kapubanner for mobile
Megjelent: 1 hónapja

A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval

Egy átlagos munkanapon, munkaidőnk mindösszesen 5 százalékát - 24 percet fordítunk kommunikációra, azaz valós, emberi kapcsolatra épülő egyeztetésekre, beszélgetésre. A teljesítmény csökkenéséért és az esetleges hibák gyakori előfordulásáért 86 százalékban a nem megfelelő kommunikációt, vagy annak teljes hiányát jelölik meg a dolgozók.

A munkaidőnk mindössze 5 százalékát töltjük kommunikációval-

A Comline Budapest jelenlegi, hazai, főleg értékesítésben dolgozó ügyfélállományán azt tapasztalja, hogy a kommunikációra fordított idő alacsony, alig éri el a fél órát egy munkanap alkalmával. “Ha nem fordítunk elég időt a kommunikációra, a kollégák nem figyelnek egymásra, vagy nem megfelelő platformokon cserélnek információt, az súlyos szervezeti káoszhoz vezethet, amelynek hatását a cég pénztárcája is megérezheti.” - tette hozzá Nagy Béla, a Comline Budapest vezető trénere, tulajdonosa.

Minden összefügg a teljesítménnyel

A 2024-es Statisztika a munkahelyi kommunikációról című kutatás kimutatta, hogy a dolgozók (vezetők és az alattuk dolgozó kollégák egyaránt) 86 százaléka gondolja úgy, hogy a hatékony együttműködés és kommunikáció a fő oka a szervezetben előforduló hibáknak. Ugyanakkor azok a csapatok, ahol hatékonynak érezték a kollégák a kommunikációt, sikerült 25 százalékot növelni a teljesítményükön. Nagy Béla elmondta: “Nem érdemes a kommunikáción időt spórolni, ez több fronton is hatással lehet a vállalat és az üzletkötés sikerére. Amin érdemes lehet elgondolkodni, az a platformok hatékonysága, kezdve az AI alkalmazásától a munkahelyi chat bevezetéséig.” A kutatásban résztvevők körében 68 százalék vélekedett úgy, hogy az AI valamilyen szempontból hatással lesz kommunikációjukra az előttünk álló 5 évben.

A motiváció is lecsökkenhet

Értékesítői területen az egyik legfontosabb eszköz a kommunikáció, aminek hiánya a szolgáltatás minőségének csökkenéséhez vezet, ez pedig egyenes út a dolgozók gyakori cserélődéséhez is. “A motivációt sokkal nehezebb visszatölteni, mint fenntartani. Nem szabad hagyni, hogy egy-egy értékesítő motivációja megközelítse a nullát, hiszen onnan nehéz és ugyanakkor költséges is visszahozni” - tette hozzá a szakember.

 

fotó: unsplash

 

  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Potápi Árpád János: a vállalkozói mentorprogram gazdaságerősítő és közösségépítő

A Felvidéki Mentorprogram feladata, hogy fejlessze a vállalkozók kapcsolati és tapasztalati tőkéjét. Teljes cikk

Felmérés: a termékenységi kezelés és a családtervezés fontosabb pénzügyi cél a férfiaknak, mint a nőknek

A 25-34 évesek körében az Egyesült Államokban a férfiak 84%-a tervezi anyagilag a családalapítást. Teljes cikk

Feladja a leckét a vállalatoknak a CSRD

Bár a cégek többsége (63%-a) bizakodó azzal kapcsolatban, hogy felkészült lesz az EU kötelező vállalati fenntarthatósági jelentéstételről... Teljes cikk