kapubanner for mobile
Megjelent: 9 hónapja

Ezek a szabadságolási trendek idén nyáron

A nagyvállalatok működését nem befolyásolja érdemben a nyári időszak, 10-ből 9 vállalat nem tervez leállást - derül ki a K&H kutatásából.

szabadság nyár nagyvállalat-

A nagyvállalatok működését nem befolyásolja érdemben a nyári időszak, 10-ből 9 vállalat nem tervez leállást - derül ki a K&H kutatásából.

Csak minden tizedik cég készül teljes leállásra idén, ami várhatóan 1-2 hétig fog tartani.

Az ágazatok közül leginkább az ipari vállalatokra jellemző a nyári leállás, amit 20 százalékuk tervez. A kereskedelemben viszont alig lesz olyan cég, amely bezárna, csak 4 százalékuk tervez nyári szünetet. A szolgáltatásban az átlaggal szinte megegyező arányban, 9 százalékban várható nyári leállás.

A cégvezetők a legnagyobb arányban, 37 százalékban 1-2 hétre mennek szabadságra. Csaknem minden harmadik cégvezető tervez több mint kéthetes nyaralást. Minden ötödik vezető kevesebb mint egy hétre hagyja csak ott a vállalatot, míg 15 százalékuk egyáltalán nem megy el szabadságra nyáron.

A nagyvállalatok harmada támogatja gyermekes munkavállalóit a nyári szünet idején; a cégek negyedénél be lehet vinni a gyerekeket a munkahelyre, és minden tizedik dolgozónak lehetősége van otthonról dolgozni a vakáció alatt.
A kutatás szerint a szabadság hossza szoros összefüggésben van a cég árbevételének nagyságával. A 10 milliárd forint alatti éves árbevételű vállalatoknál minden harmadik vezető tud elmenni több mint két hét pihenésre, míg a 10 milliárd forint feletti éves árbevételű cégeknél csak minden nyolcadik, és inkább a rövidebb nyaralás jellemző.

Az ágazatok közül az iparban és a szolgáltató szektorban a maximum 2 hetes nyaralás jellemző. A kereskedelemben viszont a minimum 2 hetes nyaralás a legjellemzőbb a cégvezetők körében.

MTI

Fotó: unsplash.com

  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.14Mesterséges intelligencia használata a marketing munkában Képzésünk célja, hogy bemutassuk 2024-ben mi mindenre képes a mesterséges intelligencia, használata mennyire meg tudja könnyíteni a marketing szakemberek - vagy erre a pályára készülők - munkáját. A képzés során a résztvevő megtanulja, hogy milyen kiaknázatlan lehetőségek rejlenek a mesterséges intelligenciában. Ezen túl megtanulja, hogy a különböző AI eszközöket milyen stratégiai kombinációban érdemes használni a lehető legnagyobb hatékonyság elérése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek