Drágulnak az építőipari munkások
Megújították az építőipari ágazati kollektív szerződést szerdán - közölte az Építőipari Ágazati Párbeszéd Bizottság titkársága az MTI-vel.
Tájékoztatásuk szerint a megújított ágazati kollektív szerződés egyebek között tartalmazza az év hátra lévő részére és a 2008. évre vonatkozó szakmai bérminimumokat az építőiparban. A megújított ágazati kollektív szerződés várhatóan augusztus 25-én jelenik meg a Munkaügyi Közlönyben, és ezzel hatályba lép a megállapodás.
Nagy János, az Építőipari Vállalkozások Országos Szövetsége (ÉVOSZ) ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a megújított kollektív szerződés hatályba lépését követően az építőiparban 2007-ben az év hátralévő részében a kötelező bérminimum segédmunkásoknál 67 ezer forint, betanított munkásnál 75 ezer forint, szakmunkásnál 90 ezer forint, mester szakmunkásnál 115 ezer forint lesz.
Jövőre a segédmunkásoknál a kötelező bérminimum 72 ezer forintra, betanított munkásnál 80 ezer forintra, szakmunkásnál 100 ezer forintra, mester szakmunkásnál 130 ezer forintra emelkedik.
A szakmai párbeszéd bizottság közleményében emlékeztet arra, hogy az építőipari ágazati kollektív szerződést a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Miniszter 2006. márciusában az építőipari ágazat egészére kiterjesztette.
A titkárság tájékoztatása szerint az aláírás alkalmával Tolnay Tibor, az ÉVOSZ elnöke hangsúlyozta az ágazatban megteremtett rendezett munkaügyi kapcsolatok fontosságát, ugyanakkor az állami intézkedések, döntések jobb átgondolását, a szakmai szervezetek nagyobb bevonását szorgalmazta.
A megegyezésben szereplő szakmai minimálbérek az országos átlagnál nagyobb ütemben emelkednek, de még így is az építőipar a kevésbé megfizetett ágazatok közé tartozik. A közleményben szerepel, hogy Pallagi Gyula, az Építők Szakszervezetének elnöke szerint a közös érdekek felismerésével konfliktusmentesen zajlottak le a tárgyalások, és mind a szakszervezetek mind a vállalkozói érdekképviseletek együttműködtek az építőipari szakma érdekében.
Nagy János, az Építőipari Vállalkozások Országos Szövetsége (ÉVOSZ) ügyvezető igazgatója az MTI-nek elmondta, hogy a megújított kollektív szerződés hatályba lépését követően az építőiparban 2007-ben az év hátralévő részében a kötelező bérminimum segédmunkásoknál 67 ezer forint, betanított munkásnál 75 ezer forint, szakmunkásnál 90 ezer forint, mester szakmunkásnál 115 ezer forint lesz.
Jövőre a segédmunkásoknál a kötelező bérminimum 72 ezer forintra, betanított munkásnál 80 ezer forintra, szakmunkásnál 100 ezer forintra, mester szakmunkásnál 130 ezer forintra emelkedik.
A szakmai párbeszéd bizottság közleményében emlékeztet arra, hogy az építőipari ágazati kollektív szerződést a Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Miniszter 2006. márciusában az építőipari ágazat egészére kiterjesztette.
A titkárság tájékoztatása szerint az aláírás alkalmával Tolnay Tibor, az ÉVOSZ elnöke hangsúlyozta az ágazatban megteremtett rendezett munkaügyi kapcsolatok fontosságát, ugyanakkor az állami intézkedések, döntések jobb átgondolását, a szakmai szervezetek nagyobb bevonását szorgalmazta.
A megegyezésben szereplő szakmai minimálbérek az országos átlagnál nagyobb ütemben emelkednek, de még így is az építőipar a kevésbé megfizetett ágazatok közé tartozik. A közleményben szerepel, hogy Pallagi Gyula, az Építők Szakszervezetének elnöke szerint a közös érdekek felismerésével konfliktusmentesen zajlottak le a tárgyalások, és mind a szakszervezetek mind a vállalkozói érdekképviseletek együttműködtek az építőipari szakma érdekében.
- 2026.11.19Dr. Berke Gyula - Nehéz munkavállalói helyzetek - figyelmeztetéstől a munkaviszony megszüntetéséig Hogyan kezelhetők jogszerűen a nehéz munkavállalói helyzetek, a teljesítményproblémáktól a kötelezettségszegésig? Előadásunk bemutatja a figyelmeztetés, a felmondás és a munkaviszony megszüntetésének legfontosabb szabályait, valamint a megfelelő dokumentáció szerepét.
Részletek
Jegyek
- 2026.11.24A megtartás kulcsa 2026 – Vezetői konferencia Mitől lesz egy munkahely valóban megtartó? 6700 fős országos kutatás, vezetői kerekasztalok és jó gyakorlatok. Hallgasd meg azokat a vezetőket, akik a megtartást a gyakorlatban is sikeresen megvalósítják!
Részletek
Jegyek
- 2026.12.03Dr. Sipka Péter - Mesterséges intelligencia a munkavégzésben - lehetőségek, korlátok és felelősség Hogyan használható biztonságosan és jogszerűen a mesterséges intelligencia a munkahelyen, különösen a HR-területen? Előadásunk bemutatja az AI-használat jogi és adatvédelmi korlátait, a felelősségi kérdéseket és a belső szabályozás legfontosabb szempontjait.
Részletek
Jegyek
- 2026.12.09Dr. Kollár Gergő - Munkáltatói ellenőrzés és adatvédelem - e-mail, kamera, home office Meddig terjedhet a munkáltatói ellenőrzés, és hogyan védhető a munkavállalók magánszférája? Előadásunkon bemutatjuk az ellenőrzés legfontosabb jogi és adatvédelmi szabályait, gyakorlati példákkal.
Részletek
Jegyek

Conflict Night: rémálom HR-helyzetek a színpadon