Balesetveszélyesek a tűzoltóság járművei?
Független szakértővel vizsgáltatná meg a tűzoltóság járműveit a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete, mert több sofőr is jelezte: egyes járművek balesetveszélyesek, túl könnyen felborulnak.
Az autók nagy igénybevételnek vannak kitéve, állandó a túlterhelésük, a súlypontjuk magasan van, miközben speciális manővereket kellene végezniük. A szakszervezet szerint egyáltalán nem garantált, hogy az autók a jelenlegi szerkezettel meg tudnak felelni ezeknek a feladatoknak - tette hozzá Kormos Csaba. Mint mondta, egyes műszaki mentőautóknak az a bajuk, hogy kicsi a súlyuk, viszont nagyon erős a rugózásuk, emiatt az autó "nagyon pattog". "Én magam is vezetek ilyen autót, és az a tapasztalatom, hogy már 20-30 kilométeres óránkénti sebességnél is olyanokat pattog az autó, mint egy gumilabda, ez pedig rendkívül balesetveszélyes" - tette hozzá. Az ügyvivő felhívta a figyelmet arra, hogy a tapasztalatok alapján csak idő kérdése, mikor borul fel a következő jármű. A szakszervezet szerint a kritikus tűzoltóautókból nyolc, a műszaki mentést végző járművekből öt-tíz lehet az országban.
A szakszervezetnél több sofőr is jelezte a problémát. "A mi célunk, hogy ne forduljon elő még egy halálos baleset, ezért független szakértő bevonásával kívánjuk megállapítani, hogy valóban balesetveszélyesek-e ezek a járművek. Azt akarjuk elérni, hogy a járművek biztonságosak legyenek, a vonulós tűzoltók pedig munkájuk során ne legyenek kitéve feleslegesen veszélynek" - közölte Kormos Csaba.
Dobson Tibor, az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság szóvivője az MTI megkeresésére azt mondta: kétségtelen, hogy a tűzoltóautók magas súlyponttal rendelkeznek, borulékonyabbak, mint egy átlagos teherautó, de bármilyen technikai eszközt - például járművet, sisakot - rendszeresítenek, azt előzetesen alkalmassági vizsgálatnak vetik alá, így történt ez a kifogásolt járművekkel is. Mint mondta, az OKF várja a szakszervezet által felkért független szakértő véleményét arról, valóban balesetveszélyesek-e a járművek.
- 2025.01.20Lean Quality képzés Minőségügyi munkatársak Lean szemléletű továbbképzése, a Lean filozófia és rendszer alapjainak megismerése és a 0 hiba koncepció és rendszer eszközeinek és módszereinek készség szintű elsajátítása. Részletek Jegyek
- 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése. Részletek Jegyek
- 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BME Részletek Jegyek
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. Részletek Jegyek
Érezhetően nőtt a kormányablakok ügyfélforgalma január első hetében, miután jövő szerdától már csak a Digitális Állampolgár... Teljes cikk
Az adóhatóság munkatársai többek között a foglalkoztatás szabályszerűségét is ellenőrzik. Teljes cikk
A kormány megerősítette a magyar gazdálkodók védelmét, a termelővédelmi törvénycsomagnak köszönhetően ugyanis mostantól gyorsabban megkaphatják... Teljes cikk
- Változások a Rail Cargo Hungaria vezetésében 12 hónapja
- A rendőröknek is érkezett a megemelt fizetés 12 hónapja
- Január elsejével emelkedett a rendvédelmi dolgozók bére 1 éve
- Új életpályamodell, új nyugdíjrendszer kellene a rendvédelmi dolgozóknak 1 éve
- Egy szakma, ahol a 1,5 milliós fizetés már nem számít jónak 1 éve
- Új gyárigazgató áll a Continental váci üzemének élén 1 éve
- Tizenegy éve nem emelkedett a tűzoltók alapilletménye 1 éve
- Mennyire mobilizálható a magyar munkaerő? 1 éve
- Járműgyártásban dolgozók száma Magyarországon 1 éve
- Ha egyszerre két helyen gyulladna ki a metró a fővárosban, nem lenne elég tűzoltó, hogy segítsen 2 éve
- Április óta nincs élet- és balesetbiztosítása a tűzoltóknak 2 éve