kapubanner for mobile
Megjelent: 13 éve

Nem tetszik a taxisoknak a fővárosi rendelettervezet, tüntetés jöhet

Tüntetésre készülhetnek a taxisok - írja egyelőre meg nem erősített hírekre hivatkozva a Népszabadság. Az egységes árazást és arculatot, illetve a taxikkal szembeni részletes műszaki követelményeket előíró szabályozást sokan élesen bírálják.

A Népszabadság megkérdezte a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetét is a tüntetés tervéről. Majercsik Tamás, a szervezet szóvivője a szerdai, állítólag a városháza környékére szervezett megmozdulásról ugyan nem tud, de szerinte, ha a tervezetet elfogadják, soha nem látott demonstrációra számíthatunk.

Az új fővárosi taxi-rendelettervezet október 1-jén hatályba is lép, amennyiben elfogadják - a taxitársaságok pedig épp ezt a sietséget sérelmezik leginkább a Népszabadság írása szerint.

Nehéz helyzetbe hozza a társaságokat és gépkocsivezetőket az, hogy sok autót ezután nem használhatnának, mivel kizárólag olyan taxik futhatnának, amelyek a tengelytávja minimum 2550 milliméter, továbbá öt személy szállítása esetén a csomagtartó legalább 430 literes, illetve motorjuk 60 kilowattos teljesítményt ér el az EURO 4 környezetvédelmi besorolás mellett, 2018-tól pedig már az EURO 5-ös szabvány élne.

A Budapesten fuvarozó 5500 taxis közül több ezren dolgoznak ezektől a kritériumoktól hajszálnyival eltérő autóval. Többségében a gyakran látott Skoda Octaviák, Dacia Loganok, Kia Cee'd-ek és 1,4-es Ford Focus-ok sem felelnek meg az előírásnak a cikk szerint. Általában a motor teljesítménye marad el a 60 kilowattól. A megfelelő autók ára általában 3,5-4,5 millió forinttól indul.

Az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán a rendelkezés védelmére kelt. Szerinte az azokat védi, akik eddig is betartották az előírásokat: a módosításban szereplő fix hatósági ár és az egységes arculat és ellenőrzés a fővárosi taxis helyzet javulását fogja eredményezni. Illetve a panaszos ügyfelek számára létrehozandó ügyfélszolgálat is a piac tisztulását szolgálja majd.

A bírálók ezeket az előnyöket nem látják biztosítottnak. Szerintük az egységes borostyánsárga színű autók és a taxitársaságok kevésbé látványos logói között könnyebben elvegyülnek majd a taxis hiénák. Ugyanakkor a rendelkezés a taxik iránti közbizalmat szeretné erősíteni, a fuvarszervezőket szeretnék háttérbe szorítani, az utasokat pedig rávenni arra, hogy az utcán is be merjenek szállni egy kocsiba.

A kritikus hangok szerint a kilométerenként 280 forintos fix tarifa áremelést jelent, ami utasvesztéssel fog járni. A tervezet szerint 450 forint lenne az utazások alapdíja, várakozás esetén pedig percenként 70 forintot kellene fizetni, az éjszakai viteldíjak pedig eltűnnének.

Népszabadság
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Erre használják a magyar vállalatok az AI-t

A vállalati felhasználók többsége elégedett a mesterséges intelligenciával, bevezetését megtérülő befektetésnek tartja, az előnyök közül... Teljes cikk

Ezek a cégek nyerték Az Év Családbarát Vállalata díjat

Hat kategóriában adták át az elismeréseket. A mostani nyertesekkel együtt 68 hazai cég viselheti a Családbarát Vállalat címet. Teljes cikk

Felmérés: a magyar cégek többsége NAV ellenőrzésre számít fél éven belül

Az európai kereslet visszaesése és a digitális átállás miatt aggódnak leginkább a hazai vállalatok – mutat rá az EY közel 200 pénzügyi és... Teljes cikk