Megjelent: 8 éve

Ha nem emelik a béreket, nem lesz elég buszsofőr

A zalai közlekedési szakszervezetek úgy vélik a portálunknak eljuttatott közlemény szerint, a foglalkoztatási nehézségek enyhítése érdekében legalább 10-15 százalékos bérfejlesztés szükséges. Továbbá, felhívják a figyelmet a 2017.évi piacnyitásból származó, a közösségi közlekedés minőségét is érintő veszélyforrásokra.

images

images

A zalai közlekedési szakszervezetek a sajtóanyagban aláhúzzák, hogy a magasabb keresetfejlesztést elsősorban az indokolja, hogy kritikussá vált a gépkocsivezetői hiány és a karbantartók körében is elkezdődött az elvándorlás. Van megye, ahol olyan drámai a helyzet, hogy a szolgáltatás működőképessége már csak más megyéből átcsoportosított autóbusz-gépkocsivezetők foglalkoztatásával tartható fenn.

A Zala Volán Dolgozóinak Demokratikus Szakszervezete (ZVDDSZ) és a Zala Volán Személyközlekedési Szakszervezete (ZVSZSZ) továbbá még azzal támasztja alá a bérigény nagyságát, hogy több százalékkal alacsonyabbak a Volános keresetek a nemzetgazdasági átlagnál és a társ közlekedési alrendszerekéhez (MÁV, BKV) képest is jóval mérsékeltebbek a Volános jövedelmek.

A munkaerő helyzetét súlyosbítja, hogy az autóbusz-gépkocsivezetők mintegy 15 százaléka öt éven belül nyugdíjba vonul, az utánpótlás pedig egyelőre megoldatlan és bizonytalan.

A zalai érdekvédők kiemelik a közlekedési társaságok társadalompolitikai szerepét, ami a vidék-Magyarország közlekedési feltételeinek küldetésszerű biztosításában testesül meg.

Hangsúlyozzák: amennyiben nem történnek kereseti és munkaerő-piaci téren érdemi döntések, olyan mértékű munkaerő-mozgás várható, amely nem csak a versenyképesség és nem csak a szolgáltatási színvonal erőteljes visszaesését hordozza magában, hanem a működőképességet is veszélyezteti.

Elutasítják a kiszervezést is az érdekvédők


Mindemellett a szakszervezetek egyértelműen elutasítják az egyes szervezeti egységek vállalkozásba adásának szándékát. Az értesülések szerint egy állami szolgáltató cég végezné a Közlekedési Központok számviteli, pénzügyi, könyvelési műveleteit, az emberierőforrás-gazdálkodás körébe tartozó területek munkafolyamatait. Ezt a szándékot a szakmaspecifikus bérszámfejtés, munkaügyi műveletek miatt ésszerűtlennek tartják és elvetik.

Ugyancsak elutasítják, hogy a piacnyitás előkészítésével párhuzamosan egyes járatok alvállalkozásba adásának szándéka is jelen van a döntéshozók elképzelései között. Ezek a szándékok határozottan ellentmondanak a kormányzati törekvéseknek, miszerint egy színvonalasabb, minőségibb közösségi közlekedés álljon az utazóközönség szolgálatában!

Az utóbbiban érdekeltek és partnerek a szakszervezetek is.
Az érdekvédők rámutatnak azon veszélyforrásra, amely szerint a piacliberalizáció következtében annyira sokszereplőssé alakulna a közlekedési piac, hogy a közlekedés összehangolása, irányítása rendkívül bonyolulttá válna. Kiváltképpen fenyegetne ez a veszély, ha a szolgáltatók többsége külföldi vállalkozó lenne.

Könnyen a máltai helyzet állna elő, ahol is négy éve liberalizálták a közlekedést, több szereplő szolgáltat, és már-már szinte lehetetlenné vált a menetrendek összehangolása, az egész tömegközlekedés koordinálása. Amennyiben a kiszervezések és az alvállalkozásba adás szándéka folytatódik a szakszervezetek első fázisban a szolgáltatási színvonal érdekében is alágazati szintű aláírásgyűjtő akcióba kezdenek - emelik ki közleményükben.
  • 2024.04.04Six Sigma Black Belt képzés 9 napos gyakorlatorientált, intenzív képzési program, amely készségszintre fejleszti a résztvevőket a 6 Sigma ismeretek elsajátításában, alapoktól a Green Belt ismereteken át magas szintű hatékonyságjavító projektek megvalósításáig. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.04Az Év Irodája Konferencia & Díjátadó Kíváncsi vagy, hogy kié lesz Az Év Irodája díj, érdekelnek a legmodernebb irodai megoldások, valamint a magyar és nemzetközi piacot meghatározó szakemberek tapasztalatai? Akkor ott a helyed! KIKET FOGUNK DÍJAZNI?info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.23Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban A képzés célja: A HR munka modern személetének és mérésének, számításának gyakorlati ismerete. A humán controlling egyes eszközeit konkrét példákon mutatjuk be, a résztvevőkkel közösen értékeljük azok alkalmazását.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta a Magyar Innovációs Nagydíjat

Átadták a 32. Magyar Innovációs Nagydíjat kedden a Parlamentben, a díjat az idén az Egis Gyógyszergyár Zrt. kapta az érelmeszesedés kockázatát... Teljes cikk

Megkezdte a munkavállalók toborzását az épülő debreceni gyárába a kínai Eve Power

Az Eve Power megkezdte a munkavállalók toborzását a tervek szerint 2025 végére felépülő debreceni akkumulátorcella-üzemébe - közölte a projekt... Teljes cikk

160 új munkahely jön létre Debrecenben és Kecskeméten

A Schedl német autóipari vállalat 40 milliárd forintos beruházása nyomán 160 új munkahely jön létre Debrecenben és Kecskeméten - jelentette be... Teljes cikk