kapubanner for mobile
Megjelent: 2 hónapja

450 új munkahely - átadták a ZF új autóipari gyártócsarnokát Kecskeméten

Átadták a német ZF technológiai cégcsoporthoz tartozó ZF Chassis Modules Hungary Kft. új autóipari gyártócsarnokát csütörtökön Kecskeméten - közölte a beruházás projektmenedzsere az MTI-vel.

A közleményben ismertették: a Panattoni Hungary és a Kecskemét Prémium Ipari Park (KEPI) által közösen fejlesztett gyártócsarnokban környezetbarát technológiával készítenek a Mercedes számára tengelymodulokat.

A tájékoztatás szerint a több mint 16 ezer négyzetméteres új gyártócsarnok megépítése 14,6 millió euróba - megközelítőleg 5,8 milliárd forintba - került. A Panattoni Hungary által fejlesztett üzem a KEPI és a Városi Alapkezelő Zrt. által kezelt Kecskemét Városfejlesztési Alap és Kecskemét Vállalkozásfejlesztési Alap közös befektetéseként valósult meg. A helyi önkormányzat szándéka volt, hogy így is támogassák a Mercedes bővítési stratégiáját - jelezték.

A közlemény szerint az üzem gyártóterületén első és hátsó tengelymodulokat gyártanak elektromos járművek számára, teljesen automatizáltan. A termelési folyamat során helyi szén-dioxid-kibocsátás nincs, az épületet pedig elektromos hőszivattyúkkal fűtik.

Kiemelték, a gyár több mint 450 új munkahelyet teremt Kecskeméten. A ZF Chassis Modules Hungary Kft. további fejlesztéseket is tervez a gyártókapacitás növelésére.

A ZF globálisan meghatározó technológiai cégcsoport, amely mobilitási rendszereket gyárt személyautókhoz, teherautókhoz és ipari technológiákhoz, segítve ezzel a következő generációs mobilitást.

A ZF már 1996 óta jelen van Magyarországon, egri és kecskeméti üzeme mellé Debrecenben is épít újabb gyárat, amely a BMW beszállítójaként fog tevékenykedni. A cégnek több mint 1600 alkalmazottja van Magyarországon, ez bővülhet most mintegy 450 fővel.

A cég honlapján azt írták, a világszerte mintegy 168 ezer alkalmazottat foglalkoztató ZF tavaly 46,6 milliárd eurós, azaz több mint 18 ezer milliárd forintos forgalmat bonyolított le. A vállalat 31 országban 162 gyártóüzemmel rendelkezik.

A nyilvános cégadatok szerint a vállalat magyarországi leányvállalata a 2023-as üzleti évben 302 milliárd forint nettó árbevételt és 3,13 milliárd forintos adózott eredményt ért el. Egy évvel korábban 240 milliárd forintnyi árbevételt és 2,75 milliárd forintos nyereséget realizált.

  • 2024.12.122024.12.12 Díjmentes Vezetői Egynapos programok Díjmentes Vezetői Egynapos programsorozatunkat a nagy érdeklődésre való tekintettel folytatjuk. Képzéseinken szemléletet, azonnal alkalmazható tudást adunk, módszereket és gyakorlatok próbálhatnak ki a résztvevők, mindezt teljesen díjmentesen. A nyílt programokat olyan vezetőknek, munkavállalóknak ajánljuk, akik szeretnék bővíteni tudásukat és látásmódjukat. A képzések különlegessége, hogy bármelyik téma vállalati képzés formájában is megvalósítható, melyre támogatás igényelhető a GINOP PLUSZ-3.2.1-21 pályázati alapból. Pályázati forródrót: +36 20 338 3808info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.12.31Gazdasági teljesítmény mérése - E-learning és konzultáció Ajánljuk mindazoknak, akik gazdasági területen dolgoznak vagy ezzel ismerkednek, és érdeklődnek a számvitel által nyújtott lehetőségek iránt. Továbbá azon controllerek, vezetők számára, akik döntés előkészítésben vesznek részt, és szeretnék átlátni a beszámolók által kínált mutatószámok jelentőségét, szerepét. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
MÁV-csoport: minden érintett szakszervezet aláírta az Integrált Kollektív Szerződést

A MÁV-csoport minden érintett szakszervezete aláírta kedden az Integrált Kollektív Szerződést, amely garantálja a MÁV-START, a Volánbusz és a... Teljes cikk

Mitől lesz valóban befogadó munkahely egy munkahely? - a Tesco megmutatja

A Tesco immár negyedik alkalommal mutatja be transzparensen, mit tesz annak érdekében, hogy valóban befogadó munkahely legyen. A vállalat célja, hogy... Teljes cikk

Ezreket elküld, tízezer munkavállaló munkaidejét és bérét pedig csökkenti a Bosch

A Bosch több tízezer alkalmazottjának csökkenti a munkaidejét és a bérét, mely a német autóipari ágazat előtt álló kihívások legújabb jele -... Teljes cikk