Megjelent: 10 éve

Társadalmi felelősségvállalás: íme a legjobb vállalatok

Csütörtök este tartották meg Budapesten a Good CSR 2010 gáláját, amelyen átadták az idei program elismeréseit. A felelős vállalatok közösségének tagjai közül a Tesco, a Pfizer és a Coca-Cola vehetett át díjakat.

A három díjat a program keretében elkészített rövid jelentések alapján ítélte oda a független szakmai zsűri, amelynek tagjai Adriány Kincső, a Hungarian Business Leaders Forum ügyvezető igazgatója, Bálint Viktor médiaszakértő és Gerencsér Balázs, a NIOK Alapítvány igazgatója voltak, áll a lapunknak eljuttatott közleményben.

A Tesco vehette át a vállalati felelősségvállalás irányításának legjobbja címmel járó díjat. A zsűri indoklása szerint a Tesco rövid jelentéséből kiderül, hogy az Iránytű nevű irányító eszköz segítségével szisztematikusan határozzák meg azokat a területeket, amelyek fontosak az eredményes működés szempontjából. Az Iránytű része a Közösségi Terv is, amely a vállalati felelősségvállalás terén jelöli ki a legfontosabb teendőket.

Az iparági kihívásoknak való megfelelésért járó díjat a Pfizer kapta. A zsűri elsősorban azt értékelte, hogy a Pfizer minden CSR programja szorosan kapcsolódik az iparághoz, amelyben a vállalat működik, annak specifikus problémáira, jelenségeire ad nagyon jó válaszokat.

A Coca-Cola Magyarország a stratégiai civil együttműködés területén bizonyult a legjobbnak. A zsűri azt emelte ki, hogy a vállalat CSR tevékenysége során rengeteg különböző szektort bevon, és számos stratégiai partneri megállapodást kötött országszerte.

Braun Róbert, a B&P Braun & Partners Magyarország alapítója és partnere beszédében kiemelte annak fontosságát, hogy a gazdasági válság ellenére vannak cégek, amelyek pénzt, időt és energiát áldoznak arra, hogy felelősen működjenek - és erre sarkallják munkatársaikat is. Megjegyezte, hogy a világban ma tapasztalható megatrendek között is fontos helyen szerepel a fenntarthatóságra való törekvés, ezt pedig nem csak a vezetői döntések, hanem minden egyes munkatárs attitűdje, elkötelezettsége határozza meg. - A vállalati felelősségvállalással foglalkozó szakemberek számára az egyik legfontosabb cél, hogy munkatársaikat motiválják, elültessék bennük a felelősség gondolatát - tette hozzá.

A Good CSR program fennállása óta a vállalatok mellett idén először egy civil szervezet is ad ki fenntarthatósági jelentést felelős működéséről. A WWF Magyarország a Good CSR platformon keresztül számol be érintettjeinek fenntarthatósági törekvéseiről. A kereskedelmi szektorból a Tesco és a SPAR, a legnagyobb hazai pénzügyi szervezetek közül az ING Biztosító, az MKB Bank és a Raiffeisen Bank, az energiaszektorból az E.ON és a GDF SUEZ is a program keretein belül készítette el fenntarthatósági jelentését. A felelős vállalatok közösségéhez csatlakozott továbbá a Coca-Cola HBC, a Ringier Kiadó , a Pfizer, a Jabil Circuit Magyarország, valamint a kkv szektort képviselve a B&P Braun & Partners Magyarország.


A Good CSR program



A B&P Braun & Partners Magyarország tanácsadó cégcsoport Good CSR programja egyedülálló összefogás, amely lehetővé teszi, hogy a nagyvállalatok, valamint a kis- és középvállalkozások együtt, közös platformon mutassák be társadalmi felelősségvállalással kapcsolatos aktivitásukat. Emellett a program nagy hangsúlyt fektet arra, hogy népszerűsítse a CSR ügyét, valamint hogy e cégek egymással és másokkal is megosszák jó gyakorlataikat.
  • 2020.10.06Vigyázz, jönnek az ellenőrök! Az ellenőrzésektől mindenki tart. Sok esetben azonban nem könnyű magunkat kiismerni a jogszabályok és az ellenőrzési folyamatok útvesztőjében. Ebben az eligazodásban szeretnénk segíteni olyan szakértőkkel, akik az ellenőrzések napi gyakorlatára látnak rá. Részletek Jegyek
  • 2020.10.16XIII. LEAN FÓRUM - KONFERENCIA A Fórum fókuszai: Lean Vezetés - Lean coaching Ipar 4.0. és a Lean a gyakorlatban Lean Quality – Lean Six Sigma Lean Office - Folyamatfejlesztés Részletek Jegyek
  • 2020.10.22 HR folyamatok/HR kommunikáció/Változásmenedzsment A képzésen összefoglaljuk és rendszerbe helyezzük a HR folyamatokat, megismerkedünk a HR kommunikáció szerepével és témaköreivel, valamint megtudjuk, mit jelent a változásmenedzsment. Kiknek ajánljuk? A képzést azoknak ajánljuk, akik szeretnének fejleszteni a belső kommunikáción, illetve a változások menedzselését hatékonyabbá szeretnék tenni. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Így nő egy 30 fős elemzőközpont csaknem hetvenszeresére

A Morgan Stanley budapesti irodája, amely az elmúlt 14 évben 30 fősről 2000 embert foglalkoztató globális központtá nőtt, idén is folytatja a... Teljes cikk

Rabok is gyártják majd a MÁV-dolgozók cipőit

Egy 40 fogvatartottat is foglalkoztató cég nyerte a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. mintegy 42 ezer munkavédelmi és egyéb lábbeli gyártására kiírt tenderét. Teljes cikk

Az Apple sosem tér vissza a járvány előtti munkarendhez

Tim Cook, az Apple vezérigazgatója szerint a home office hatására hosszú távon is új munkavégzési szokások maradnak fenn a cégnél. Jelenleg az... Teljes cikk