Dobár Attila, a Jobgroup ügyvezető partnere
A JOBGROUP ügyvezető partnere, mely 23 éve jelentős szereplője a személyzeti tanácsadó piacnak. A cégcsoportban a munkaerő-közvetítés és –kölcsönzés (JOB Kft.) mellett HR brandinggel foglalkozó üzletág, a BrandJob Kft, továbbá a megváltozott munkaképességű munkavállalók nyílt munkaerő-piaci integrációját segítő részlege, a RehabJob Nonprofit Kft is helyet kap.
45 éves, házas, 3 fiú édesapja, tanári végzettséggel, sportolói múlttal bíró vállalkozó. Elhivatott híve a társadalmi és munkahelyi integrációnak, esélyegyenlőségnek.2001 óta tagja a JOB Kft csapatának, 2005 óta résztulajdonos, ügyvezető. A céghez való csatlakozáskor elsőszámú küldetése az volt, hogy alakítsa ki, fejlessze fel és működtesse a munkaerő-kölcsönzési divíziót. Három éven belül a kölcsönzési üzletág vette át a vezető szerepet a JOB életében, így lehetőséget kapott a cég ügyvezetői feladatának ellátására, ami mellett üzletrészt is szerzett.
2005-2009 közötti időszakot egy rendkívül dinamikus fejlődés és nyereséges működés jellemezte, mely megalapozta a vállalat ismertségét, elismertségét és az egyik legjelentősebb személyzeti szolgáltatóvá válását a magyar piacon, mely jelenleg is az egyik legnagyobb hazai tulajdonban lévő humán erőforrás szolgáltató cég. A 2009-es évre már igen tapasztalt szakértői és munkatársi gárdával, a piacon megkerülhetetlen jelentőséggel működött a cég.
A gazdasági válság megjelenése radikálisan érintette a működést, csökkentve megrendelések számát és a szolgáltatási díjakat, ezzel a bevételeket és a profitot. Világossá vált, hogy innovatív megoldások, új üzletágak és szolgáltatások, továbbá új szemlélet nélkül nem működtethető a vállalat ebben a formájában. A JOB Kft. már addig is igyekezett felelősségteljesen működni, de ez az időszak hozta meg igazán az áttörést ezen a területen. A környezettudatos irodai működés, megváltozott munkaképességű emberek integrációja, a családbarát légkör és munkafeltételek kialakítása, az együttműködés a civil szektorral mind-mind még inkább felértékelődtek a cég számára.
Kutatások és cégen belüli fejlesztések, szervezetfejlesztő tevékenység eredménye, hogy számtalan díjat vehetett át a JOB Kft. és a többi divízió az elmúlt években.
Ezek a díjak a teljesség igénye nélkül a következők: Magyar Adományozói Fórum (MAF) Legsikeresebb Partneri Együttműködések Díj (2012), Emberi Erőforrások Minisztériuma, az American Chamber of Commerce in Hungary, a Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület és Salva Vita Alapítvány - Fogyatékosság-barát munkahely (2013 és 2015), Magyar Telekom - Delfin-Díj (2013), Emberi Erőforrások Minisztériuma – Családbarát Munkahely Díj (2015) és a 2015 év CSR Piac Kiállítói lehetőségét is elnyerték.
Megérte a felelősségvállalás, folyamatos fejlesztés és fejlődés, hiszen a cégcsoport 2014. évi mérlege már meghaladta a válság előtti eredményeket, ekkor 1.2 milliárdos forgalmat könyvelhetett el a JOBGROUP.
A 2010-es év végén CSR tevékenységként indult a megváltozott munkaképességű munkavállalók nyílt munkaerő-piaci integrációját elősegítő üzletág alapjainak megteremtése, mely Attila szívügye volt a kezdetektől. A projekt indítását egy átfogó piackutatás, integrációban résztvevő szervezetek, civilek, rehabilitációs intézetek, érdekvédelmi szövetségek felkeresése indította el, melyet piacelemzés követett, majd a www.rehabjob.hu weboldal elindítása. A Rehabjob.hu információs és állás portál, amely a megváltozott munkaképességű munkavállalók nyílt munkaerő-piaci integrációját támogatja információkkal, jó gyakorlatokkal, aktuális hírekkel, szakmai cikkekkel, törvényi változásokkal, események és segítő szervezetek bemutatásával. A projekt, amely egy honlapnak, egy hídszerepnek indult, mára már saját piacát meghatározó üzletággá nőtte ki magát, mely az integrációra nyitott for-profit cégeknek komplex szolgáltatásokat nyújt a teljes és hosszú távon sikeres beillesztési folyamat érdekében. A divízió szakemberei és maga Dobár Attila is rengeteg felkérést kapott és kap, hogy a témával foglalkozó rendezvényeken beszélgető partnerként és előadóként megszólaljon.
2011 július 1-vel a JOB Kft fuzionált a szintén magyar tulajdonban lévő Tele-Scope Kft-vel, ezzel bővítve szolgáltatási portfólióját, ill. piaci részesedését, racionalizálva működési költségeit.
2011 októberében – felismerve a piac folyamatos és gyorsütemű átalakulását - elindította működését a BrandJob divízió, mely munkaadói márkaépítéssel foglalkozik, és elnyerte egy nyilvános tenderen Magyarország egyik legnagyobb kiskereskedelmi üzletláncának HR Branding területre kiírt pályázatát. Ezen divízió is folyamatosan fejlődik és segíti működésével a piaci szereplőknek bevonzani a legjobb jelölteket a megfelelő pozíciókba. Ekkortól már JOBGROUP néven, cégcsoport formában működött a cég egy ideig négy üzletággal párhuzamosan. Később a Tele-Scope üzletágat eladta a cégcsoport és így nyerte el mai formáját három üzletágával a JOBGROUP.
„A JOBGROUP egyik legnagyobb előnye sokoldalúsága és a felelősségteljes irányítás. Fontosnak találjuk, hogy divízióink nem elszigetelve, hanem egymással együttműködve a szinergiákat kihasználva működnek, így tudjuk a legszélesebb spektrumú szolgáltatásokkal lefedni a teljes HR piacot is kielégíteni megbízóink minden igényét.”
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese a közszféra szervezetei kategóriájában a Józsefvárosi Egyesített Bölcsődék.... Teljes cikk
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese, az 51-500 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában, az Észak-zalai Víz- és... Teljes cikk
„Az Év Felelős Foglalkoztatója 2017” pályázat nyertese az 1-50 főt foglalkoztató szervezetek kategóriájában a Webstar Csoport Kft. Bertók... Teljes cikk
- Ezért foglalkoztass megváltozott munkaképességű kollégát 3 hónapja
- Így foglalkoztass megváltozott munkaképességű munkatársat: kihívásokból előnyök 3 hónapja
- Nyugdíj: lehet-e szerezni szolgálati időt megváltozott munkaképességűként? 3 hónapja
- Elhunyt Feleki Attila, a HR-Rent alapítója és a Prohuman igazgatósági tagja 3 hónapja
- ERP Consultant 4 hónapja
- Valódi befogadás? Miért nem elég egy rámpa? 4 hónapja
- Nem hátrány, hanem kiindulópont: álláskeresés megváltozott munkaképességgel 5 hónapja
- Nem csak a nyugdíjasok kapnának élelmiszer-utalványt 5 hónapja
- Mikor számít szolgálati időnek a rokkantsági nyugdíj és ellátás? 5 hónapja
- Nem a képesség hiányzik, hanem az esély - így segít munkához a KézenFogva Alapítvány 5 hónapja
- Leszázalékolás mellett dolgozhatok teljes munkaidőben? 5 hónapja


Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?