kapubanner for mobile
Megjelent: 15 éve

Medián: az APEH nem megvesztegethető

Az adóhatóság működésével a lakosság 7 százaléka nagyon elégedett, 56 százaléka pedig inkább elégedett, a cégek körében ez az arány 7, illetve 69 százalék - derül ki a Medián felméréséből.

Szikora János APEH-elnök a hivatal budapesti sajtótájékoztatóján elmondta: középtávú stratégiájuk szerint rendszeresen megkérdezik az adózókat az APEH tevékenységéről, s az eredményeket felhasználják tevékenységük javítására. A Medián által készített felmérésből kiderül: a lakosság jellemzően személyesen és telefonon, míg a cégek interneten lépnek legszívesebben kapcsolatba az APEH munkatársaival. A személyes kapcsolattartás igénye inkább a fővároson kívüli településeken élőkre, az életkort tekintve pedig a legfiatalabbakra és a legidősebbekre jellemző. Az internetet főképpen a budapestiek és a legfiatalabbak vennék igénybe legszívesebben.

Az elektronikus adóbevallásról a lakosság több mint háromnegyede hallott, de csak 12 százalék használta már, az idén bevezetett egyszerűsített adóbevallásról pedig közel négyötödük értesült, de csak 6 százalék próbálta ki. Elektronikus adóigazolást 2 százalék kért, a személyes adónaptárt 1 százalék használja. A vállalkozók között nagy az ismertsége az új szolgáltatásoknak, és többen használják ezeket, mint a lakosság. A legtöbben az elektronikus adóigazolást (25 százalék), az adóhiányosok, hátralékosok listáját (21 százalék) és a személyes adónaptárt (26 százalék) veszik igénybe.

Felkészült és nem korrupt

A lakosság túlnyomó többségének véleménye szerint az APEH-ra inkább a szigorúság, a dolgok túlbonyolítása, az akadékoskodás a jellemző, ugyanakkor szakmailag felkészülten jár el. A cégek az APEH szakmai felkészültségét ugyancsak elismerik, kevésbé tartják szigorúnak, mint a lakosság, megveszthetőségét illetően jó véleménnyel vannak, 93 százalék az utóbbit nem tartja jellemzőnek. Az adóhatóság különböző területeken dolgozó munkatársairól a lakossági megkérdezettek a törvényességet, felkészültséget és udvariasságot illetően jó véleménnyel voltak, az utóbbival kapcsolatban csupán a végrehajtókat érte kritika. A cégek egyebek között a kapcsolati központok elérhetőségével, a revizorok rugalmasságával és gyorsaságával voltak kevéssé elégedettek.

A hivatal tájékoztatási tevékenységéről a vállalatok voltak jobb véleménnyel, 8 százalékuk nagyon, 74 százalékuk inkább elégedett vele, míg a lakosság esetében 8, illetve 46 százalék vélekedett így. Az adóhatóság maga is készített egy elégedettség felmérést az ügyfélszolgálatokon, e szerint az ügyfelek a hivatalokban való várakozási idővel a legkevésbé elégedettek, a leginkább elégedettek pedig az udvariassággal. Az APEH honlapjának a felhasználók egy 1-5-ig terjedő skálán a weboldal által készített felmérés szerint 3,9-es osztályzatot adtak.
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02JOBVERSE Állásbörze Állásbörze nem csupán egy esemény, hanem egy lehetőség, ahol céged kiemelkedhet a tömegből és személyesen találkozhatsz a legígéretesebb jelentkezőkkel. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Kitartó optimizmus a turisztikai szektorban

Kitartó optimizmus jellemzi a magyarországi turisztikai szektort, az ágazat szereplői a helyzetüket pozitívnak érzékelték - közölte a Turisztikai... Teljes cikk

A rossz testtartás a munkahelyi termelékenységre is hatással lehet

A felmérésben megkérdezettek 39%-a végzi íróasztal mellett a munkáját, amikor távolról dolgozik. Teljes cikk

Vannak tanárok, akik csak most kapták meg a járvány miatt járó táppénz-kiegészítést

Több pedagógusnak is több mint két évet kellett várnia, hogy megkapja a teljes táppénzt. Teljes cikk