Megjelent: 12 hónapja

Így vesz fel informatikusokat a Morgan Stanley

Az utóbbi tíz évben közel 70 multinacionális cég helyezte Magyarországra üzlettámogató központját, a szaknyelvben shared service centerét. Körülbelül 40 ezren dolgoznak ebben a szektorban és folyamatosak a bővülések. A közelmúltban a Morgan Stanley pénzügyi szolgáltató avatott be bennünket, ők hogyan veszik fel a munkaerőt. Főleg informatikusokat keresnek.

images

images

Az informatika világában folyamatos kihívást jelent a tehetségek felkutatása a cégek számára. A legkeresettebb területek - a Monster.hu álláskínálatában jelenleg közel 800 IT-és szoftverfejlesztő pozíció található - állásvadászai ugyanis eleve kedvezőbb alkupozícióból indulnak már az interjúkon, miközben szélesebb munkakínálatból is válogathatnak a piacon. Mindez nem jelenti, hogy a vállalatok beérnék kompromisszumos megoldásokkal a toborzáskor.


A pályakezdők krémjét keresik


"Mi a tehetségek között is a legkiemelkedőbbeket, a pályakezdők krémjét keressük. Ami egyáltalán nem könnyű feladat, mert őket gyakorlatilag az összes informatikusokra vadászó cég igyekszik magához csábítani már a tanulmányaik befejezése előtti években. Így a legjobbak már a diplomázás előtti 1-2 évben is dolgoznak valamelyik vállalatnál" - vázolta az IT-szektor speciális kihívásait Fogarasi Norbert, a Morgan Stanley ügyvezető igazgatója, aki szerint a terület tehetségkutatását már a 16 éves korosztályban sem lenne korai valamilyen formában elkezdeni.


BME, Óbuda, Debrecen, Szeged


A cég ennek ellenére nem szűkölködik az ígéretes pályázókban. A Morgan Stanley által meghirdetett pozíciókra átlagosan tízszeres a túljelentkezés. Az ügyvezető tapasztalatai szerint az mindenképp előny, hogy a fiatal tehetségek toborzásában a nagynevű egyetemek egykori "öregdiákjai" is hatékony segítséget nyújtanak, gyakran már a puszta információátadással. További pozitív fejlemény az IT - sokra vadászó szakembereknek, hogy a Budapesti Műszaki Egyetem és az Óbudai Egyetem mellé egyre inkább felzárkózó Debreceni és Szegedi Tudományegyetemekről is egyre jobban képzett,versenyképes fiatal szakemberek kerülnek ki.


Így zajlik a felvétel


A cégnél az első szűrő során megfelelőnek bizonyuló önéletrajzok után, szinte teljes egészében angolul zajló telefoninterjún mérettetnek meg a pályázók. Ebben a fázisban a szakmai és a szokásos, a pályázó személyét érintő kérdések egyaránt terítékre kerülnek: a szakmai kérdések már itt kiemelten hangsúlyosak, hiszen hiába a szimpátia, a megnyerő személyiség, ha nem kellően felkészült a jelölt a megpályázott területekből. A második fordulóban még nagyobb hangsúly helyeződik a jelöltek szakmai felkészültségére. A témában felmerülő kérdések mellett gyakran kapnak helyben is egy-egy próbafeladatot, programozásból - ám erre az interjúztatók sosem előre gyártott, standard tesztsorokkal készülnek. A szakember kiválasztás harmadik fordulója pozíciótól is függ. Ssc-s munkakörökben Assessment Centerre (a jelöltek rátermettségét, problémamegoldó készségeit csoportos feladatokkal vizsgáló értékelő központra), míg egyéb pozíciókban managerinterjúkra lehet számítani: ha minden jól alakul, az új munkatársak akár a pályázás kezdetétől számított 3 héten belül munkába is állhatnak a cégnél.


15 hetes tréning angol nyelvterületen


Az újonnan a csapatba kerülő, 35-40 új IT-szakember 15 hetes tréninggel kezdhet a cég londoni és New York-i központjaiban. Az összetett, IT-s, angol nyelvi és üzleti képzésprogram végére a szakembereknek a program elején meghatározott projektfeladatot is el kell készítenie. A cég emellett tudatosan törekszik a tehetséggondozásra: a fiatal szakemberek belépésükkor mentort választhatnak maguk mellé a megadott "céges kínálatból", akikkel előre egyeztetett meetingeken, bizalmas légkörben tárgyalhatják át a felmerülő kérdéseket. A mentorrendszer független: ennek előnye, hogy nem közvetlen vezetőikkel kell egyeztetniük a felmerülő kérdéseket, problémákat.


A Morgan Stanley 42 országban működő, New York-i székhelyű pénzügyi szolgáltató. Budapesten 2005-ben nyitott irodát, amikor is matematikai modellezői egységet hozott létre a pénzügyi döntések támogatására, majd egy évvel később informatikai és üzleti támogatóközpontot alapított.


A vállalatnak egyébként cikkünk írásának pillanatában 19 ajánlata érhető el a Monster.hu oldalról ezen a linken.


2013. április 30.

  • 2019.12.18CAFETERIA 2020. Előadók: Fata László, cafeteria szakértő, Cafeteria Trend Kopányiné Mészáros Edda, tájékoztatási kiemelt szakreferens, NAV Nádudvari Éva, senior szolgáltatás manager, NEXON Marusinecz Tamás, vezérigazgató, Allianz Foglalkoztatói Nyugdíjszolgáltató Zrt. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
  • 2020.01.22Változásmenedzsment képzés Cél a szervezet változáskezelési képességének fejlesztése. A változási folyamat és a változás összetevőinek a megértése. Az egyének változáskezelési képességének fejlesztése konkrét gyakorlatokon keresztül. A változási programok kritikus sikertényezőinek megismerése. Részletek Jegyek
  • 2020.02.20Készülj fel a 2020-as Munka törvénykönyve változására! Hogyan kell előkészíteni munkajogi szempontból a felmondást? Hogyan működhet jogszerűen az elektronikus munkaidő nyilvántartás? Milyen változások várhatók a Munka törvénykönyvében, az elfogadott uniós irányelvek tükrében? Milyen tanulságok vonhatók le a legújabb munkaügyi bírói gyakorlatból? Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter