kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 10 éve

Általános bérfejlesztést akarnak a vasutasok

Az érdekvédők elfogadhatatlannak tartják, hogy a MÁV általános alapbéremelés helyett csupán egyszeri kifizetést biztosít. Azt is elvárják, hogy a jövő évi bérekről még az idén megállapodás szülessen.

images

A szakszervezetek arra reagáltak, hogy a MÁV-csoport vezetősége kollektív megállapodás hiányában szerdán egyoldalúan határozott a vasutasokat érintő bérintézkedésről: a munkáltató még a karácsony előtt egyszeri kifizetést hajt végre. A 2016-ra vonatkozó bérintézkedésekről azonban nincs megállapodás.

A VDSZSZ Szolidaritás közleményében kifejtette, hogy a szakszervezetek és a MÁV-csoport közötti korábbi egyeztetések során kedvező ígéretek hangzottak el, azonban a MÁV gyakorlatilag ultimátumot adott, december 15-én délig lehetett volna aláírni a később egyoldalúan kiadott munkáltatói intézkedést.

A szakszervezet elfogadhatatlannak tartja, hogy a MÁV általános alapbéremelés helyett csupán egyszeri kifizetést biztosít. A szakszervezet tagjai nem alapozhatják munkáltatói ajándékokra a megélhetésüket - fogalmaznak. A szakszervezet szorgalmazta, hogy kollektív munkaügyi vita keretében a jövő évet keretbe foglaló béralkut kössenek még ebben a hónapban.

A Vasutasok Szakszervezete (VSZ) szerint a vasutasbérek az idén már jócskán lemaradtak a nemzetgazdasági átlagtól, a kialakult helyzet pedig egyértelműen bizonyítja, hogy a MÁV-csoportnak nincs olyan jövedelempolitikája, amellyel a cégnél lehetne tartani az embereket vagy újakat lehetne megnyerni a szakma számára.

A VSZ hangsúlyozta: amellett, hogy támogatják az idei egyösszegű kifizetést, elvárják, hogy a cégvezetés jövőre a minimálbér-emelést meghaladó átlagos fejlesztést hajtson végre, és erről még karácsony előtt állapodjon meg az érdekvédőkkel.

A MÁV korábbi tájékoztatása szerint a végső ajánlata alapján a munkáltató a már folyósított havi béren túl még félhavi alapbért utal át karácsony előtt a nem vezetői munkakörben foglalkoztatottak részére. 2016. január 1-jétől az érdekképviseletekkel közösen meghatározott stratégiailag kiemelt munkakörökben dolgozó, a prémiumrendszer hatálya alá nem tartozó munkavállalók az alapbér összegének 0,5 százalékát kitevő differenciált béremelést kapnának a munkavállalók jövedelmi helyzetének javítása, a fluktuáció csökkentése, a munkaerő-állomány megtartása, egyes szakmákban a létszámhiány megszüntetése érdekében.

Továbbá január 1-jétől a jelenlegi 2 százalékon felül az alapbér további 0,5 százalékának megfelelő mértékű nyugdíjpénztári tagdíj-kiegészítést biztosítását javasolta a vasútvállalat.

A munkáltató az ajánlatát december 15-éig tartotta fenn, addig azonban a munkavállalói oldal - amelynek tagja a VSZ, a VDSZSZ Szolidaritás, a Mozdonyvezetők Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete - nem fogadta a megállapodást.
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Tudásalapú munkahelyek születnek – a Mercedes K+F központot nyit Magyarországon

A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk

Kenyérgyár épül Tatán - 100 új munkahely jön létre

Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk

300 új munkahely Vecsésen: elindult a termelés

Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk