Szerző: HRPortal.hu hírszerkesztő - Forrás: MTI
Megjelent: 12 éve

Októberben sztrájkolnának a vasutasok

Nem történt előrelépés a szakszervezeti sztrájkkövetelésekről a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok képviselői, valamint Herczog László közvetítő részvételével megtartott keddi egyeztetésen Budapesten. A tárgyalást a munkaügyi vita rendezéséről október 27-én folytatják.

images

Az egyeztetést követően Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének alelnöke, a szakszervezeti tárgyalódelegáció vezetője lesújtónak nevezte a tárgyalást az MTI-nek nyilatkozva. Bárány Balázs elmondta, hogy októberben sztrájk lesz, hogy mikor és mennyi ideig, azt a szakszervezeti vezető nem mondta meg. "Nyilván kiválasztjuk azt az időpontot, amikor a sztrájknak a legnagyobb hatása lehet" - tette hozzá. Elmondta: a MÁV nem okul az üzemi tanácsi választások eredményéből, ahol a VDSZSZ a MÁV-START Zrt. személyszállítási szolgáltatási központjaiban 6 helyen megnyerte a választást, úgy, hogy 5 helyen csak a VDSZSZ került be az üzemi tanácsba. Négy helyen a választás még tart, a többi helyen is növelte tagjai számát.

Bárány Balázs úgy vélekedett, hogy a VDSZSZ üzemi tanácsi választáson elért eredménye is alátámasztja, hogy tovább kell folytatni a harcot a sztrájkkövetelés teljesítéséért, a vasutasok emberi léptékű bérezéséért. Utalt arra, hogy az általuk képviselt vasutasok több műszakos munkával tudnak havi nettó 80-120 ezer forint közötti összeget keresni. Tarthatatlannak tartják, hogy miközben a vasút azt kommunikálja, hogy racionalizál, korszerűsít, technológiai fejlesztéseket alkalmaz, újabb piacokat lel, aközben az ebből elért eredményből a vasutasok nem részesülnek, sőt munkahelyek szűnnek meg, és a munkáltató nem a foglalkoztatáspolitikai megállapodásban rögzítettek szerint kezeli a változó helyzetet.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője a tárgyalást követően az MTI-nek elmondta, a lassan egy éve húzódó tárgyalássorozat után sem látja be a szakszervezet, hogy a követeléseit a MÁV nem tudja teljesíteni. A vasúttársaságnak továbbra sincs semmilyen forrása a követelések teljesítéséhez. A VDSZSZ eredeti követelése 10 százalékos többletbéremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azzal a követeléssel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt, illetve munkáltatói érdekből ne legyen az idén létszámleépítés a társaságoknál.
  • 2020.09.24Adókonferencia Jöjjön el a SALDO Adókonferenciájára és ismerje meg az új TB törvény szabályait, valamint a külföldi partnereivel kötött szerződések ÁFA előírásait! Szerezzen biztos tudást, kreditpontokat, tájékozódjon szakértőinktől. Országosan 7 helyszínen várjuk. Részletek Jegyek
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Csaknem 250 embert küld el a Budapest Airport

Újabb létszámleépítést hajt végre a Budapest Airport, mivel a szeptembertől érvényben lévő utazási korlátozások és a vártnál lassabban... Teljes cikk

A Market Építő, a Vesta Home és a Visual Cortex lett Az Év Széchenyi Vállalkozása

Átadták Az Év Széchenyi Vállalkozása 2020-díjakat Budapesten, a Magyar Nemzeti Múzeum Dísztermében. A fődíjat az évi 500 millió forint... Teljes cikk

Magyar multi program: több mint 7 milliárdot kap 37 magyar vállalkozás

Összesen 7,6 milliárd forint értékben 37 vállalkozás nyert támogatást a Magyar multi programban - mondta az Innovációs és Technológiai... Teljes cikk