Már 2010-ben összeolvadhat a Volkswagen és a Porsche
A tervezett kettő helyett akár egy éven belül összeolvadhat a Volkswagen (VW) és a Porsche autógyár a VW pénzügyi igazgatója szerint.
A héten jóváhagyott eredeti terv szerint a VW-Porsche fúzió 2011-ben ment volna végbe. A VW első lépésben 42 százalékos tulajdonrészt szerez a sportautógyárban. Ez is azt mutatja, hogy nem hódítóként, hanem partnerként érkezik a VW - mondta Pötsch a Die Weltnek. Hozzátette: a Porschénál is pontosan tudják, hogy "az egyesülés mindkét vállalatot erősíteni fogja".
A társaság jelenleg a Volkswagen AG-ból és kilenc márkából áll, amelyeknek saját termékei és telephelyei vannak, vezetésük önálló, és az identitásuk is megmaradt, miközben a javukra szolgál, hogy összetartoznak. Így például az Audi is önállóan fejlődik a VW-család tagjaként, és profitál abból, hogy a konszernen belül költségkímélő megoldásokat tud választani.
"Minden feltétel adott arra, hogy a Porsche a mostani üzleti modelljét megtartva épüljön bele ebbe az együttműködő, és decentralizált döntéshozatali rendszer alapján felépített környezetbe" - mondta a VW vezetője a Die Welt online kiadásában vasárnap megjelent interjúban.
Eredetileg a Porsche vette volna át a sokkal nagyobb VW-t, annak érdekében, hogy az ne kerülhessen külföldi kézbe. A megoldást az tette szükségessé, hogy tavaly ősszel a német parlament módosította a VW-részvényesek jogairól szóló törvényt, mert azt az Európai Bíróság a tőke szabad áramlását szavatoló uniós belső piaci rendtartással ellentétesnek minősítette.
A törvénymódosítás után a külföldi felvásárlási kísérleteknek azzal vették elejét, hogy a Porsche megszerezte a VW-csoport többségét, 74,1 százalékát, ezen belül pedig a szavazati joggal járó törzsrészvények 50,76 százalékát. A Porsche azonban a csoport teljes egészére pályázott, aminek a VW, és a benne 20 százalékos tulajdonrésszel, valamint fontos kérdésekben vétójoggal rendelkező Alsó-Szászország tartomány minden eszközzel ellenállt.
A két társaság közti viszony megromlott. Jórészt családon belüli viszályról volt szó, hiszen a sportautógyár alapítója, Ferdinand Porsche tervezte az első VW-modellt, a mai Porschék pedig átlagosan 30 százalékban VW-alkatrészekből állnak. A Porsche SE holding 50 százalékát kitevő törzsrészvényekből a jelenlegi állás szerint hamarosan már csak négyötödöt - korábban az egészet - tulajdonló Porsche és Piech család tagjai magas tisztségeket viselnek a VW-nál, mint például Ferdinand Piech, Ferdinand Porsche egyik unokája, aki a VW felügyelőbizottsági elnöke.
A wolfsburgi óriás teljes megszerzéséhez a Porsche több mint 10 milliárd euró hitelt vett fel, a pénzügyi válság miatt azonban likviditási gondjai támadtak, és nem tudott élni a VW további 20 százalékát jelentő részvénycsomagra vonatkozó vásárlási jogaival (részvényopcióival). A hónapok óta húzódó konfliktust végül a két cég fúziója zárja le, és az új, VW/Porsche társaságban megjelenik egy külföldi tulajdonos, a katari állami befektetési alap.
A VW és a Porsche felügyelőbizottsága csütörtökön hagyta jóvá az egyesülés menetrendjét. Pénteken Wolfgang Porsche, a Porsche felügyelőbizottsági elnöke szerződést írt alá Hamad bin Dzsászim bin Dzsábir ász-Száni katari miniszterelnökkel a sportautógyárat és a VW-részesedést magában foglaló Porsche SE holding törzsrészvények 10 százalékának eladásáról. A vételárat nem hozták nyilvánossgra a felek. Katar emellett 5 milliárd euróért megveszi a Porsche VW-részvényekre vonatkozó opcióinak nagy részét is. A katari állam így a VW-ben összesen 17 százalékos, szavazati joggal járó tulajdonrészt szerezhet, mondták az ügylet részleteit ismerő források a Die Weltnek.
A VW/Porsche társaságban végül a Porsche és a Piech családnak 35-39 százalék közötti szavazati joggal járó részesedése lesz, vagy ennél valamivel kevesebb - közölte Hans Dieter Pötsch. A nagyságra második tulajdonos Alsó-Szászország tartomány lesz 20-21 százalék közötti részesedéssel, és vétójogokkal. A harmadik legnagyobb tulajdonos Katar lesz. Az alkalmazottak 1 és 5 százalék közötti részvénycsomagot szerezhetnek.
A VW/Porsche Hans Dieter Pötsch szerint 2018-ra a világ vezető autógyártója lehet. A cél eléréséhez elsősorban az szükséges, hogy a VW az amerikai piacon a jelenlegi 300 ezer körüliről évi félmillióra emelje eladásait. Ennek érdekében 2010-ben kihozzák az első, kifejezetten az amerikai piacra szánt VW-modellt, amelyet 2011-ben egy újabb követ.
- 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.
Részletek
Jegyek
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
Megkezdte a termelést a kanadai Magna International magyarországi vállalatának vecsési üzeme – közölte a társaság pénteken az MTI-vel. Teljes cikk
- Megállapodással ért véget a sztrájk az Audi brüsszeli üzemében 1 éve
- Sokmilliós bónuszt kapnak a dolgozók, ha beleegyeznek a végkielégítésbe 1 éve
- Új ügyvezető igazgató a Porsche Hungaria élén 2 éve
- Több száz embert küldhet el a Magyar Bankholding 2 éve
- Új vezető a Porsche Hungaria élén 2 éve
- Megszületett az állami óriásbank 500 fiókkal, 9 ezer munkavállalóval 3 éve
- Magyar fiatal a Volkswagen Konszern legjobbjai között 3 éve
- Chiphiány: Ismét leáll egy hétre a Volkswagen pozsonyi gyára 4 éve
- Többé nem ehetnek húst a dolgozók a Volkswagen központi menzáján 4 éve
- Innovációs és oktatási központot hoz létre a Porsche Hungária Budaörsön 4 éve
- Dízelbotrány: rekordösszeget, 288 millió eurót fizetnek egykori vezetői a VW-nek 4 éve

Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?