Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 3 hónapja

Csaknem 2000 fős kiberbűnözés elleni irodát hoz létre Lengyelország

A kiberbűnözés elleni küzdelem központi irodájának létrehozását Mateusz Morawiecki lengyel kormányfő és Mariusz Kaminski belügyminiszter jelentette be. Az új testület célja az utóbbi időben fokozódó internetes fenyegetések kivédése lesz, 1800 munkatárssal.

A kormányfő bejelentette egy kiberbűnözés elleni harcra szánt új pénzügyi alap létrehozását is, a központi iroda (CBZC) pedig egy teljesen új testület lesz, amely kizárólag a világhálón jelentkező problémákkal foglalkozik majd.

A lengyel rendőrség soraiban jelenleg mintegy 350 személy foglalkozik a kiberbűnözéssel, ezt azonban Mariusz Kaminski belügyminiszter elégtelennek találta. 

A CBZC-nek viszont mintegy 1800 jól fizetett munkatársa lesz, toborzásuk januártól kezdődik, a hagyományos rendőrségnél alkalmazott szempontoktól teljesen eltérő, az informatikus tudásra fókuszáló kritériumok szerint.

A tervek szerint 2025-re már teljeskörűen működő új szolgálat a legkorszerűbb nyomozói és operációs módszereket fogja alkalmazni, szerkezete a lengyel központi nyomozóirodáéval lesz párhuzamos, "modern és biztonságos" önálló székhelyt is kap Varsóban - közölte Kaminski, aki szerint a CBZC létrehozásáról szóló törvény jövő év elején léphet életbe.

 

  • 2021.10.28Távmunka, home-office - eltérő jogi álláspontok - eltérő munkajogi gyakorlatok. Hol hibázhatunk? Rizikók és irányok. Dr. Fodor T. Gábor elismert munkajogász, munkajogi előadó hazai és nemzetközi szinten munkajogi tárgyú cikkek szerzője. Előadásában a Covid19 járványhelyzet kapcsán felmerülő kérdések, tapasztalatok, munkajogi gyakorlatok kerülnek előtérbe, ide értve a home office és távmunka sajátosságait, különbségeit, de szóba kerülnek a veszélyhelyzetet követő időszak várható munkajogi aspektusai is. Részletek Jegyek
  • 2021.11.03A transzformatív tanulás-fejlesztés mestere – november 3-10-17. Építse fel korszerű L&D folyamatát és generáljon valódi változásokat a szervezete életében, képzésünk segítségével! Részletek Jegyek
  • 2021.11.23Folyamatmenedzsment képzés A képzés célja a folyamatfejlesztés lépéseinek és módszereinek áttekintése, az alapvető folyamatelemzési és folyamatfejlesztési technikák megismerése és konkrét feladatokon, esettanulmányokon keresztül történő begyakorlása. A folyamatmenedzsment képzési program 3 modulból áll: Folyamatmenedzsment alapképzés (Business Process Management), Folyamat teljesítménymérés, folyamatcontrolling (Business Process Control) és Folyamatfejlesztés (Business Process Improvement). A képzések egymásra épülnek, a képzések alapját a BPM képzés adja meg, erre épül rá a BPC, majd végül a BPI képzés. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Leállítja tevékenységét Kínában a LinkedIn

A vállalat még idén elindít egy egyedülállóan Kínára szabott szolgáltatást, mely nem tartalmaz közösségi hírfolyamot. Teljes cikk

60 ezer hollywoodi filmes háttérmunkás léphet sztrájkba hamarosan

Ha nem sikerül megegyeznie az IATSE és az AMPTA szervezeteknek, akkor a 15 millió dollár alatti költségvetésű produkciók kivételével minden... Teljes cikk

A francia egészségügyi dolgozók 0,6 százaléka utasította el a koronavírus elleni oltást

Franciaországban szeptember 15-e óta kötelező felvenniük a védőoltást az egészségügyben dolgozóknak. Teljes cikk