Megjelent: 12 éve

Öt hasznos tipp a hatékony irodai munkavégzéshez

Az irodai munka gyakran igen egyhangúnak tűnik, és ez sajnos mindennapi teljesítményünkre is hatással lehet. Donna Dawson, amerikai pszichológusnő a Canon megbízásából végeztetett európai irodai termelékenységet vizsgáló kutatás eredményei alapján az alábbi hasznos tanácsokkal segíti a hatékonyabb irodai munkavégzést - áll a lapunknak eljuttatott közleményben.

1. Bajnokok reggelije

Mindig szakítson időt egy kiadós, tápláló reggelire, mivel a gyorsan elfogyasztott harapnivaló vagy a reggeli hiánya délelőtt 11 óra körül jelentős energiacsökkenést eredményez, amely igen könnyen nassoláshoz vezet. Ez az adott pillanatban ugyan energialöketet biztosít, ám később jóval nagyobb hatékonyságcsökkenés követi.


2. Aktív ebédidő



Igyekezzen könnyebb, egészségesebb ételeket ebédelni, és az alkoholt tartogassa estére. Próbáljon meg mozogni: járja körbe a háztömböt, vagy lépcsőzzön a lift helyett. Sokkal jobban érzi majd magát, így képes lesz hatékonyabban dolgozni, és egészségesebb életet élhet.


3. Kétórás szabály



Kétórányi folyamatos munka után csökken a koncentrációs szint, és teljesítményünk is romlik. Így érdemes asztalunktól kétóránként felkelni, kinyújtani végtagjainkat, kilazítani az ujjainkat, megmozgatni a nyakunkat és a vállainkat, majd néhány percet sétálni miközben rekeszizomból mélyeket lélegzünk.


4. Nyolc óra munka, nyolc óra pihenés...



Az alváshiány megbosszulja magát. Az egészséges alvásciklus fenntartása érdekében az éjfél előtti alvás a leginkább értékes pihenés. A kevés alvás koncentrációs problémákhoz, energiahiányhoz, ingerlékenységhez, sőt akár immunrendszerünk gyengüléséhez is vezethet. Ezek a tényezők, pedig sajnos mindennapi teljesítményünkre is igen kedvezőtlen hatással vannak. Arról sem szabad elfeledkeznünk, hogy bizony a kevés alvás külsőnkön is meglátszik, és rosszabb benyomást kelthet kollégáinkban és főnünkben!


5. Kérdezz bátran!



Az irodai berendezések funkcióinak teljes körű ismerete kiváló lehetőséget kínál a hatékonyabb munkavégzésre, ezáltal értékes időt takaríthatunk meg. Így ne érezzük magunkat zavarban, ha technikai segítséget kérünk, hiszen ezzel hosszú távon mind saját, mind munkáltatónk érdekeit egyaránt szolgálja.
  • 2021.03.08 Vezetői kommunikáció és konfliktuskezelés képzés A képzés célja a szervezeten belül eredményes és hatékony kommunikáció feltételeinek és eszközeinek megismerése és begyakorlása, a résztvevők kommunikációs kultúrájának fejlesztése - A személyes és a vezetői kommunikáció hatásfokának és eredményességének javítása - A szervezeten belül eredményes és hatékony együttműködés és konfliktuskezelés alapjainak megismerése Részletek Jegyek
  • 2021.03.092 Napos Scrum Master Képzés, Élő videokonferenciás A Scrum Master az agilis transzformációk kulcsembere. Olyan Servant Leader szerepkört takar, amelyben a fejlesztő csapatok segítőjeként, mentoraként a jó hangulatú, eredményes munkavégzés megteremtéséért felel e szakember és módszertani szakértőként segíti a projekt munka előrehaladását, jó minőségben, határidőre történő teljesítését. Képezd át magad Scrum Masterré! Részletek Jegyek
  • 2021.03.11 Toborzás a LinkedIn-en és a Facebook-on - ONLINE (live) Képzésünkön fél napban a LinkedIn, fél napban pedig a Facebook toborzási praktikáiról tanulhat. Délelőtt kitérünk a LinkedIn személyes profil szerepére, a vállalati oldal fontos elemeire, a karrieroldalra, oldal analitikákra, továbbá megtanulhatja, hogyan kell felépíteni a kapcsolati hálót, és hogy hogyan érdemes a tartalmakat előállítani. Facebook témánkban szó lesz a hiteles és hatékony kommunikálásra alkalmas Facebook oldalról és a kampánykezelés előtti lépésekről. Mindezt interaktív, gyakorlatias módon, egyéni kérdések megválaszolásával bonyolítjuk le. Részletek Jegyek
  • 2021.04.01A sikeres interjúztatás Képzésünk fő célja, hogy a résztvevők képesek legyenek a szervezetükhöz legjobban illeszkedő, a munkakörben legjobban teljesítő munkatárs kiválasztására. A képzési napon szó lesz -az interjú felépítéséről, -szituációs gyakorlatról, -az információk rögzítéséről, -döntéshozatali csapdákról, -továbbá a kiválasztás további eszközeiről sablonokkal színesítve. Lehetőséget adunk továbbá a saját területüket érintő kérdések átbeszélésére is. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Akár Barbadosról is dolgozhat távmunkában

Turistáknak ajánl 12 hónapra munkavállalói vízumot Barbados. Így akár a trópusi szigetről is lehet távmunkában dolgozni, és ott átvészelni a... Teljes cikk

Bicikliflottával könnyítik a dolgozók visszatérését

Ajándék kerékpárokkal ösztönzi a budapesti iroda dolgozóit a biztonságos és környezettudatos közlekedésre Balogh Levente, a Szentkirályi... Teljes cikk

Több mint 13 millió forintos kártérítést kapott egy férfi, mert unalmas volt a munkája

A francia férfi depressziós lett, miután lefokozták menedzseri pozíciójából. Teljes cikk