kapubanner for mobile
Szerző: Vámos Éva
Megjelent: 12 éve

Több száz új munkahellyel tervez az IT Services Hungary

Magyarország legnagyobb ICT munkaadójának, a német T-Systems International magyarországi leányvállalatának víziója, hogy a régió legnagyobb és legelismertebb informatikai munkaadójává váljon. Az IT Services, amely több száz munkahely létrehozásával kalkulál 2013-ban, nemrégiben külső szakértők bevonásával értékelte iparági pozícióját, és beszámolt ambiciózus terveiről is.

Az IT Services Hungary 2006-os megalakulása óta ICT (information and telecommunications technology) szolgáltatói központ funkciót lát el a T-Systems International csoportban. Az informatikai és telekommunikációs tanácsadási szolgáltatások széles köréből a vállalat az informatikai megoldások menedzsmentjére és kiszervezésére, valamint fejlesztésre és rendszer-integrációra összpontosít. Budapesti, debreceni, szegedi és pécsi telephelyein főként az anyavállalat - a Deutsche Telekom AG - és a cégcsoport nemzetközi ügyfelei számára nyújt teljes körű informatikai és telekommunikációs szolgáltatást. A T-Systems nemzetközi termelési láncának fontos elemeként az IT Services Hungary Magyarország legdinamikusabban fejlődő informatikai szolgáltató központjaként 2008-ban elnyerte az "Év befektetője" díjat.

A hazai ügyfelek számát kell növelni

A vállalat a tudásba fektet, és hosszú távra tervez Magyarországon. Miután az IT Services Hungary nemrég felvette a háromezredik munkavállalót, Bőthe Csaba ügyvezető igazgató további több száz munkahely létrehozásával kalkulál 2013-ban: "Az elkövetkező években dinamikus növekedést irányoztunk elő. E terv eléréséhez a külföldi, globális ügyfeleknek nyújtott outsourcing szolgáltatások növelése mellett a T-Systems Magyarországgal szoros együttműködésben szeretnénk egy, a jelenleginél markánsabb hazai ügyfélkört is kiszolgálni. A kooperáció alapjait a külföldi T-Systems cégeknél bevált modell szolgálja: az értékesítést és ügyfélkapcsolatot ellátó T-Systems Magyarország alvállalkozójaként végzünk költséghatékony ICT szolgáltatói tevékenységet partnerünk ügyfelei számára."

Az ITC szolgáltató központok jelentik a húzóerőt

Bőthe Csaba továbbra is jövedelmezőnek látja az ICT iparágat, amit az informatikai piac legnagyobb nemzetközi kutató és elemző cégeként ismert Gartner legfrissebb kutatásai is igazolnak. Magyarország az informatikai infrastrukturális alapokat és a kompetencia-hátteret vizsgálva továbbra is kiemelkedően jól teljesít a kelet-közép-európai régió 29 országában. Piaci perspektívák szerinti csoportosításban az A1 kategóriában Lengyel- és Csehországgal versenyzünk.

Papp László, a Gartner hazai képviseletének vezetője nemzetgazdasági szempontból a régiós-globális szolgáltatásokban, azon belül is az IT-szolgáltató központok szegmensében lát nagy húzóerőt: "Az IT szolgáltatások evolúciójának kellős közepén járunk, a magyar piac állapota a régióhoz képest stabil hátteret ad e szegmens intenzív felfutásának. A folyamatra mindenképp pozitívan hat a hazai ICT szektor nemzetközi szerepe és versenyelőnye - a kedvező időzóna, kulturális közelség és kompetencia, illetve a nyelvtudás felértékelődése." A szakember szerint a tény, hogy az ITSH főleg a nyugat-európai (jellemzően a német) piacra szolgáltat, olyan stabilitást ad, amelyre további fejlesztéseket alapozhat a vállalat.

Speciális képzési rendszer

Az IT Services Hungary a magasabb kvalifikációt igénylő, innovatív, elsősorban kutatás-fejlesztés típusú tevékenységekre helyezi a hangsúlyt a jövőben. Keresi a lehetőségét egy kompetencia-alapú ICT-szolgáltató központ kialakításának, amellyel a legmagasabb szakmai hozzáértést igénylő hazai és nemzetközi megbízások is megcélozhatók. "3000 munkatársunk részére többrétű, speciális képzési rendszert kínálunk" - ismertette a képzési és HR-stratégiáját Forgács Judit, az IT Services Hungary HR-igazgatója. "Tudatosan támogatjuk a pályakezdőket is; 10-12 oktatási intézménnyel ápolunk szerződéses kapcsolatot, továbbá a Debreceni Egyetemen kihelyezett informatikai tanszékünk mellett az IT Services Akadémia program révén a diplomázóknak, a Train IT informatikai kurzussal pedig a nem IT végzettségűeknek kínálunk megfelelő színvonalú oktatást. A debrecenihez hasonló együttműködés kialakítását kezdtük meg idén a miskolci és a pécsi egyetemmel is."

Az egyik legvonzóbb vállalat

Az IT Services Hungary tavaly óta az Aon Hewitt és az AIESEC Magyarország Munkáltatói Márka Kutatásának eredményeit is tudatosan használja. A kutatás a pályakezdők és a már több éves munkatapasztalattal rendelkezők munkaerőpiacról alkotott véleményét vizsgálja. A kérdőíveket 27 ezren töltötték ki, 247 vállalatot értékeltek azok ismertségéről, vonzóságáról és megkülönböztető jellemzőikről, versenyelőnyeikről, egyedi vonásaikról.

"Figyelemreméltó eredmény, hogy a vállalat által azonosított célcsoport, az IT iparág iránt vonzódó, angol és német nyelveket beszélők körében az IT Services Hungary kimagasló eredményt ért el a további 247 céggel való összehasonlításban: a legismertebb és a 3. legvonzóbb vállalat lett" - összegezte a kutatás eredményeit Sziber Éva, az Aon Hewitt magyarországi Employer Branding szakterület vezetője. "Az ITSH potenciális munkavállalói számára a fizetésen és stabilitáson kívül a szakmai fejlődés és a csapatmunka a legfontosabb munkahely választási szempont. A karrier lehetőségek és a nemzetközi háttér is szerepet játszik a választásukban, ahogy az innovativitás iránti igény is."
  • 2024.06.03Projektmenedzsment képzés A KÉPZÉS CÉLJA: A projektmenedzsment elméletének és gyakorlatának megismertetése a résztvevőkkel. A projektmenedzsment módszereinek begyakorlása példákon és esettanulmányokon keresztül. A résztvevők projektvezetési képességének fejlesztése és felkészítésük projektek önálló, sikeres lebonyolítására. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.05Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit, képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján. Betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.10Szakemberből vezető A szerepváltás nézőpontváltással is jár, nem csak névjegykártyád változott meg. Ha szakemberből lettél vezető érdemes feltenned a kérdéseket: Mi a feladatom? Miért vagyok felelős? Mi változott? Ez a képzés abban segít, hogy tisztábban tudd megfogalmazni és megérteni a saját vezetői szerepedet, az ezzel kapcsolatos változásokat és elvárásokat.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.06.13Tudatos delegálás - vezetői tréning Programunk két fontos vezetői készség fejlesztésére irányul. Az egyik a tudatos delegálás, mint elengedhetetlen vezetői időfelszabadító, munkatárs-fejlesztő készség, a másik az ehhez szükséges asszertív kommunikáció, amely ezt a folyamatot segíti.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Hangosabbnak kell lennie a HR-nek: karriersztorik a Mercedesnél és a Molnál

Hogyan mozog egy vezető a Mercedesnél a logisztika és a HR között, és miként jut nőként ügyvezetői szintre? Szetei Hajnalka, a kecskeméti... Teljes cikk

Friss energia - Tippek a munkahely megújításához

Eljött a tavaszi megújulás ideje. De hogyan lehet egy szervezetet megújítani úgy, hogy a munkatársak friss lendületet, energiát, kreativitást... Teljes cikk

Semmit nem lehet már rutinból csinálni - Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO HR menedzsere

A folyamatos változás ma már alap, nem lehet rutinból vagy akár tavalyi tapasztalatok alapján működni, mondta el Sándorné Bosnyák Ágnes, a DENSO... Teljes cikk