen tenni akaró vállalatok sem tudnak felmutatni érdemi eredményt a klímavédelem terén. A lemaradó cégek azonban új üzleti lehetőségektől és valódi pénzügyi előnyöktől eshetnek el, így a környezet mellett saját működésüket is veszélyeztetik” – hangsúlyozta Lukács Ákos, az EY Fenntarthatósági és Klímavédelmi tanácsadással foglalkozó területének vezetője.
 
A döntéshozókat leginkább az üzleti rugalmasság elősegítése (59%), az ESG minősítés javítása (57%), valamint a piaci elvárásoknak való megfelelés (56%) ösztönzi az éghajlatváltozással kapcsolatos beruházásokra. Bíztató, hogy a válaszadók többsége (61%) jövőre többet tervez költeni a klímakockázatok kezelésére, mint tette azt az idén.
 

  • 2024.03.21recruiTECH 2024 A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.26Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.03.27Átfogó projektmenedzsment képzés IPMA és PMI alapokon Klasszikus projektmenedzsment képzés - átfogó, gyakorlati program, egyéni mentorálással.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Sok vállalat a HR-re bízza a társadalmi felelősségvállalást, de forrást nem igazán ad hozzá

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a... Teljes cikk

Egyre többen váltanak munkahelyet a környezetvédelem miatt

Egyre növekszik azoknak a munkavállalóknak a száma, akik azért váltanak munkahelyet, mert nem értenek egyet az aktuális vállalat környezetvédelmi... Teljes cikk

Az ESG törésvonalai - avagy hogyan lett ez a fogalom a minden és a semmi?

A csapból is az folyik: az a vállalat fog fennmaradni, amely a környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási szempontokat előtérbe helyezve... Teljes cikk