Nem tetszik a taxisoknak a fővárosi rendelettervezet, tüntetés jöhet
Tüntetésre készülhetnek a taxisok - írja egyelőre meg nem erősített hírekre hivatkozva a Népszabadság. Az egységes árazást és arculatot, illetve a taxikkal szembeni részletes műszaki követelményeket előíró szabályozást sokan élesen bírálják.
A Népszabadság megkérdezte a Taxi Gépkocsivezetők Független Szakszervezetét is a tüntetés tervéről. Majercsik Tamás, a szervezet szóvivője a szerdai, állítólag a városháza környékére szervezett megmozdulásról ugyan nem tud, de szerinte, ha a tervezetet elfogadják, soha nem látott demonstrációra számíthatunk.
Az új fővárosi taxi-rendelettervezet október 1-jén hatályba is lép, amennyiben elfogadják - a taxitársaságok pedig épp ezt a sietséget sérelmezik leginkább a Népszabadság írása szerint.
Nehéz helyzetbe hozza a társaságokat és gépkocsivezetőket az, hogy sok autót ezután nem használhatnának, mivel kizárólag olyan taxik futhatnának, amelyek a tengelytávja minimum 2550 milliméter, továbbá öt személy szállítása esetén a csomagtartó legalább 430 literes, illetve motorjuk 60 kilowattos teljesítményt ér el az EURO 4 környezetvédelmi besorolás mellett, 2018-tól pedig már az EURO 5-ös szabvány élne.
A Budapesten fuvarozó 5500 taxis közül több ezren dolgoznak ezektől a kritériumoktól hajszálnyival eltérő autóval. Többségében a gyakran látott Skoda Octaviák, Dacia Loganok, Kia Cee'd-ek és 1,4-es Ford Focus-ok sem felelnek meg az előírásnak a cikk szerint. Általában a motor teljesítménye marad el a 60 kilowattól. A megfelelő autók ára általában 3,5-4,5 millió forinttól indul.
Az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán a rendelkezés védelmére kelt. Szerinte az azokat védi, akik eddig is betartották az előírásokat: a módosításban szereplő fix hatósági ár és az egységes arculat és ellenőrzés a fővárosi taxis helyzet javulását fogja eredményezni. Illetve a panaszos ügyfelek számára létrehozandó ügyfélszolgálat is a piac tisztulását szolgálja majd.
A bírálók ezeket az előnyöket nem látják biztosítottnak. Szerintük az egységes borostyánsárga színű autók és a taxitársaságok kevésbé látványos logói között könnyebben elvegyülnek majd a taxis hiénák. Ugyanakkor a rendelkezés a taxik iránti közbizalmat szeretné erősíteni, a fuvarszervezőket szeretnék háttérbe szorítani, az utasokat pedig rávenni arra, hogy az utcán is be merjenek szállni egy kocsiba.
A kritikus hangok szerint a kilométerenként 280 forintos fix tarifa áremelést jelent, ami utasvesztéssel fog járni. A tervezet szerint 450 forint lenne az utazások alapdíja, várakozás esetén pedig percenként 70 forintot kellene fizetni, az éjszakai viteldíjak pedig eltűnnének.
Népszabadság
Az új fővárosi taxi-rendelettervezet október 1-jén hatályba is lép, amennyiben elfogadják - a taxitársaságok pedig épp ezt a sietséget sérelmezik leginkább a Népszabadság írása szerint.
Nehéz helyzetbe hozza a társaságokat és gépkocsivezetőket az, hogy sok autót ezután nem használhatnának, mivel kizárólag olyan taxik futhatnának, amelyek a tengelytávja minimum 2550 milliméter, továbbá öt személy szállítása esetén a csomagtartó legalább 430 literes, illetve motorjuk 60 kilowattos teljesítményt ér el az EURO 4 környezetvédelmi besorolás mellett, 2018-tól pedig már az EURO 5-ös szabvány élne.
A Budapesten fuvarozó 5500 taxis közül több ezren dolgoznak ezektől a kritériumoktól hajszálnyival eltérő autóval. Többségében a gyakran látott Skoda Octaviák, Dacia Loganok, Kia Cee'd-ek és 1,4-es Ford Focus-ok sem felelnek meg az előírásnak a cikk szerint. Általában a motor teljesítménye marad el a 60 kilowattól. A megfelelő autók ára általában 3,5-4,5 millió forinttól indul.
Az Országos Taxis Szövetség elnöke, Metál Zoltán a rendelkezés védelmére kelt. Szerinte az azokat védi, akik eddig is betartották az előírásokat: a módosításban szereplő fix hatósági ár és az egységes arculat és ellenőrzés a fővárosi taxis helyzet javulását fogja eredményezni. Illetve a panaszos ügyfelek számára létrehozandó ügyfélszolgálat is a piac tisztulását szolgálja majd.
A bírálók ezeket az előnyöket nem látják biztosítottnak. Szerintük az egységes borostyánsárga színű autók és a taxitársaságok kevésbé látványos logói között könnyebben elvegyülnek majd a taxis hiénák. Ugyanakkor a rendelkezés a taxik iránti közbizalmat szeretné erősíteni, a fuvarszervezőket szeretnék háttérbe szorítani, az utasokat pedig rávenni arra, hogy az utcán is be merjenek szállni egy kocsiba.
A kritikus hangok szerint a kilométerenként 280 forintos fix tarifa áremelést jelent, ami utasvesztéssel fog járni. A tervezet szerint 450 forint lenne az utazások alapdíja, várakozás esetén pedig percenként 70 forintot kellene fizetni, az éjszakai viteldíjak pedig eltűnnének.
Népszabadság
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
További cikkek
Nők a kormányművek mögött - Lányok Napja a Boschnál
A Bosch idén tizenegyedik alkalommal, négy helyszínen engedett bepillantást az autóipari innováció és gyártás világába a Lányok Napján. A Bosch... Teljes cikk
NAV: a mobilappban bárki ellenőrizheti adószámláját
Az alkalmazásban a foglalkoztatási adatok is lekérdezhetőek. Teljes cikk
Jobban aggódnak a munkájukért a magyar dolgozók, mint tavaly év végén
Előző évhez képest minimálisan ugyan, de kissé visszaesett a magyar munkavállalók optimista percepciója az aktuális munkahelyük fennmaradásával... Teljes cikk
Kapcsolódó hírek
- Melyek a legnagyobb nyugdíjas szövetkezetek? Itt a toplista 1 hónapja
- Megállapodás született az operaházi sztrájk felfüggesztéséről 1 hónapja
- Helycserék az élmezőnyben - itt a legnagyobb relokációs cégek listája 1 hónapja
- A sztrájk folytatódik: az Opera dolgozói béremelésig tüntetnek 1 hónapja
- PREXA 2024: elindult a nevezés 1 hónapja
- Elmaradhat az előadás - sztrájkba lépnek az Operaház dolgozói 1 hónapja
- Egy lassú előre, két gyors hátra: foglalkoztatási pávatánc 1 hónapja
- Csak a dolgozók fele tesz félre váratlan egészségügyi kiadásokra 2 hónapja
- Melyek a legnagyobb flottakezelők? 2 hónapja
- Néhány tipp a fővárosi költöztetéshez 2 hónapja
- Béremelést követelnek a területi közigazgatásban dolgozók 2 hónapja