Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 1 éve

Brutálisan visszaszorult a személyes ügyintézés a NAV-nál

Az idén hétszázezerrel többen intézték adóügyeiket az ügyfélkapun, és nagyjából ugyanennyivel csökkent a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain személyesen megjelenő ügyfelek száma - közölte a hatóság.

images

A koronavírus-járvány miatt előtérbe kerültek a biztonságosabb, digitális kommunikációs csatornák. A NAV ügyfélszolgálati statisztikái azt mutatják, hogy az adózók egyre nagyobb számban kezdték el használni a NAV elektronikus megoldásait.

A hivatal munkatársai az első hét hónapban csaknem négymillió adózóval léptek kapcsolatba az ügyfélkapun keresztül, és egymilliónál is több ügyfélnek segítettek telefonon vagy e-mailben.

Júliusig az ügyfélszolgálatokat, kirendeltségeket és NAV-ablakokat személyesen felkeresők száma 1,6 millióról 950 ezerre csökkent. Ezzel párhuzamosan 700 ezerrel többen intézték adóügyeiket az ügyfélkapun keresztül, mint az előző évben.

Több mint 863 ezerszer csörrent meg a 1819-es telefonszámon ingyenesen hívható NAV Infóvonal, ahol adó- és vámügyeket érintő kérdéseikre választ, egyes informatikai problémáikra pedig megoldást kaphattak az érdeklődők. E-mailben a tavalyihoz képest kétszer annyian, azaz több mint 50 ezren kértek segítséget adózási ügyekben.

A NAV-nál már jó ideje szinte minden elektronikusan is intézhető, ehhez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás) és KÜNY tárhelyre van szükségük. Az elektronikus ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy biztonságos, jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a hivatalok között.

A hatóság felhívta a figyelmet arra, hogy az ügyfélkapu mellett szintén kényelmes, gyors ügyintézési lehetőség az Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer (06-80/20-21-22) használata. A telefonos ügyintézéshez mindössze egy előzetesen igényelt ügyfél-azonosítószám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. További előnye, hogy így a NAV munkatársa közvetlenül segíthet az ügyfeleknek személyes találkozás nélkül is.
  • 2021.12.07Babér Panoráma - Online bérszámfejtési konferencia Tekintsen ki velünk a legfontosabb tb- és bérszámfejtést érintő jogszabályváltozásokra a BaBér és az Abacus szervezésében megvalósuló Panoráma 2022 Bérszámfejtési Konferencián. Az egész napos szakmai előadások során neves előadók értelmezik a 2022. évre vonatkozó szja, kötelező egészségbiztosítás, tb fedezeti rendszer és a munkáltatói járulékbevallások vonatkozó jogszabály-változásait. Részletek Jegyek
  • 2021.12.10joee tesztesemeny2 tesztesemény2 Részletek Jegyek
  • 2021.12.13Mentorált képzési forma – Jó a munkavállalónak, jó a munkáltatónak Ha egy kollégát megkérdezünk arról, hogy miből van egyre kevesebb, akkor nagy valószínűséggel az „idő” hangzik el válaszként. Részletek Jegyek
  • 2022.01.04HAPPY NEW WORK! meetup Vajon 2022 milyen kihívásokat tartogat a számunkra, ki hogyan látja a munka(végzés) jövőjét, milyen akadályokkal szembesülhetünk és hogyan készülhetünk fel mindezekre? Ha érdekel a téma, akkor regisztrálj a KÜRT Akadémia ingyenes, online meetupjára! Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Kritikussá vált a Kúria túlterheltsége, az elnök segítséget kér

A Kúria tehermentesítését szorgalmazta a bírói testület elnöke december 2-án csütörtökön az Országgyűlésben a jogegység biztosításáról és... Teljes cikk

Nyolcvan személyes munkásszálló nyílt Karcagon

A munkásszállások kialakítására meghirdetett programban eddig lezárt öt kiírás során a kormány 45 szállás, benne 5796 férőhely létrehozását... Teljes cikk

Ezek a legnépszerűbb alkoholos italok a munkahelyi ajándékozáskor

Az alkoholos italok hosszú évtizedek óta jelentenek ideális, gyakorlatilag minden alkalomra kiváló alternatívát abban az esetben, ha ajándékozásról... Teljes cikk