Megjelent: 12 hónapja

Ezek a vállalatok megmutatják, hogy szervezhet a te céged is munkába bringázós kampányt!

Mind több vállalkozás kap kedvet ahhoz, hogy saját maga szervezzen a munkába bringázós kampányt. Hol kilométert gyűjtenek, hol bringás napokat, ki ajándékokkal, ki több tízezres vásárlási utalvánnyal motiválja a résztvevőket, de közös bennük a jó hangulat és a lelkesedés. Íme pár követendő példa a Magyar Kerékpárosklub összeállításából.

Második éve zajlik úgy a Bringázz a munkába! kampány hogy - a járványhelyzet miatt - városokra szabott workshopokat szervezünk az ottani cégek számára és részvételével, a helyi bringásoknak pedig képfeltöltős nyereményjátékokat, illetve hétvégi frissítőosztást. Ilyen játék jelenleg éppen Miskolcon zajlik, frissitőosztás augusztus 28-án lesz Balatonakaliban, workshop pedig legközelebb szeptember 2-án lesz Miskolcon.

Ezeken a workshopokon sok szó esik arról, milyen pozitív hatásai vannak egy cég számára is, ha a munkatársak inkább kerékpárral járnak be, és hogy milyen apró lépések is elegendők, hogy bringabaráttá váljon egy-egy vállalat. A legutóbbi, kecskeméti céges workshop összefoglalója itt olvasható.

Szerencsére mind többen kapnak kedvet ahhoz, hogy saját kezdeményezésre szervezzenek munkába bringázós kampányokat, ezekből a jó példákból gyűjtöttünk össze itt egy csokornyit.

Bringázás, ajándékok és céges kerékpárflotta

Az SAP Hungary Kft. Bike2Work néven szervezett egy hónapos bringás munkába járós akciót, már két alkalommal is. A résztvevők regisztrálhattak, és fel is tölthették kerékpárral megtett útjaikat, kilométereiket. Díjazták a három legtöbbet tekerőt, de az összes résztvevő között is sorsoltak ki ajándékokat.

A kampány ideje alatt ajándék karbantartással, bringásreggelivel, közös bebiciklizéssel, városi bringázós workshoppal, kerékpárverseny-nevezéssel, teszteléssel, bringás bemutatóval  is igyekeztek népszerűsíteni a munkába kerékpározást, szép eredményekkel. Az első kampányban több mint százan vettek részt, a második kampányban kevesebben, elsősorban az kedvezőtlenebb időjárás miatt. A belső visszhang mindkét esetben rendkívül pozitív volt - közölte érdeklődésünkre a budapesti cég.

 

Az SAP saját, még a járványidőszak előtt végzett felmérése alapján dolgozóik 40 százalékról derült ki, hogy változó rendszerességgel ugyan, de járnak bringával munkába járni: van, aki évente néhány alkalommal, de van, aki szinte mindennap. A cégnél komoly bringás infrastruktúra áll a rendelkezésükre: a biciklitárolón, öltőzőn, zuhanyzón, kívül kerékpárszerelő-állomás, sőt céges kerékpárflotta is. Ezek között vannak hagyományos és elektromos kerékpárok is, amelyeket akár hétvégére is kikölcsönözhetnek a munkatársak.

Busás jutalom a kitartóknak

A Harman Becker Kft.-nél ezekben a hetekben is zajlik, és egészen szeptember 22-ig, az autómentes napig tart a “Kerékpárral a munkába” program és kihívás. A székesfehérváron működő autóipari beszállítócég 20 napnyi munkába bringázást vár munkatársaitól ez idő alatt, aki pedig teljesíti annak kapásból jár egy kulacs és egy-egy első és hátsó bringás villogó. A szerencsések pedig komoly, értékes ajándékokhoz juthatnak: a csatlakozók között kisorsolnak egy 50 és egy 25 ezer forintos sporteszköz vásárlására felhasználható utalványt (ez a második és harmadik díj), a legtöbb alkalommal bebringázó pedig 100 ezer forintos utalványhoz juthat - azonos eredmények esetén itt is sorsolnak. A vidékről bejáróktól azt is elfogadják, ha a buszmegállóig vagy a vasútállomásig tekernek.

 

A teljesítéseket a Strava alkalmazással tudják igazolni a munkatársak, közölte érdeklődésünkre Deli Dávid EHS-ESD manager, aki szerint az alkalmazásban létrehozott céges csoportban élénk közösségi élet alakult ki. “Megismerte egymást ez a közösség és ez lehet talán az egyik legnagyobb pozitívum” - írta. A cégnél eddig 64-en csatlakoztak a programhoz, sokan közülük minden nap kerékpárral járnak.

 

Megmozgatták a gyógyszerkutatókat

A Servier Magyarországnál a francia hátterű gyógyszeripari vállalat anyacége központjának elérését tűzték ki célul a Tour de Paris - Irány Párizs! kihívás során. A közös játék azonban nem csak a munkába bringázóknak szólt: futva és sétálva is lehetett csatlakozni a csapatoknak, és akár egy-egy hétvégi túrát is beszámítottak ebbe. Összesen 1400 kilométert kellett összegyűjteni csapatonként a kihívás egy hónapja alatt.

Mint Vehofsits Veronika kommunikációs munkatárs írta, a céljuk az volt, hogy a járványidőszak alatti home office után kimozdítsák otthonról, megmozgassák és összehozzák a munkatársakat.

 

A csatlakozók különböző logózott használati tárgyakat nyerhettek - kulacsot, törölközőket -, illetve a győztes kategóriákban snack csomagot.

Vehofsits Veronika szerint jó hangulatú versengés folyt, az aktuális állást a belső közösségi felületeken kísérték figyelemmel. A kihívás sikerét jelzi a 98 százalékos részvételi arány, a cég magyarországi központjának 170 munkavállalója közül szinte mindenki csatlakozott. Sokan kerékpárral teljesítették a kihívást, de többen dolgoznak olyan munkakörben, ahol a kerékpár nem alternatíva, ezért lehetett más sportágakban is teljesíteni a távot.

 

A szállodák sem maradnak le

A HotelHero kezdeményezés keretein belül is indult bringás munkába járást népszerűsítő program, amihez eddig 25 szálloda csatlakozott a ország minden részéből. A részleteket a csatlakozókra bízzák. Mivel a program még zajlik, konkrét adatokkal egyelőre nem tudott szolgálni Dudás Ildikó, a Kempinski Hotel Corvinus Budapest pr-igazgatója, de jelezte, hogy sok pozitív visszajelzést kaptak, és lelkesek a csatlakozók.

Aki kedvet kapna hasonló bringás események megszervezésére, vagy csak szeretné bringabarátabbá tenni a cégét, azt szívesen segíti tanácsokkal és ötletekkel a Magyar Kerékpárosklub. Az induláshoz érdemes felkeresni a következő linkeket:

Kerékpáros Kisokos
Ajánlás a kerékpártámaszok kialakításához
Bringás oktatóvideó-sorozat a klub honlapjáról
Így adózik a céges kerékpár
Ilyen volt a legutóbbi workshop Kecskeméten

Szerző: Magyar Kerékpárosklub

  • 2022.08.24Babér Szeminárium Közelít a tanulmányi időszak, ezzel együtt pedig megszaporodnak a szakképzési munkaszerződéssel, tanulószerződéssel, hallgatói munkaszerződéssel, a duális képzéssel és a tanulók foglalkoztatásának lehetőségeivel kapcsolatos szakmai kérdések is. Augusztus 24-én a BaBér meghívott előadója, Greskóné Koller Krisztina gyakorlati példákon keresztül ad árnyalt képet a témáról online előadása során. Részletek Jegyek
  • 2022.09.16HR és Munkajog modul I.: A munkaviszony keletkezése / Beléptetés Kettő az egyben: egyszerre HR és munkajogi megközelítésben: a munkaszerződés, általános magatartási követelmények, adatvédelem és más, fontos témák neves oktatóktól, mint Berke Gyula, Bankó Zoltán. Részletek Jegyek
  • 2022.09.28 recruiTECH BLUE Kékgalléros foglalkoztatók, termelő logisztikai vállalatok = recruiTECH BLUE konferencia, ahol újra a fizikai toborzáson lesz a hangsúly. Harmadik országbeliek foglalkoztatása, szállásoltatás, online toborzás, outsourcing és még számos aktuális téma! Részletek Jegyek
  • 2022.11.07Scrum szimuláció, avagy agilitás a gyakorlatban Hogyan tanulható meg a rugalmas vállalati működés kockázatmentesen? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
KSH: 137 ezerrel csökkent a potenciális munkaerő-tartalék az első negyedévben

A régiókat tekintve továbbra is Észak-Alföldön a legmagasabb a munkanélküliség. Teljes cikk

Kata-törvény: a foodpanda átgondolja a futárok díjazását

A cég egyelőre nem tapasztalja sem a futárok, sem a vásárlók lemorzsolódását. Teljes cikk

KSH: 508 300 forint volt a havi bruttó átlagkereset az első negyedévben

Szabolcs-Szatmár, Békés és Borsod-Abaúj-Zemplén megyében volt a legalacsonyabb a bruttó átlagkereset. Teljes cikk

Facebook