Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 11 éve

Feltámadt a remény a német autóipar számára?

Hirtelen földerült a horizont a német autóipar számára: a kormány gazdaságélénkítő programjának idevágó része váratlanul gyors hatással jár, mondta a német autóipari szövetség (VDA) vezetője vasárnap.

images

Az autószalonok szerte Németországból, a legnagyobb európai autópiacról nagy forgalomnövekedést jelentenek - "nyüzsög a nép a szalonokban", lelkendezett a Ford németországi főnöke, Bernhard Mattes -, és ezt annak tulajdonítják, hogy a kormány 2500 eurós támogatást ígért mindenkinek, aki legalább kilencéves autóját cseréli újra. - Most úgy néz ki, hogy az idei autóértékesítés meghaladhatja a hárommilliót, elérheti legalább a tavalyi szintet, ha a kormány beváltja minden tervét - mondta Matthias Wissmann, a VDA elnöke a Der Tagesspiegel című lapnak. Tavaly 3,09 millió új autó kelt el Németországban, idénre 2,9 milliót jósolt eredetileg a VDA decemberben.

A német kormány ígért ösztönző támogatása nem részrehajló, habár a bajor keresztényszociális unió (CSU) követelte, hogy támogatást csak német gyártmányú autóra lehessen kapni, a hazai munkahelyek védelmében. A német kormány nagylelkűsége azonban valószínűleg nem csak valamiféle szívjóság következménye: EU-szinten és a tengerentúlról egyaránt érezhető nyomás, hogy tegyen eleget világgazdasági felelősségének is, teszik hozzá megfigyelők. A hétvégi hírműsorok beszámolóiból azonban kiderül, hogy a németek maguktól sem akarják olcsóbb külföldi kocsikra költeni az állami segítséget. Az autószalonok tájékoztatása szerint továbbra is a német gyártmányoké a hazai piac 65 százaléka, a hat első értékesítő mind németországi autógyár, írta a Reuters hírügynökség.

A német gyárak továbbra is csökkentik a termelésüket

A német járműipar szereplői közül a Volkswagen több gyárában rövidített munkaidőt vezet be öt napra február végén, ez a 92 ezer foglalkoztatott kétharmadát érinti. A cég wolfsburgi üzemében december 18-tól január 11-ig állt a munka. A VW-hez tartozó Audi cég ingolstadti gyárában február végén öt napon át áll a munka. Spanyolországi cége, a Seat az idei első félévben csökkenti termelését katalóniai gyárában. Csehországi vállalata, a Skoda Auto termelése a tervek szerint péntekenként állni fog az idei első félévben.

A Ford a németországi üzemeiben mintegy 4 százalékkal csökkenti az idén a termelést, és 500 részmunkaidős, illetve ideiglenes szerződéssel rendelkező emberét elbocsátja. A Daimler január 12-től három hónapra rövidített munkaidőt vezetett be sindelfingeni gyárában. Ez a 28 ezer dolgozó kétharmadát érinti. A BMW februárban és márciusban rövidített munkaidőt vezet be 26 ezer dolgozója számára négy németországi üzemében. A cég humán erőforrás igazgatója vasárnap azt ígérte, hogy idén nem lesz elbocsátás, de korábban már bejelentették, hogy nem újítják meg négyszáz, ideiglenesen alkalmazott dolgozó szerződését a lipcsei gyárban. A Porsche már novemberben egy napra bezárta legnagyobb németországi gyárát, és újabb, már hétnapos leállást tervez e hónap végére. A MAN teherautógyár az első félévben 42 napra leállítja németországi termelését, ez közel 9400 dolgozót érint. A Robert Bosch járművillamossági cég a magyarországi Hatvanban lévő üzeméből 250 embert elbocsát. Több üzemében rövidített munkaidőt vezetett be.
  • 2020.03.207 Skills for Assertiveness_Egy napos nyelvi tréning A tréning nap 100%-ban gyakorlati feladatokra és a tapasztalati tanulásra épül. Egyedülálló alkalom, hogy az idegen nyelvi tudást felszínre hozzuk, gyakoroljuk, hasznos panel kifejezéseket rögzítsünk a folyékony és magabiztos megszólaláshoz Részletek Jegyek
  • 2020.03.31Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter