Megjelent: 2 éve

Van úgy, hogy érdemes feladni a toborzást?

HR-esként a fejvadászat szó változatos gondolatokat, érzelmeket képes kiváltani. A tapasztalatok igen szélsőségesek. Vannak, akiknek óriási csalódás és kudarcok, másoknak gyors sikerek, és elégedettség jut először eszébe. Önnek milyen tapasztalatai vannak? Adta már vissza fejvadász cég a keresést? Mire hivatkoztak? Vajon tényleg a pozíció volt túl nehéz, vagy a kompetencia hiányzott?

Van úgy, hogy érdemes feladni?

Saját példán keresztül szeretnénk bemutatni, miért nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni egy rossz tapasztalat alapján. Néhány hete kerültünk kapcsolatba egy kedves ügyféllel, aki hardver fejlesztőt keresett. Már kissé remény vesztve, csalódottan mesélte el a helyzetét - talán némi bizalmatlanság is volt a hangjában. Érthető, hisz mielőtt hozzánk fordult volna segítségért, egy másik fejvadász cég 3 hét után visszamondta a keresést, mert nem tudták teljesíteni azt. Elmondásuk szerint rengeteg embert megkerestek - eredménytelenül - így feladták. Itt számszerűsíteném a „rengeteget”: 50 fő.

Sajnos a fejvadász szakma néha nem túl jó megítélését pont az ehhez hasonló esetek okozzák. Ha egy cég belefut egy ilyen fejvadász csapatba, nem csoda, hogy a rossz tapasztalatok miatt téves prekoncepciói lesznek. De mi a realitás?
Több mint 10 éves tapasztalattal a hátunk mögött bátran jelentjük ki: 50 megkeresett szakember és 3 hét toborzás nem sok! Ezek alapján semmiképp sem nyilvánítható lehetetlennek a pozíció betöltése, sokkal inkább tekinthető alkalmatlannak a megbízott cég. Ha a fejvadász a pozíciót megfelelő körültekintéssel veszik át, és kellő piacismerettel rendelkeznek, pontosan tudhatják azt, hogy meg tudják-e találni rá az ideális jelöltet, vagy sem.

Mennyi az annyi?



Egy lelkiismeretes, szakmájára igényes fejvadász cégnél nem ritka, hogy egy toborzás során akár 100-nál több potenciális jelöltet is felkeresnek. Nálunk ez gyakran akár 300-400 megkeresést is jelenthet. Sőt, kiegészítő eszközöket is bevetünk; elemezzük a helyzetet, javítunk a módszereken - mindezt ügyfelünk folyamatos tájékoztatása mellett. Ha elvállaltunk egy pozíciót, akkor azt nem lehetetlen lezárni! Vannak nehezen betölthető pozíciók? Igen, vannak. De nem adjuk fel, mert pontosan tudjuk, hogy az óriási létszámú adatbázisaink (saját, zárt adatbázisunk és az általunk használt külső adatbázisok révén összesen kb. 500.000 jelölt anyagához férünk hozzá) a saját kapcsolati tőkénk és a folyamatosan tesztelt módszereink előbb utóbb sikerre visznek.

A fentiekkel pusztán arra szerettük volna felhívni a figyelmet, hogy a rossz tapasztalatok nem jelentik azt, hogy minden cég egyformán áll a keresésekhez. A jó fejvadász céget sem találja meg mindenki elsőre, érdemes akár többet is próbára tenni. Hiszen a bizalmi kapcsolat kialakítása csak eredményekre alapozva érhető el.

Mi magunk állunk a kihívások elé, és igyekszünk rászolgálni a bizalomra.
Sikerdíjas fejvadász szolgáltatásunk iránt az alábbi linkre kattintva érdeklődhet: https://bap.hu/szolgaltatasok/fejvadaszat/index.php
  • 2020.12.05 Teljesítménymenedzsment és motiváció A résztvevők megtanulják, beosztottjaik teljesítményére ható területek helyes menedzselését. Képessé válnak akár munkavégzés közben hatásos, rövid coaching beszélgetések levezetésére. Megismerik a teljesítmény menedzsment eszközrendszerét. Részletek Jegyek
  • 2020.12.10Vezetői képzés - Emberek vezetése modul (C) A vezetői képzés célja az elméleti és gyakorlati vezetői tudás és kompetenciák fejlesztése. A résztvevők a képzésen megismerik a csapat és szervezetépítés és a munkatársak fejlesztésének, vezetésének és értékelésének alapvető vezetői eszközeit. A képzés résztvevői elsajátítják azokat a gyakorlatban alkalmazható technikákat, amelyek segítségével javítható a munkatársak elkötelezettsége és teljesítménye. Részletek Jegyek
  • 2021.01.25HR Üzleti Vezető Mentoring és Workshop online program Inspirációt és támogatást nyújt HR vezetőknek és a jövő HR vezetőinek az üzleti vezetővé válásuk útján. Ajánlom minden olyan HR vezetőnek, aki szeretné a HR funkciót üzletközpontúbbá tenni, meghatározó hatással lenni üzletre, stratégiára, döntésekre, nagyobb bizalmat, hitelességet és befolyást szerezni a felsővezetésben. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Ágyban, párnák közt, avagy a home office árnyoldalai

Ez az év sok mindenre megtanít bennünket, olyasmikre is, amit eddig is tudtunk, csak nem fordítottunk rá elég figyelmet. Persze, az oviban mindenki... Teljes cikk

Energiahatékonyság a gyakorlatban

Az energiahatékony működés a vállalatok számára rendkívül fontos, hiszen a környezetvédelem mellett nem elhanyagolható szempont az sem, hogy... Teljes cikk

Bérszámfejtés outsourcing - mikor, miért, mit és kinek?

Bérszámfejtésre minden vállalkozásnál szükség van, ahova legalább egy alkalmazott be van jelentve - a kérdés így nem az, hogy bérszámfejtésre... Teljes cikk