Megjelent: 2 éve

A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval

Egy átlagos munkanapon, munkaidőnk mindösszesen 5 százalékát - 24 percet fordítunk kommunikációra, azaz valós, emberi kapcsolatra épülő egyeztetésekre, beszélgetésre. A teljesítmény csökkenéséért és az esetleges hibák gyakori előfordulásáért 86 százalékban a nem megfelelő kommunikációt, vagy annak teljes hiányát jelölik meg a dolgozók.

A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval-

A Comline Budapest jelenlegi, hazai, főleg értékesítésben dolgozó ügyfélállományán azt tapasztalja, hogy a kommunikációra fordított idő alacsony, alig éri el a fél órát egy munkanap alkalmával. “Ha nem fordítunk elég időt a kommunikációra, a kollégák nem figyelnek egymásra, vagy nem megfelelő platformokon cserélnek információt, az súlyos szervezeti káoszhoz vezethet, amelynek hatását a cég pénztárcája is megérezheti.” - tette hozzá Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere, tulajdonosa.

Minden összefügg a teljesítménnyel

A 2024-es Statisztika a munkahelyi kommunikációról című kutatás kimutatta, hogy a dolgozók (vezetők és az alattuk dolgozó kollégák egyaránt) 86 százaléka gondolja úgy, hogy a hatékony együttműködés és kommunikáció a fő oka a szervezetben előforduló hibáknak. Ugyanakkor azok a csapatok, ahol hatékonynak érezték a kollégák a kommunikációt, sikerült 25 százalékot növelni a teljesítményükön. Nagy Béla elmondta: “Nem érdemes a kommunikáción időt spórolni, ez több fronton is hatással lehet a vállalat és az üzletkötés sikerére. Amin érdemes lehet elgondolkodni, az a platformok hatékonysága, kezdve az AI alkalmazásától a munkahelyi chat bevezetéséig.” A kutatásban résztvevők körében 68 százalék vélekedett úgy, hogy az AI valamilyen szempontból hatással lesz kommunikációjukra az előttünk álló 5 évben.

A motiváció is lecsökkenhet

Értékesítői területen az egyik legfontosabb eszköz a kommunikáció, aminek hiánya a szolgáltatás minőségének csökkenéséhez vezet, ez pedig egyenes út a dolgozók gyakori cserélődéséhez is. “A motivációt sokkal nehezebb visszatölteni, mint fenntartani. Nem szabad hagyni, hogy egy-egy értékesítő motivációja megközelítse a nullát, hiszen onnan nehéz és ugyanakkor költséges is visszahozni” - tette hozzá a szakember.

 

fotó: unsplash

 

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Zsebbe fizetett a dolgozóinak a cégvezető, 750 milliós kárt okozott

A férfit többek között különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó, üzletszerűen elkövetett költségvetési csalás bűntettével vádolják. Teljes cikk

Felmérés: ezek lesznek a legfontosabb soft és hard skillek 2026-ban

A puha készségek közül a professzionalizmus a második helyen végzett, ami egy szakértő szerint arra utalhat, hogy a fiatalabb generáció munkavállalói lazábbak. Teljes cikk

Ennyien vették igénybe a háromgyerekes édesanyáknak járó kedvezményt

2025 októberétől a háromgyerekes édesanyák nem fizetnek szja-t. 163 ezer anyuka már idén érvényesítette a kedvezményt, ők már az ősztől... Teljes cikk