Online marketing tippek vállalkozóknak
A digitális korban a vállalkozások sikere nagyban függ online jelenlétük hatékonyságától.
Az online marketing lehetőségeinek kiaknázása elengedhetetlen a növekedéshez és a versenyképesség fenntartásához. Ebben a cikkben olyan praktikus tippeket osztunk meg, amelyek segíthetnek digitális jelenlétünk felpörgetésében.
Használjuk ki a weboldalunkban rejlő lehetőségeket
Habár egy felhasználóbarát, gyorsan betöltődő weboldal sem hátrány, ugyanakkor kiemelten fontos, hogy el is tudjuk adni a weboldalunkat a potenciális ügyfeleknek. Ehhez pedig elsődleges szempont egy jól összerakott weboldal szövegezés és struktúra, ami a becsalogatott érdeklődők figyelmét fenntartja és konvertálásra ösztönzi őket. Hiszen hiába a szép csomagolás, ha belül nem kap értéket a felhasználó.
Alkalmazzunk figyelmet felkeltő, ám lényegre törő címsorokat, konvertálásra ösztönző CTA-gombokat és ha webáruházunk van, ne feledkezzünk meg a pop-up ablakok nyújtotta lehetőségekről sem. Kisebb kedvezmények nyújtásával a felugró ablakokban ugyanis nem csak a vásárló elérhetőségéhez juthatunk hozzá, hanem a visszafordulási arányt is jelentősen csökkenthetjük.
Kezdeményezzünk kapcsolatot vásárlóinkkal
A közösségi média platformok kiváló lehetőséget nyújtanak a célközönségünkkel való közvetlen kommunikációra, 2024-ben pedig különösen érdemes odafigyelni a videós tartalmak térnyerésére és erre helyezni a hangsúlyt. A TikTok, az Instagram-reels és a Youtube shorts mind virágkorukat élik és óriási potenciált rejtenek magukban a virális tartalmak tekintetében. Az algoritmusoknak hála könnyedén, akár organikusan is elérhetjük a célközönségünket és egyszerűen nagy népszerűségre tehetünk szert, ellenben egy Facebook bejegyzéssel, melyet organikusan már csupán korlátozott felhasználóhoz tudunk eljuttatni.
A videós tartalmak fontosságát az a tény is alátámasztja, hogy a felhasználók naponta átlagosan 95 percet töltenek el a TikTok platformján, mely nagyjából 1 perc hosszúságú videókkal számolva 95 különböző tartalmat jelent. Legyen csak 1 abból a vállalkozásod tartalma és már azonnal márkaismertségre tehetsz szert és kialakíthatsz egy hosszú távú kapcsolatot a vevőiddel.
Személyre szabott ajánlatok a sikerért
Sokan gondolják, hogy az e-mail marketing halott és nem érdemes energiát fektetni használatába. De gondolj csak bele, a meglévő ügyfeleidet a lehető legkönnyebben hírlevelek alkalmazásával érheted el, miközben személyre szabottan kizárólagosan megszólíthatod őket. Nem mellesleg különböző csoportok számára kedvezményeket, szezonális kínálatokat is nyújthatsz, ami ösztönző jelleggel hathat a vásárlók viselkedésére.
Csak indulj ki saját viselkedésedből, te hányszor nézelődtél már webáruházban egy egyedileg neked címzett e-mailt követően? Végül de nem utolsó sorban az e-mail automatizálás az egyik legköltséghatékonyabb eszköz, hiszen óriási munkaerőforrást takaríthatunk meg, ha bizonyos folyamatokat e-mail automatizmusokkal cserélünk ki, mint például rendelés visszaigazolás, születésnapi kedvezmény kiküldés, feliratkozás visszaigazolás és még sorolhatnánk egészen estig.
Fizetett hirdetések nem az ördögtől valók
Manapság óriási reklámzaj veszi körül a felhasználókat és rendkívül nehéz kiemelkedni a sok konkurens közül. Emiatt kiemelten fontos, hogy a fizetett hirdetések segítségével megfelelő módon optimalizáljuk ügyfélszerzési stratégiáinkat.
A legjobb javaslat, amit tehetünk, hogy gondold át neked mennyit éri meg ráfordítani egy megszerzett ügyfélre és ez alapján építsd fel stratégiádat. Szerencsére a Google Ads-ben már számos intelligens ajánlattételi stratégiával találkozhatunk, mely segít a kampányaink üzleti céljainkkal összehangban lévő optimalizálásában, érdemes lehet ezeket kipróbálni és tesztelni mi válik be vállalkozásodnál.
Árazd megfelelően a termékedet/ szolgáltatásodat
A konkurenciával szembeni versenyelőny kialakításának egyik legősibb módja az árazásban rejlik. Napjainkban óriási árverseny van az egyes piaci szereplők között, ugyanakkor nehézséget jelenthet több száz, akár több ezer termék árainak figyelemmel kísérése a legnagyobb versenytársaknál, de szerencsére ma már erre számos automatizált megoldás áll rendelkezésünkre.
Hasznos megoldás lehet ugyanakkor a Merchant Center egyik legfrissebb újítási is, mely a Termék teljesítménye oldalon a Díjszabás menüpontban javaslatot tesz számunkra, hogy milyen áron lenne érdemes értékesítenünk a termékünket, annak érdekében, hogy nagyobb számú eladást érjünk el – erre konkrét statisztikával is szolgál, mely bemutatja milyen százalékos növekedést eredményezne a termékeink árainak megváltoztatása.
Természetesen ez a stratégia nem működik szolgáltatások esetén, ott érdemes figyelemmel kísérni a konkurenciát és felmérni a fogyasztói igényeket és olyan árazási megoldást alkalmazni, mely a vevőnek is megéri, ugyanakkor számunkra is profitot termel a konyhán. Hiszen a lényeg – ahogy egy régi mondás tartja-, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon.
Mire számíthatunk a jövőben?
Az online marketing világa folyamatosan fejlődik. Érdemes fokozott figyelemmel kísérni az új trendeket, mint például a mesterséges intelligencia alkalmazása a chatbotokban vagy a személyre szabott ajánlatok terén. A hang- és vizuális keresés optimalizálása szintén egyre fontosabbá válik.
Ne feledjük, a siker kulcsa a konzisztencia és a folyamatos tanulás. Kísérletezzünk különböző stratégiákkal, mérjük az eredményeket, és finomítsuk megközelítésünket az adatok alapján.
Az online térben rejlő lehetőségek határtalanok – rajtunk múlik, hogyan aknázzuk ki őket és olykor nem hátrány, ha szakértő kezekbe adjuk az irányítást és megbízunk egy profi marketing csapatot – mint a ForWeb Online Marketing Ügynökség, akik Kiemelt Google Partner minősítéssel rendelkeznek-, akik kezeskedhet vállalkozásunk üzleti céljainak elérése érdekében.
- 2025.02.28Vezetői Best Practice Fórum - Digitális transzformáció és az AGILE A Fórum célja: A Fórum célja a jó vezetői gyakorlatok és tapasztalatok megosztása, illetve a hazai vezetési kultúra fejlesztése. Részletek Jegyek
- 2025.03.11Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Szervező: BME Részletek Jegyek
- 2025.03.18Óbudai Egyetem Állásbörze A személyes találkozás az potenciális jelentkezőkkel az állásbörzén az egyik leghatékonyabban módszer, hiszen amíg egy önéletrajz csupán „vázlatos” formában nyújt a jelentkezőről képet, addig a személyes találkozás és beszélgetés által sokkal jobban bizonyíthatnak is a szakmai felkészültséggel kapcsolatban. Részletek Jegyek
Magyarországon mindenkinek van munkája, nálunk fizetik a családok egész Európában a legalacsonyabb rezsiárakat, az inflációt letörtük, olyannyira,... Teljes cikk
Még gyermekbetegségekkel küzd a munkáshitel a bankoknál, ám látható: a jogszabály adta szűk lehetőségek ellenére a bankok igyekeznek egyedivé... Teljes cikk
Nagyon érzékenyen érinti a zöldség-gyümölcs termelést és feldolgozóipart az EFO közterheinek ilyen hirtelen, nagy mértékű emelése. A FruitVeB a... Teljes cikk
- Podcast stúdió bérlés, mint munkáltatói márkaépítő eszköz 4 hete
- Ilyen trendek mentén alakul át az üzleti utazások jellege 1 hónapja
- A hirdetések is fontos részét képezik a marketingünknek 2 hónapja
- Edzettek vagyunk: így dolgozik egy telefonos ügyfélszolgálatos 3 hónapja
- A használt autók eladása nem feltétlenül nehézkes 3 hónapja
- Karrierváltás: online marketingesek kaptak szakmai útmutatót 4 hónapja
- Megkérdezték a fiatalokat, mi hiányzik leginkább az életükből 4 hónapja
- Nem lehet provokáció és megdöbbentés nélkül boldogulni: a marketing szakma közelről 4 hónapja
- Onboarding és szakmai képzések: hogyan építsük vállalati szinten a szaktudást? 4 hónapja
- A dolgozók több mint fele szerint hátrányba kerülhet a munkaerőpiacon az AI miatt 5 hónapja
- Módosul az otthonfelújítási program felhívása 6 hónapja