Sokmilliós bónuszt kapnak a dolgozók, ha beleegyeznek a végkielégítésbe
A Volkswagen-konszern a rossz gazdasági mutatók miatt nem zárja ki az üzembezárásokat és az elbocsátásokat a VW márka költségcsökkentési programjának keretében, és ezzel összhangban fel fogja mondani a jelenleg érvényben lévő, a kényszerelbocsátásokat 2029-ig kizáró munkahelyvédelmi megállapodást is – adta hírül az MTI a vállalatra hivatkozva. A Wolfsburger Allgemeine Zeitung értesülései nyomán a portfolio.hu azt írja, a Volkswagen jelentősen csökkentené a személyi költségeket, emiatt magas összeget kínálnak azoknak, akik önként elhagynák a céget.
Április és június között a konszern 50 000 eurós (~19,7 millió forint) bónuszt ajánlott a dolgozóknak, ha beleegyeznek a végkielégítésbe. A Wolfsburger Allgemeine Zeitung értesülései szerint a tipikus ösztönzők mellett egyes alkalmazottak így akár 450 000 eurót (~177 millió forint) is kaptak, ha távoztak a cégtől.
A Volkswagen szóvivője nem kívánta kommentálni a német lap értesüléseit, de azt mondta, hogy ez a vállalat ambiciózus teljesítményprogramjának része, amelynek célja a VW üzemi marzsának a növelése. A Volkswagen személyzeti költségcsökkentési akciójáról tavaly állapodott meg a konszern nagyhatalmú üzemi tanácsával, hangsúlyozva, hogy a létszámcsökkentést "társadalmilag felelős módon" kell végrehajtani. Ez magában foglalja az úgynevezett "demográfiai görbe" maximális kihasználását, mivel a Volkswagen megpróbálja arra ösztönözni az idősebb munkavállalóit, hogy korai nyugdíjba vonuljanak, így a vállalat néhány évnyi bért spórolhat meg az előttük álló kritikus időszakban. A Volkswagen elmondása szerint részleges nyugdíjazást ajánlott az 1967-ben született alkalmazottaknak és az 1968-ban született rokkantaknak. A Wolfsburger Allgemeine Zeitung beszámolója szerint a vállalat azt is reméli, hogy 1500, 1961 és 1964 között született dolgozó elfogadja majd a konszernből való kilépéshez szükséges speciális nyugdíjcsomagot.
Több ezer munkahely kerülhet veszélybe
Oliver Blume, a konszern vezérigazgatója a romló autóipari piaci környezettel indokolta a vezetés által felvett irányt. „A jelenlegi helyzetben gyors ellenintézkedések nélkül már a járműgyártás és az alkatrészgyártás telephelyeinek bezárása sem zárható ki” – áll az igazgatótanács közleményében. „Emellett a korábban tervezett, részleges nyugdíjazással és végkielégítésekkel megvalósuló létszámcsökkentés már nem lesz elegendő a megcélzott megtakarítások eléréséhez."
A konszern ezért „kénytelen lesz megszüntetni az 1994 óta érvényben lévő munkahelymegőrző programot”.
Az üzemi tanács vezetője, Daniela Cavallo határozott ellenállást hirdetett meg a dpa hírügynökség birtokába került „Mitbestimmen” című belső vállalati lap különkiadásában. „A terv támadást jelent munkahelyeink, telephelyeink és kollektív szerződéseink ellen” – fogalmazott. Az igazgatóság terve „magát a VW-t és ezzel a konszern szívét sodorja veszélybe. Ez ellen keményen védekezni fogunk” – szögezte le Cavallo. Alsó-Szászország tartomány képviselőivel együtt a munkavállalói képviselőknek többségük van a VW felügyelőbizottságában.
- 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
A közép- és kelet-európai régió 500 legnagyobb vállalata listáját a 2024-es adatok szerint továbbra is a lengyel Orlen olajcég vezeti, a második... Teljes cikk
A Mercedes-Benz több tízmilliárd forint értékű beruházással létrehozza az első magyarországi kutatás-fejlesztési központját, amelynek a nyomán... Teljes cikk
Kelet-Közép-Európa legnagyobb kapacitású sütőüzemét építi fel a Ceres Sütőipari Zrt. 24 milliárd forintos beruházással a Tatai Ipari Parkban -... Teljes cikk
- VOSZ MultiMentor: program, amely összeköti a magyar cégeket a multinacionális vállalatokkal 2 hete
- Rég nem látott leépítési hullámot mértek az Egyesült Államokban 3 hete
- Indul a Demján Sándor 1+1 program második üteme 4 hete
- Munkaerősokk: ezektől a cégektől küldenek el ezreket az AI miatt 1 hónapja
- Tömeges leépítés a Nestlénél: 16 ezer munkahely szűnik meg 2 hónapja
- "Elárultak minket a gépek" – íme 40 szakma, amit az AI a kihalás szélére sodor 2 hónapja
- Rekord az első héten: tarol a fix 3 százalékos vállalkozói hitel 2 hónapja
- "Fejlődni kötelező" - meddig tart a teljesítménykultúra, és hol kezdődik a félelemkultúra? 2 hónapja
- Outplacement, elbocsátás - divatba jön újra, vagy sosem tűnt el? 2 hónapja
- Energiafüggetlenség cégeknek – így hoz megtakarítást a napelemes rendszer 2 hónapja
- Fix 3 százalékos kamat a magyar kkv-knak erre a hét termékre 2 hónapja
Mi történne, ha egy napra minden nő szabadságra menne?