Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 18 éve

Balesetveszélyesek a tűzoltóság járművei?

Független szakértővel vizsgáltatná meg a tűzoltóság járműveit a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete, mert több sofőr is jelezte: egyes járművek balesetveszélyesek, túl könnyen felborulnak.

Kormos Csaba, a szakszervezet ügyvivője az MTI-nek elmondta: a szakszervezetnél többen is jelezték, hogy probléma van egy bizonyos típusú tűzoltóautóval - hivatalosan tűzoltó fecskendővel - és egy bizonyos típusú műszaki mentőautóval. Az instabil járműveket három éve adták át, azóta három baleset is történt, ezekben ketten életüket vesztették - mondta. Emlékeztetett arra: Szolnokon egyszerűen "eldőltek" a járművel a tűzoltók, abban a balesetben személyi sérülés nem történt. Jászberényben viszont 2006 februárjában meghalt egy tűzoltó, amikor csekély sebességnél felborult a tűzoltóautó és rázuhant. Egy hónappal ezelőtt pedig Kaposvár külterületén egy kanyarban, szintén kis sebességnél borult fel egy tűzoltóautó, és rázuhant egy személyautóra; a sofőr szörnyethalt.

Az autók nagy igénybevételnek vannak kitéve, állandó a túlterhelésük, a súlypontjuk magasan van, miközben speciális manővereket kellene végezniük. A szakszervezet szerint egyáltalán nem garantált, hogy az autók a jelenlegi szerkezettel meg tudnak felelni ezeknek a feladatoknak - tette hozzá Kormos Csaba. Mint mondta, egyes műszaki mentőautóknak az a bajuk, hogy kicsi a súlyuk, viszont nagyon erős a rugózásuk, emiatt az autó "nagyon pattog". "Én magam is vezetek ilyen autót, és az a tapasztalatom, hogy már 20-30 kilométeres óránkénti sebességnél is olyanokat pattog az autó, mint egy gumilabda, ez pedig rendkívül balesetveszélyes" - tette hozzá. Az ügyvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a tapasztalatok alapján csak idő kérdése, mikor borul fel a következő jármű. A szakszervezet szerint a kritikus tűzoltóautókból nyolc, a műszaki mentést végző járművekből öt-tíz lehet az országban.

A szakszervezetnél több sofőr is jelezte a problémát. "A mi célunk, hogy ne forduljon elő még egy halálos baleset, ezért független szakértő bevonásával kívánjuk megállapítani, hogy valóban balesetveszélyesek-e ezek a járművek. Azt akarjuk elérni, hogy a járművek biztonságosak legyenek, a vonulós tűzoltók pedig munkájuk során ne legyenek kitéve feleslegesen veszélynek" - közölte Kormos Csaba.

Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője az MTI megkeresésére azt mondta: kétségtelen, hogy a tűzoltóautók magas súlyponttal rendelkeznek, borulékonyabbak, mint egy átlagos teherautó, de bármilyen technikai eszközt - például járművet, sisakot - rendszeresítenek, azt előzetesen alkalmassági vizsgálatnak vetik alá, így történt ez a kifogásolt járművekkel is. Mint mondta, az OKF várja a szakszervezet által felkért független szakértő véleményét arról, valóban balesetveszélyesek-e a járművek.
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Duplázódik a családi kedvezmény: ennyi pénz üti a családok markát januártól

Az idei év elejéhez képest jövőre megduplázódik a családi kedvezményként igénybe vehető összeg: január 1-jétől egy gyerek után már havonta... Teljes cikk

NAV: a jövő év számos adózási könnyítést hoz a kkv-knak

Számos adózási könnyítést hoz 2026 a kkv-knak: emelkedik az alanyi adómentesség értékhatára az áfában, nő a költséghányad az... Teljes cikk

Karácsony előtt érkezik a családi pótlék

Pénz érkezik a gyerekes családok számláira még karácsony előtt: a január elején esedékes családi pótlékot idén is korábban, december 22-én... Teljes cikk