kapubanner for mobile
Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 14 éve

Francia sztrájk: az Air France járatainak húsz százalékát törölte

Az Air France járatainak húsz százalékát volt kénytelen törölni az utolsó pillanatban hétfőn, a francia repülőtereken a légi közlekedésben dolgozók négynapos sztrájkjának első napján.

A pilóták legjelentősebb szakszervezete azt közölte, hogy a munkabeszüntetéshez a dolgozóknak több mint a fele csatlakozott. A légi közlekedésben ugyanakkor nem voltak jelentős fennakadások. Az Air France az jelezte, hogy a nap közepéig a járatok húsz százalékát kellett törölni, de pontos számokat nem tudott közölt a légitársaság. "Nehéz megbecsülni, miután a törlések mellett egyes járatokon növeltük a kapacitásokat, és béreltünk is gépeket" - mondta az igazgatóság. A légitársaság 22 ezer e-mailt és SMS-t küldött szét utasainak, hogy értesítse őket a járattörlésekről, illetve késésekről. A széleskörű tájékoztatás mellett megkönnyítették a jegyek átváltását is, s emiatt nem alakult ki káosz egyetlen franciaországi repülőtéren sem.

A párizsi repülőtéri igazgatóság előzetesen azt közölte, hogy a hétfőre tervezett 1190 járatból 126-ot kellett törölni. Az Air France tengerentúli járatainak 85, európai célpontokra közlekedő repülőgépeinek pedig 80 százalékát tervezte hétfőn elindítani, de ezt a szakszervezetek túlságosan optimista prognózisnak ítélték. Délelőtt végül az Air France járatainak csak harmada szállt fel országszerte, a tervezett 1332 helyett 449.

A párizsi Roissy és Orly repülőtéren egész nap nyugalom volt, az igazgatóság szerint az utasok kiszolgálása "normálisan" zajlott. A 2F terminál bejárata előtt azonban napközben több száz repülőtéri alkalmazott tüntetett, és a terminál bejáratát a rohamrendőrök lezárták.

Thierry Mariani közlekedési miniszter hétfőn azt közölte, hogy a kormány végigmegy a légi közlekedésben alkalmazott sztrájkjog szabályozását célzó törvénykezési folyamaton. "Muszáj, ez olyan dolog, amit a franciák megértenek. A sztrájkjog megmarad, a sztrájkjog mindig is létezett, de az utasoknak is vannak jogaik" - mondta a miniszter az RTL rádióban.

A kötelező minimum szolgáltatás bevezetése ellen hétfőtől csütörtökig tartó munkabeszüntetés az első olyan tiltakozás, amelyben a francia légi közlekedésben dolgozók valamennyi kategóriája - pilóták, légi kísérők és a földi személyzet - közösen vesz részt. A szakszervezetek a francia nemzetgyűlés által már elfogadott törvénytervezet ellen tiltakoznak, amely a légi forgalomban sztrájkolókat arra is kötelezné, hogy részvételi szándékukat egy sztrájkban 48 órával korábban bejelentsék, s az utasokat 24 órával előre értesítsék a várható fennakadásokról. A szenátus február 15-én dönt a tervezetről.

Hasonló törvény - amely az utasokat hivatott védeni a kellemetlen meglepetésektől - több mint négy éve érvényes a francia vasúti és városi tömegközlekedésben. A légi közlekedésben dolgozók azonban a sztrájkjog csorbításaként értékelik a javaslatot.
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Oroszország titkos fegyvere: munkaerő az egyik legzártabb diktatúrából

Miközben Moszkva egyre nehezebben talál munkaerőt a dróngyártáshoz, váratlan irányból érkezhet segítség: az ukrán hírszerzés szerint... Teljes cikk

Mikor lesz nálunk is így? A szomszédunkban már két munka sem elég a megélhetéshez

A megélhetési költségek folyamatos emelkedése miatt minden ötödik munkavállaló kénytelen másodállást vállalni Horvátországban - derül ki a Moj... Teljes cikk

Meddig szólhat bele az EU a tagállamok béreibe? - fontos ítélet született

Az EU bírósága megerősítette az unióban alkalmazandó megfelelő minimálbérekről szóló irányelv nagy részének érvényességét, ugyanakkor... Teljes cikk