Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő Megjelent: 3 éve

Új stratégia kell a munkavállalók és a munkáltatók részéről

A munkatársat kereső cégek rendre abba ütköznek, hogy egy-egy állásra nem találnak alkalmas jelölteket. A jelenség nem új keletű és kezd általánossá válni. Szakemberek szerint a megváltozott munkaerő-piaci viszonyok újfajta stratégiát igényelnek mind a munkaadók, mind a munkavállalók részéről.

images

images

A portálunknak eljuttatott szakmai anyag szerint az információtechnológia régóta közismert munkaerőgondjai mellett az elmúlt héten az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége fogalmazott meg a munkaerőhiányból fakadó komoly aggodalmakat, és egyre gyakrabban hallani az autóipari cégek hasonló jellegű problémáiról is. A kőművesek, ácsok és vasszerelők, illetve a hegesztők, karbantartók, fényezők mellett a felsőfokú végzettséget igénylő munkakörökben, így a HR, a pénzügy, a termelés, a logisztika, a beszerzés, a minőségbiztosítás és a különböző mérnöki területek esetében is hasonló a helyzet.

"Az Audi, a Mercedes-Benz vagy a Suzuki álláskínálatát böngészve több száz betöltetlen állást találni, és ezek között nagyon sok igényel felsőfokú végzettséget. Hasonló a helyzet a nekik beszállító cégek esetében is, vagyis pusztán az autóiparban akár több ezerre tehető a betöltetlen, felsőfokú képzettséget igénylő pozíciók száma és ugyanez igaz számos más iparágra is. Tapasztalatunk szerint a cégeknek igenis van mozgásterük, még akkor is, ha a strukturális okok, az oktatás kibocsátási képessége, az idegennyelv ismeret hiánya vagy a fiatalok elvándorlása ellen önmagukban aligha tudnak tenni. Az már önmagában mérhető eredményeket hozna, ha a vállalatok felgyorsítanák a kiválasztás és a döntéshozás folyamatát és lecsapnának az alkalmas pályázókra" - mondta Dobár Attila, a JobGroup ügyvezető igazgatója.

A jó jelöltekért folytatott verseny során még jobban felértékelődik az egyedi álláskínálat tartalma, feltételrendszere, és hogy mindezt hogyan kommunikálja az adott cég. A közvetítő cégek ma már nem egyszer fejvadász technikákat, egyedi keresést folytatnak olyan állások esetében is, amelyek hirdetésére korábban tömegesen jelentkeztek az érdeklődők.

„Bármennyire nehéz, de szemléletet kell változtatni. Az egyébként vonzó feltételekkel kínált állások esetében a jelöltekre szabott információt kell az általuk használt csatornákon eljuttatni, csak így lehet őket ténylegesen megtalálni és megszólítani. Az Y generáció tagjai például az önállóságot, rugalmasságot és kreativitást különösen sokra becsülik, és a vizuális kultúra szülöttei. Ezért a nekik szóló kommunikációban fontos szerepet kell hogy kapjon a cég által kínált önálló, alkotó légkör, a mobilitás és a szakmai előrelépés lehetősége, ráadásul mindezt vizuálisan vonzó módon érdemes megjeleníteni. Mindezt a cég munkaadói arculatának egészére is érdemes kiterjeszteni” - mondta Dobár Attila.

"Nem szabad elfelejteni, hogy a kellő képzettséggel nem rendelkező, vagy nem kellően motivált jelentkezőket a cégek még szorult helyzetben sem fogják felvenni. Avval pedig mindenki meg tudná sokszorozni az álláshoz jutás esélyét, ha legalább egy idegennyelvet magabiztosan elsajátít" - mondja Dobár Attila.
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Több száz munkaerő-közvetítőt számolt fel a NAV

Milliárdos kárt okozhattak a munkaerő-közvetítők a költségvetésnek, ugyanis több ezer embert foglalkoztattak, és a munkavállalók után nem... Teljes cikk

Bérnővéreket és bérműtősöket visznek a kórházakba

Egyre több kórház kényszerül bérnővérek, bérműtősök foglalkoztatására, főként a fővárosban, de az ápolóhiány továbbra sem enyhül - írta a Magyar Nemzet. Teljes cikk

Ezer munkahely közül válogathattak a miskolci állásbörzén

Hatvanhárom munkáltató, 116 munkakörben több mint 1000 állást ajánlott szerdán a miskolci állásbörzén, amelyet a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei... Teljes cikk

Kapcsolódó tartalmaink 1 2 3 Bezár