Megjelent: 1 éve

Online marketing tippek vállalkozóknak

A digitális korban a vállalkozások sikere nagyban függ online jelenlétük hatékonyságától.

Online marketing tippek vállalkozóknak-

Az online marketing lehetőségeinek kiaknázása elengedhetetlen a növekedéshez és a versenyképesség fenntartásához. Ebben a cikkben olyan praktikus tippeket osztunk meg, amelyek segíthetnek digitális jelenlétünk felpörgetésében.

Használjuk ki a weboldalunkban rejlő lehetőségeket

Habár egy felhasználóbarát, gyorsan betöltődő weboldal sem hátrány, ugyanakkor kiemelten fontos, hogy el is tudjuk adni a weboldalunkat a potenciális ügyfeleknek. Ehhez pedig elsődleges szempont egy jól összerakott weboldal szövegezés és struktúra, ami a becsalogatott érdeklődők figyelmét fenntartja és konvertálásra ösztönzi őket. Hiszen hiába a szép csomagolás, ha belül nem kap értéket a felhasználó.

Alkalmazzunk figyelmet felkeltő, ám lényegre törő címsorokat, konvertálásra ösztönző CTA-gombokat és ha webáruházunk van, ne feledkezzünk meg a pop-up ablakok nyújtotta lehetőségekről sem. Kisebb kedvezmények nyújtásával a felugró ablakokban ugyanis nem csak a vásárló elérhetőségéhez juthatunk hozzá, hanem a visszafordulási arányt is jelentősen csökkenthetjük.

Kezdeményezzünk kapcsolatot vásárlóinkkal

A közösségi média platformok kiváló lehetőséget nyújtanak a célközönségünkkel való közvetlen kommunikációra, 2024-ben pedig különösen érdemes odafigyelni a videós tartalmak térnyerésére és erre helyezni a hangsúlyt. A TikTok, az Instagram-reels és a Youtube shorts mind virágkorukat élik és óriási potenciált rejtenek magukban a virális tartalmak tekintetében. Az algoritmusoknak hála könnyedén, akár organikusan is elérhetjük a célközönségünket és egyszerűen nagy népszerűségre tehetünk szert, ellenben egy Facebook bejegyzéssel, melyet organikusan már csupán korlátozott felhasználóhoz tudunk eljuttatni.

A videós tartalmak fontosságát az a tény is alátámasztja, hogy a felhasználók naponta átlagosan 95 percet töltenek el a TikTok platformján, mely nagyjából 1 perc hosszúságú videókkal számolva 95 különböző tartalmat jelent. Legyen csak 1 abból a vállalkozásod tartalma és már azonnal márkaismertségre tehetsz szert és kialakíthatsz egy hosszú távú kapcsolatot a vevőiddel.

Személyre szabott ajánlatok a sikerért

Sokan gondolják, hogy az e-mail marketing halott és nem érdemes energiát fektetni használatába. De gondolj csak bele, a meglévő ügyfeleidet a lehető legkönnyebben hírlevelek alkalmazásával érheted el, miközben személyre szabottan kizárólagosan megszólíthatod őket. Nem mellesleg különböző csoportok számára kedvezményeket, szezonális kínálatokat is nyújthatsz, ami ösztönző jelleggel hathat a vásárlók viselkedésére.

Csak indulj ki saját viselkedésedből, te hányszor nézelődtél már webáruházban egy egyedileg neked címzett e-mailt követően? Végül de nem utolsó sorban az e-mail automatizálás az egyik legköltséghatékonyabb eszköz, hiszen óriási munkaerőforrást takaríthatunk meg, ha bizonyos folyamatokat e-mail automatizmusokkal cserélünk ki, mint például rendelés visszaigazolás, születésnapi kedvezmény kiküldés, feliratkozás visszaigazolás és még sorolhatnánk egészen estig.

Fizetett hirdetések nem az ördögtől valók

Manapság óriási reklámzaj veszi körül a felhasználókat és rendkívül nehéz kiemelkedni a sok konkurens közül. Emiatt kiemelten fontos, hogy a fizetett hirdetések segítségével megfelelő módon optimalizáljuk ügyfélszerzési stratégiáinkat.

A legjobb javaslat, amit tehetünk, hogy gondold át neked mennyit éri meg ráfordítani egy megszerzett ügyfélre és ez alapján építsd fel stratégiádat. Szerencsére a Google Ads-ben már számos intelligens ajánlattételi stratégiával találkozhatunk, mely segít a kampányaink üzleti céljainkkal összehangban lévő optimalizálásában, érdemes lehet ezeket kipróbálni és tesztelni mi válik be vállalkozásodnál.

Árazd megfelelően a termékedet/ szolgáltatásodat

A konkurenciával szembeni versenyelőny kialakításának egyik legősibb módja az árazásban rejlik. Napjainkban óriási árverseny van az egyes piaci szereplők között, ugyanakkor nehézséget jelenthet több száz, akár több ezer termék árainak figyelemmel kísérése a legnagyobb versenytársaknál, de szerencsére ma már erre számos automatizált megoldás áll rendelkezésünkre.

Hasznos megoldás lehet ugyanakkor a Merchant Center egyik legfrissebb újítási is, mely a Termék teljesítménye oldalon a Díjszabás menüpontban javaslatot tesz számunkra, hogy milyen áron lenne érdemes értékesítenünk a termékünket, annak érdekében, hogy nagyobb számú eladást érjünk el – erre konkrét statisztikával is szolgál, mely bemutatja milyen százalékos növekedést eredményezne a termékeink árainak megváltoztatása.

Természetesen ez a stratégia nem működik szolgáltatások esetén, ott érdemes figyelemmel kísérni a konkurenciát és felmérni a fogyasztói igényeket és olyan árazási megoldást alkalmazni, mely a vevőnek is megéri, ugyanakkor számunkra is profitot termel a konyhán. Hiszen a lényeg – ahogy egy régi mondás tartja-, hogy a kecske is jóllakjon és a káposzta is megmaradjon.

Mire számíthatunk a jövőben?

Az online marketing világa folyamatosan fejlődik. Érdemes fokozott figyelemmel kísérni az új trendeket, mint például a mesterséges intelligencia alkalmazása a chatbotokban vagy a személyre szabott ajánlatok terén. A hang- és vizuális keresés optimalizálása szintén egyre fontosabbá válik.

Ne feledjük, a siker kulcsa a konzisztencia és a folyamatos tanulás. Kísérletezzünk különböző stratégiákkal, mérjük az eredményeket, és finomítsuk megközelítésünket az adatok alapján.

Az online térben rejlő lehetőségek határtalanok – rajtunk múlik, hogyan aknázzuk ki őket és olykor nem hátrány, ha szakértő kezekbe adjuk az irányítást és megbízunk egy profi marketing csapatot – mint a ForWeb Online Marketing Ügynökség, akik Kiemelt Google Partner minősítéssel rendelkeznek-, akik kezeskedhet vállalkozásunk üzleti céljainak elérése érdekében.

 

  • 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Itt a NAV listája - Ők nem jelentették be a dolgozóikat

Az adóhatóság azt is közzétette, kik azok az adózók, akik nem felelnek meg a rendezett munkaügyi kapcsolatok követelményének. Teljes cikk

Generációs feszültségekről számolnak be a fiatal dolgozók - Sokan már az első évben felmondanának

Egy friss kutatásban a fiatal dolgozók negyede azt mondta, hogy nem veszik komolyan a véleményét a munkahelyén, emellett sokan említik az elismerés és... Teljes cikk

Kedvezőbb adó 2026-tól! Már decemberben dönteni kell

A magyar vállalkozások számára idén az év végi adótervezés fontosabb, mint valaha. 2026-tól jelentősen emelkednek a kisvállalati adó (KIVA)... Teljes cikk