Megjelent: 3 éve

Őszinte reklámok nyomában

Mindenki tudja, hogy a reklámok, ha nem is feltétlenül hazudnak, de szeretik némileg elferdíteni a valóságot. Nem kell ezen nagyon meglepődni, hiszen a cégek számára a profit a legfontosabb, ezért nem csoda, ha csalni is képesek miatta. Sokszor a túlélés a tét, hiszen ki vásárolna egy olyan cégtől, amelyik nyíltan bevallja, hogy neki csak a bevétel számít?

Nehéz kezdetek

A reklámiparnak még ma sincs nagy múltja, mindössze kb. 100 évvel ezelőtt kezdtek azzal foglalkozni, hogy mindenhol megjelenő hirdetésekkel vegyenek rá embereket a vásárlásra. Egészen addig az ügynökök feladata csupán az volt, hogy a megbízóik számára hirdetési felületeket vásároljanak az újságokban.

Később ez a feladatkör egyre szélesebb lett, már nem csak a felület megszerzése volt a cél, hanem elvárták, hogy az ügynök írja meg a hirdetési szöveget és találja ki a koncepciót. Ezekben az időkben kevesen engedhették meg maguknak, hogy az újságokban hirdessenek, erre leginkább a „csodaszereket” áruló sarlatánoknak tellett. Ez sajnálatos módon nem tett jót a reklámszakma hírnevének, és ez azóta sem sokat változott.

Több áru, sok reklám

Később, nagyjából a második világháború után megváltozott a helyzet. Az amerikai gazdaság fellendült, és ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a boltok polcain egyre több hétköznapi termék sorakozott. Ráadásul ezekből sem csak egyfélét lehetett kapni, hanem volt olyan termék, amelyikből tízféle is egymás mellett kapott helyet a boltokban.

A megnövekedett áruk hatására létrejöttek az első szupermarketek is, ahol már nem az eladó győzködte az egyes vevőket a termékek nagyszerűségéről, hanem a cégek feladata lett erről gondoskodni. Akkoriban a reklámozás abból állt, hogy kiemeltek egyetlen jó tulajdonságot, mellyel a konkurencia terméke nem rendelkezett, és ezt folyamatosan ismételgették.

Amikor egy őszinte mondat betalál

Az 1960-as években az Avis autókölcsönző meglepően őszinte szlogennel szólította meg a potenciális vásárlóit. A szlogen így szólt: „Másodikak vagyunk, ezért mi jobban igyekszünk”. A dolog annyira bevált, hogy csak 2012-ben váltottak, de az új szlogen már nem sikerült ilyen ütősre.

Napjainkban, amikor az ingerküszöb folyamatosan egyre magasabbra kúszik, nehéz olyan reklámot alkotni, amelyről beszélni fognak az emberek és az eléri célját. Nemrégiben ez azonban egy borotválkozó termékeket gyártó cégnek, a Gillette-nek sikerült: egy olyan kisfilmet mutattak be, melyben a nők elleni erőszak, a nőgyűlölet, a zaklatás és a férfiak és nők egymás iránti viselkedése ellen kampányol. A reklám brutálisan őszinte, még csak nem is a termékre koncentrál, mégis néhány nap alatt több mint 10 milliós nézettséget generált 170 ezer feletti kommentszámmal.

Az, hogy az őszinte reklámok kinek találnak be és kinek nem, nagyban személyiség kérdése. Ha szeretnél ebben a témakörben további érdekes cikkeket olvasni, keresd fel az ÉVA magazin weboldalát!
  • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Akár Barbadosról is dolgozhat távmunkában

Turistáknak ajánl 12 hónapra munkavállalói vízumot Barbados. Így akár a trópusi szigetről is lehet távmunkában dolgozni, és ott átvészelni a... Teljes cikk

Bicikliflottával könnyítik a dolgozók visszatérését

Ajándék kerékpárokkal ösztönzi a budapesti iroda dolgozóit a biztonságos és környezettudatos közlekedésre Balogh Levente, a Szentkirályi... Teljes cikk

Több mint 13 millió forintos kártérítést kapott egy férfi, mert unalmas volt a munkája

A francia férfi depressziós lett, miután lefokozták menedzseri pozíciójából. Teljes cikk