Hírnév alapján választanak munkahelyet a legjobb MBA-végzősök
Az MBA-végzősök álláspályázataik előtt alaposan tájékozódnak a megcélzott vállalat hírnevéről, ugyanis a társadalmi felelősségvállalásban kedvezőtlen imázsú cégek iránt kevesebben érdeklődnek.
E szerint a feltörekvő piacokon lévő munkahelyektől - így Kelet-Európától, ezen belül is Oroszországtól, valamint a Közel-Kelettől és Dél-Ázsiától - ódzkodnak a MBA-s képzésben legjobb eredményeket elérő végzősök. Ugyanez érvényes számos olyan iparágra, amelyek termékeik miatt könnyebben támadhatók, közvéleménybeli megítélésük sok esetben ellentmondásos. Ilyenek az alkoholt, a dohány- vagy a vegyipari termékeket gyártók, illetve nagyban forgalmazók.
A Hill & Knowlton összefoglalója arra is rámutat, hogy az Enron- és WorldCom-botrányok esettanulmányain "nevelkedett" MBA-végzettségű álláskeresők kínosan ügyelnek arra, hogy tartósan jó hírnevű vállalatnál kezdjék el pályafutásukat, és a választásban egyre nagyobb szerepet játszik a vállalat társadalmi felelősségvállalási stratégiája, illetve gyakorlata.
A Net Impact nonprofit szervezet és az Ellen Weinreb csr-állásokra specializálódott fejvadász cég tapasztalatai szerint az elmúlt három és fél évben harmadával nőtt a csr-érintettségű állásokra beadott, MBA-végzettségű pályázatok száma. A csr-en belül elsősorban a környezetvédelemhez kapcsolódó pozíciók népszerűek.
Napi Gazdaság