kapubanner for mobile
Szerző: JobAngel
Megjelent: 5 éve

Marketing asszisztens önéletrajz - ilyen volt, ilyen lett

Alapvető, hogy az önéletrajz arra való, hogy megmutassuk a szakmai tudásunkat és eljussunk vele állásinterjúra. De ezt érdemes specifikusan, csak ránk jellemzően megtenni, hiszen így álláskereséskor olyan állást találunk, ami nekünk is jó. Fazekas Éva, a sokak által ismert JobAngel, Magyarország legismertebb önéletrajz-specialistája mutatja be, milyen volt és milyen lett - az ő közreműködésével - egy marketing asszisztens önéletrajz.

images

„Én úgy versenyzem, ahogy nekem jó” (több Forma-1-es világbajnok pilótának is tulajdonított gondolat: Niki Lauda, Ayrton Senna, Alain Prost, Michael Schumacher)

Marketing asszisztens önéletrajz - ilyen volt:



Marketing asszisztens önéletrajz - ilyen lett. LETÖLTHETŐ:

Milyen változásokat végeztünk, és miért?

Alapvető, hogy az önéletrajz arra való, hogy megmutassuk a szakmai tudásunkat és eljussunk vele állásinterjúra. De ezt érdemes specifikusan, csak ránk jellemzően megtenni, hiszen így álláskereséskor olyan állást találunk, ami nekünk is jó. Az általánosan megfogalmazott önéletrajzok nagy hibája, hogy standardizálja az egyént, miközben mindenki tudása - ugyan szakmán belül azonos szakmai alapokra épül - egyedi, tapasztalatai alapján pedig egyedileg kifinomult. Ez a kifinomultság adja a versenyelőnyt az álláspiacon. Az általánosított önéletrajz viszont elveszi ezt. Tanulságos, mert tartalmi elemeivel elkövette ezt a hibát, ezért korrekcióra szorult.

A fenti önéletrajz egy valós önéletrajz személyes adatoktól megszabadított fiktív elemekkel elváltoztatott verziója, így a valósággal való bármilyen egyezés a véletlen műve. (az álláskereső fotója a freepik.com oldal szabadon felhasználható fotói közül származik)

De kezdjünk az elején, a formátumon. A képen látszik, hogy a Word szövegszerkesztő rejtett szimbólumait előhozva bizony ez egy csúnyán, szabálytalanul szerkesztett önéletrajz, ami különösen fájdalmas azért, mert erős IT felhasználói ismereteket említ. Szóközökkel „igazított” sorok, rosszul kitöltött infomezők, oldalszám, lábléc vagy fejléc hiánya, dátum hiánya. Ezeket rendbetettük. Számíthatunk még mindig arra, hogy kinyomtatják a CV-t, így a személyes adatokat érdemes minden oldalon szerepeltetni, illetve a lapok számát és az oldalszámot is feltüntetni. Erre a lábléc tökéletesen alkalmas, az első oldalé viszont legyen „címlaphoz” illő lábléc. Ez már mutatja az álláskereső precizitását.

Tartalmilag még ennél is több problémát jelez a CV. A marketing asszisztensi pozíció olyasmi, ami főleg irodai munka, így a számítógéphasználat elegedhetetlen, de erről nincs részletes információ a CV-ben. Tettünk bele. Kivettük belőle a lakcímet, mert semmilyen hozzáadott értéket nem képvisel az álláskereső szakmai életében, de diszkriminációs tényezőként is használható a kiválasztásban. Semmi szükség rá. Kivettük az „email”, „mobil” szavakat, kitalálható enélkül is, mik ezek az adatok. Betettük viszont a Linkedin profiljának linkjét.

Innentől szinte soronként elemeztük a CV-t, a fejezetcímeket átírtuk személyesebbre („tapasztalatok” helyett „tapasztalataim”. Még ezeket találtuk benne:

„Marketing karrierre vágyó kreatív, proaktív és ötletgazdag, angolul kiválóan beszélő közgazdász.” - Sajnos ebben 2 hasznos szó van a munkáltatónak, miszerint „angol” és „közgazdász”. Viszont hiába van benne a „vágy” szó, mégis személytelen. Tehát így írtuk át: Angolul és franciául kiválóan beszélő közgazdász vagyok, marketinges tapasztalatokkal. Szakmai ismereteim: Piackutatás, direkt marketing, lead generálás, versenytárs elemzés, sales támogatás, promóciós anyagok tervezése, kivitelezésének ügyintézése, sajtóközlemények írása, online marketing, rendezvények koordinálása. Ezzel a pár sorral máris a leendő munkáltató döntésének előkészítésén dolgozunk. Dönteni pedig csak információk birtokában lehet. A „Profil” helyett a sokkal személyesebb „Rólam” szót használtuk.

A „További (kiemelésre érdemes) készségek:” cím alatt általános tulajdonságok voltak, amiket mindenki ír magáról, így gyakorlatilag használhatatlan. Töröltük. És a ronda fekete négyzetet is a fejezetek elejéről. Ráadásul a „kiemelésre érdemes” kiszólás kifejezetten pejoratívnak hat, mintha minden más értéktelen lenne. Marketingesként különösen meg kell válogatni, milyen helyzetben, milyen minősítéseket használunk. Önéletrajzban meg főleg nem minősítjük magunkat… Kivettük a „marketing asszisztens” meghatározást, nem baj, ha valaki többet lát benne, mint asszisztensi pozíciót. A láblécbe is a végzettségével jellemezzük őt.

Sokféle feladatot felsorolt az utolsó munkahelyén, és még rendszerezte is adminisztratív és szakmai feladatok szerint. Ez jónak tűnik, de mi is volt a célja? Marketing karrier. Milyen szintű a végzettsége? Egyetemi. Akkor talán hagyjuk az adminisztrációs feladatokat. Töröltük őket.

Ami maradt, az sem volt túl specifikus, szakmai. Azzá tettük. A „részvétel”, a „figyelemmel kísérés” pontosítást igényel: milyen eszközökkel, milyen célból? Ha valaki a nyelvtudására hivatkozik már a CV elején, jobb, ha itt megmutatja, hogyan használta a mindennapokba.

Az iskolarendszerű oktatásban szerzett bizonyítvány a végzettség, a tanfolyami oklevelek, bizonyítványok a képzettségek. Fontos a megkülönböztetés, mert bizony néha egy 3 napos kurzus többet jelent szakmailag, mint egy 10 éve szerzett egyetemi diploma.

További információkként definiálta a nyelvtudást, a szervezeti tagságait, ezt is rendbetettük, mert a „további” az nem elég fontos, márpedig a nyelvtudás az egyik legfontosabb érv egy álláskereső mellett. A többi „további” is értékes fejezetcímet kapott, készségeit nemcsak felsoroltuk, de leírtuk azt is, hol jelent ez meg a cég részére előnyként. A sporteredményei is megkülönböztethetik a többi jelölttől, így ezt is külön kiemeltük.

A fenti változtatásokat adaptáltuk az álláskereső Linkedin profiljába is, így következetes online megjelenést biztosítottunk számára.

Az önéletrajz eredeti állapotában a jelentkezések számához képest 1%-os visszajelzési arányt produkált. A specifikussá tett önéletrajzzal két állásra pályáztunk, mindkettő állásinterjúval folytatódott, az egyikből állásajánlat, majd munkaszerződés lett.

Címlapfotó: Pixabay.com
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek