Megjelent: 13 éve

Tízmilliárdos beruházással startol Szolnokon a Stadler

Csütörtökön ünnepélyes keretek között lerakták Szolnokon a Stadler alumínium-kocsitesteket előállító üzemének alapkövét. A gyár 2008 utolsó negyedévében nyitja majd meg kapuit, és a teljes kapacitás elérésekor mintegy kétszáz dolgozónak fog munkahelyet biztosítani.

Míg a beruházás értékét korábban 15-16 milliárd forintra becsülték, jelenleg csupán annyi biztos, hogy 2008 végéig mintegy tízmilliárd forintot szán a Stadler a szolnoki gyár felépítésére. A további fejlesztések mértéke attól függ, hogyan alakulnak a cég megrendelései, mondta el az mfor.hu kérdésére Dunai Zoltán, a Stadler Trains Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hány ember számára fog munkát kínálni az üzem a 2008 negyedik negyedévére tervezett nyitás idején. Annyi biztos csupán, hogy teljes kapacitás esetén kétszáz fő dolgozhat majd a gyárban.


Százötven hegesztőt képeznek ki

A dolgozók toborzása már el is kezdődött: eddig tíz alumínium-hegesztővel kötött a cég foglalkoztatási szerződést, tudtuk meg Dunai Zoltántól. Összesen egyébként mintegy 150 képesített alumínium-hegesztőre lesz majd szükség, őket a Stadler képezi ki, részben Svájcban. Információink szerint a vállalatnak nagy nehézséget okoz megfelelő kvalitású munkaerőt találni, az igényeket Szolnok és környéke nem is képes teljes egészében kielégíteni.

Stadler-parti Szolnokon az arcok tükrében

Tekintse meg galériánkat!A gyárban teljes kapacitás esetén évente mintegy kétszáz alumínium-kocsitest készül majd. Összehasonlításul: a cég jelenlegi igénye éves átlagban mintegy ötszáz darab kocsiszekrény, amelyből 330-340-et jelenleg a svájci Bussnangban állítanak elő. A MÁV által megrendelt újabb harminc darab Flirt motorvonat közül mintegy 15-20 kocsiteste készülhet Szolnokon, tette hozzá kérdésünkre Dunai Zoltán.

Már idén újabb Flirtök jöhetnek

Mint ismert, a vasúttársaság még 2007 decemberében - élve az opció lehetőségével - adott megbízást újabb harminc jármű leszállítására a Stadlernak. A második "tétel" első két vonatát 2009 februárjáig, a fennmaradó 28 járművet pedig - havi két Flirt átadásával - 2010 közepéig szállítja le a MÁV-nak a svájci cég. Dunai Zoltán szerint a Stadler már 2008 őszén szeretné átadni az újabb szállítmány első darabjait.

Vonatgyártás a Stadlernál

Tekintse meg galériánkat!Az első harminc vonatért a MÁV 144,6 millió eurót (36,3 milliárd forintot) fizetett a svájciaknak, a második harminc Flirt ára ennél némileg kedvezőbb, 141,6 millió euró (35,5 milliárd forint). (Ez csak a beszerzési ár, amihez hozzájönnek még a karbantartási és egyéb költségek.)

Az újabb beszállítást figyelembe véve a MÁV azt tervezi, hogy bővíti a Flirtök közlekedési útvonalát. Így a Budapest-Győr-Hegyeshalom, a Budapest–Székesfehérvár, a Budapest-Pusztaszabolcs és a Pusztaszabolcs-Dunaújváros-Paks vonal mellett a Budapest-Hatvan szakaszon is bevethetik azokat.

Viszautasíthatatlan ajánlatot kaptak

A svájci cég egyébként már korábban megvetette a lábát Magyarországon: a Flirtöket kiszolgáló pusztaszabolcsi karbantartó bázis 2007. májusban nyílt meg. A vonatgyár helyszínét tekintve sokáig Székesfehérvár tűnt befutónak, ám Szolnok végül egy visszautasíthatatlan ajánlattal megelőzte a dunántúli várost.

A svájci cég ugyanis tizenöt évre ingyenes telekhasználati jogot kapott, cserébe öt éven belül négyszáz munkahelyet ígért az alföldi városnak. Az egyelőre kérdéses, hogy ezt sikerül-e teljesítenie - ez elsősorban a megrendelések alakulásának függvénye.

Mivel Szolnok - Székesfehérvárhoz hasonlóan - a negyven százalékos támogatási övezetbe tartozik, az állami támogatás mértéke összességében maximum négymilliárd forintot tehet ki. Ezt a keretet a cég maximálisan ki is kívánja majd használni.
  • 2021.04.23Szervezetfejlesztő (OD) Tanácsadó képzés Egyesítettük a Sämling Solution, a FranklinCovey és vendégelőadóink tudását és tapasztalatát, hogy a résztvevők „soft” és „hard” típusú fejlesztések koordinálására és támogatása is képesek legyenek. Mindazoknak akik Belső munkatársként vagy Külső tanácsadóként vezetnek vagy támogatnak szervezetfejlesztési folyamatokat. Részletek Jegyek
  • 2021.04.252 Napos Scrum Master képzés online, élő videokonferenciás Az agilis működés motorja a Scrum Master, aki biztosítja a hatékony csapatmunkát és kezeli az átalakulás során kialakuló feszültségeket, konfliktusokat. Minden iparágban célszerű átállni agilis működésre, nem csak a szoftverfejlesztésben. Képezze ki kollégáit Scrum Masterré. Részletek Jegyek
  • 2021.05.10 Munkavédelmi technikus Munkavédelmi technikusra lehet szüksége minden olyan cégnek, amelynél kiemelten fontos a munkahelyi egészség és biztonság megvalósítása. A Munkavédelmi technikus ugyanis elősegíti a munkahelyi balesetek és foglalkozási megbetegedések megelőzését, valamint a munkavédelemre fordított költségek optimalizálást. Támogatja a munkáltatót a munkavédelmi kötelezettségek teljesítésében, ezzel hozzájárul a mulasztások és szabályszegések hátrányos személyi és anyagi következményeinek elkerüléséhez Részletek Jegyek
  • 2021.05.13 Humán controlling mutatószámok a gyakorlatban Olyan vezetőknek és (kulcs) munkatársaknak, (HR) controllereknek, HR-eseknek, pénzügyi szakembereknek ajánljuk a képzést, akik a HR munka hatékonyságát, eredményét mérni, számolni, és ezt begyakorolni szeretnék. Ajánljuk továbbá mindazoknak, akik a munkaerő elemzésének, értékelésének vállalati standardizálását, és mérésének elvét és gyakorlatát megismerni szeretnék. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter
További cikkek
Csak kiegészítő juttatásokra 4 milliárdot költ a Tesco Magyarországon

Bár a dolgozók létszáma folyamatosan csökken, a fizetések emelkednek a Tesco magyarországi egységeiben. Az áruházlánc nemzetközi mintára 10... Teljes cikk

Csaknem kétezer munkahelyet szüntet meg a Danone

Jelentősen csökkent a forgalmuk a koronavírus-járvány miatt. Teljes cikk

68 ezer liter szappan és közel 700 ezer maszk fogyott eddig a Volánbusznál

A járványügyi helyzetre tekintettel, az utasok és az autóbuszvezetők védelmében a Volánbusz március 29-től valamennyi járatán felfüggeszti az... Teljes cikk