Egyre bizonytalanabbak és pesszimistábbak az amerikai dolgozók
A munkával kapcsolatos pesszimizmussal küzdő alkalmazottak termelékenysége több mint 60%-kal csökken, állítja a meQuilibrium tudományos igazgatója.
Egy friss jelentés szerint az 5477 megkérdezett foglalkoztatott felnőtt körében elterjedt volt a pesszimizmus – írja a HR Dive. A kutatás rámutat, hogy a pesszimizmust fokozhatja a bizonytalanság: a bizonytalansággal kapcsolatos magas stresszszint több mint háromszorosára növeli annak arányát, hogy az alkalmazottak pesszimistán tekintenek munkájukra.
„A bizonytalansággal kapcsolatos stressz növekedése nem csak az érzelmekre hat ki, hanem a vállalatoknak is pluszköltségeket okoz: azok az egyének, akik magas fokú bizonytalansággal kapcsolatos stresszt mutatnak, sokkal nagyobb termelékenységcsökkenést is mutatnak, ami arra utal, hogy a bizonytalanság akár a felére is csökkentheti a teljesítményt” – mondta Brad Smith, a meQ tudományos igazgatója.
A bizonytalansággal kapcsolatos stressz magas szintjét jelentő munkavállalók közel egyharmada magas fokú kiégést is mutat – mondta Smith.
A jelentés szerint a megkérdezett munkavállalók több mint fele tapasztal legalább egy tünetet a munkaerő-elidegenedésből, amely részben a kiégésből és a megrendült bizalomból fakad. A súlyos elidegenedést jelentők 66%-os termelékenységcsökkenést jelentettek – közölte a meQ.
A gazdasági bizonytalanság is fokozza a munkavállalók aggodalmát. Az American Staffing Association és a The Harris Poll június 12-i jelentése szerint az amerikai munkavállalók több mint 60%-a azt mondta, hogy a következő évben esetleg második állást vállal vagy mellékállást keres, hogy kiegészítő jövedelemhez jusson.
Ugyanakkor a Glassdoor Employee Confidence Index alapján készült június 10-i jelentés szerint a gazdasági bizonytalanság és aggodalom miatt a munkavállalók bizalma rekordalacsony szintre süllyedt. Azok aránya, akik pozitív hat hónapos üzleti kilátásokról számoltak be vállalatukkal kapcsolatban, májusban 44,1%-ra esett vissza, megdöntve a februári 44,4%-os korábbi rekordot.
HR Dive
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A rendszert az Egyesült Államokban és Kanadában vezetik be. Teljes cikk
Csak a 25 év alattiak jelentettek csökkenést az elégedettségben, ami arra utal, hogy személyre szabottabb stratégiákra van szükség a karrierjük... Teljes cikk
A friss kimutatás a nyugati szomszédunkban az idén egész évre 7 ezer csődkérelemmel számol. Teljes cikk
- Aki hazamegy időben és nem túlórázik, fizetésemelést kap – figyelem, igaz történet! 1 hónapja
- Miért kerüli a Z generáció a vezetői szerepeket és hogyan változtathat ezen a HR? 2 hónapja
- Felmérés: csökkent az elkötelezettség, különösen a vezetők körében 2 hónapja
- Egy nyaralás nem fogja helyrehozni - Oszlassuk el a kiégés körüli mítoszokat! 2 hónapja
- 5-ből 1 munkavállaló úgy érzi, hogy nem uralja a karrierjét 2 hónapja
- Megelőzhetnék a munkaadók a kiégést, mégsem tesznek érte 3 hónapja
- Sokba kerül munkaadóknak, ha stresszesek a dolgozók 3 hónapja
- Túl stresszesek a fiatal dolgozók, hogy sportoljanak 3 hónapja
- Felmérés: ez a fiatalok legnagyobb problémája 4 hónapja
- Így vedd fel a kesztyűt a munkahelyi kiégés és a fáradtság ellen 4 hónapja
- Elutasítások, bérszakadék, agyelszívás – ezzel küzd a reklámszakma 4 hónapja