Hibrid munkarendet kínál dolgozóinak Magyarországon a mobilszolgáltató
A vállalat kérdőívekben mérte fel dolgozóinál, mennyire érzik magukat hatékonynak az otthoni munka során.
Hibrid munkarendben folytatja működését a Vodafone Magyarország, beépítve az elmúlt másfél év tapasztalatait, valamint a dolgozói igényeket és visszajelzéseket. A vállalat a világjárvány kitörésekor szinte azonnal otthoni munkavégzésre állt át, és az irodai tevékenységet végző munkatársak jelentős része azóta is home office jelleggel végzi napi munkáját, bár a vállalat irodái bizonyos kapacitás mellett nyitva állnak a dolgozók számára – főleg csapatmegbeszélésekre és kapcsolatépítésre. Működését felülvizsgálva, kollégáit és külső szakembereket bevonva döntött úgy a Vodafone, hogy egyetemesíti a jelenlegi hibrid működését, amelyet hosszútávon is fenn kíván tartani. A szolgáltató ezzel a kollégái kezébe adja a döntést, milyen arányban végzik az irodából és az irodán kívülről munkájukat.
A vállalat célja, hogy a hibrid munkarend formájában egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert biztosítson dolgozói számára, amely figyelembe veszi, hogy – ahogy az élet különböző területein, úgy a munkavégzés során is – az egyes munkavállalóknak mások az igényei és a preferenciái, sőt az aktuális feladat típusa is meghatározza, hogy éppen mi támogatja legjobban az egyén hatékony munkavégzését.
A vállalat kérdőívek formájában és számos más fórumon folyamatos visszacsatolást kért a munkatársaktól arról, hogyan élik meg a nagy arányú otthoni munkát, mennyire érzik magukat hatékonynak, kiegyensúlyozottnak és elégedettnek az irodán kívüli munkavégzés során, és ez alapján heti hány nap irodai munka lenne számukra ideális hosszútávon. Ezek eredményeképpen a vállalat azt vetíti előre, hogy a munkatársak átlagban heti 3 napot szívesen dolgoznának a jövőben is otthonról, és 2 napot az irodából. Ez nem egy vállalati előirányozás, hanem egy átlag, amelyen belül az irodában és irodán kívül töltött napok valós arányát, a munkakör jellege mellett, a személyes preferenciák, valamint a csapat és az aktuális projektigények határozzák meg – vagyis lehetséges lesz az is, hogy egy munkatárs egy adott időszakban kizárólag otthonról dolgozzon, míg máskor nagyobb arányban használja az irodát.
Az új, hibrid munkarend érdekében a vállalat újraszervezte irodáit is: a már meglévő budapesti épületében például egyéni és csapat zónákat hoztak létre, olyan formában, hogy a terek 70%-ban kollaborációt, míg 30%-ban az elmélyült egyéni munkát támogassák
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A nemeztközi Generali Csoport június 1-jétől átalakítja szervezeti struktúráját a biztosításra és a vagyonkezelésre összpontosítva - írja a... Teljes cikk
Egyes gyári alkalmazottak csak akkor vették észre, hogy elbocsátották őket, amikor nem működött a belépőkártyájuk és a biztonsági őrök... Teljes cikk
A sopronkövesdi Autoliv-gyárban folyó sztrájk arra is felhívja a figyelmet, hogy a főleg kölcsönzött státuszban foglalkoztatott vendégmunkások... Teljes cikk
- Hogyan hat az ingázás a dolgozók mentális egészségére? 3 hete
- Kihirdették Az Év Irodája verseny győzteseit - mutatjuk a legtrendibb munkatereket 3 hete
- Jogszerűen nem fizették ki a túlóráimat, ha táppénzen voltam? 1 hónapja
- Lehet távmunkázni, csak előléptetés nem jár érte 1 hónapja
- Ez a legjobban fizető szakma, amiben a leginkább jellemző a távmunka 1 hónapja
- Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc 1 hónapja
- Home office munka 2 hónapja
- Túl zajosak az irodák a pénzügyi területen dolgozó nőknek az Egyesült Királyságban 2 hónapja
- Felmérés: a dolgozók több mint fele új munkát keresne, ha többet kéne bejárnia az irodába 2 hónapja
- Új trend terjed a munkaidő-beosztásban: dolgozz akkor, amikor a teljesítőképességed csúcsán vagy 2 hónapja
- Egyre több vállalatnál döntenek a home office megszüntetése mellett 2 hónapja