Tízmilliárdos beruházással startol Szolnokon a Stadler
Csütörtökön ünnepélyes keretek között lerakták Szolnokon a Stadler alumínium-kocsitesteket előállító üzemének alapkövét. A gyár 2008 utolsó negyedévében nyitja majd meg kapuit, és a teljes kapacitás elérésekor mintegy kétszáz dolgozónak fog munkahelyet biztosítani.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hány ember számára fog munkát kínálni az üzem a 2008 negyedik negyedévére tervezett nyitás idején. Annyi biztos csupán, hogy teljes kapacitás esetén kétszáz fő dolgozhat majd a gyárban.
Százötven hegesztőt képeznek ki
A dolgozók toborzása már el is kezdődött: eddig tíz alumínium-hegesztővel kötött a cég foglalkoztatási szerződést, tudtuk meg Dunai Zoltántól. Összesen egyébként mintegy 150 képesített alumínium-hegesztőre lesz majd szükség, őket a Stadler képezi ki, részben Svájcban. Információink szerint a vállalatnak nagy nehézséget okoz megfelelő kvalitású munkaerőt találni, az igényeket Szolnok és környéke nem is képes teljes egészében kielégíteni.
Stadler-parti Szolnokon az arcok tükrében
Tekintse meg galériánkat!A gyárban teljes kapacitás esetén évente mintegy kétszáz alumínium-kocsitest készül majd. Összehasonlításul: a cég jelenlegi igénye éves átlagban mintegy ötszáz darab kocsiszekrény, amelyből 330-340-et jelenleg a svájci Bussnangban állítanak elő. A MÁV által megrendelt újabb harminc darab Flirt motorvonat közül mintegy 15-20 kocsiteste készülhet Szolnokon, tette hozzá kérdésünkre Dunai Zoltán.
Már idén újabb Flirtök jöhetnek
Mint ismert, a vasúttársaság még 2007 decemberében - élve az opció lehetőségével - adott megbízást újabb harminc jármű leszállítására a Stadlernak. A második "tétel" első két vonatát 2009 februárjáig, a fennmaradó 28 járművet pedig - havi két Flirt átadásával - 2010 közepéig szállítja le a MÁV-nak a svájci cég. Dunai Zoltán szerint a Stadler már 2008 őszén szeretné átadni az újabb szállítmány első darabjait.
Vonatgyártás a Stadlernál
Tekintse meg galériánkat!Az első harminc vonatért a MÁV 144,6 millió eurót (36,3 milliárd forintot) fizetett a svájciaknak, a második harminc Flirt ára ennél némileg kedvezőbb, 141,6 millió euró (35,5 milliárd forint). (Ez csak a beszerzési ár, amihez hozzájönnek még a karbantartási és egyéb költségek.)
Az újabb beszállítást figyelembe véve a MÁV azt tervezi, hogy bővíti a Flirtök közlekedési útvonalát. Így a Budapest-Győr-Hegyeshalom, a BudapestSzékesfehérvár, a Budapest-Pusztaszabolcs és a Pusztaszabolcs-Dunaújváros-Paks vonal mellett a Budapest-Hatvan szakaszon is bevethetik azokat.
Viszautasíthatatlan ajánlatot kaptak
A svájci cég egyébként már korábban megvetette a lábát Magyarországon: a Flirtöket kiszolgáló pusztaszabolcsi karbantartó bázis 2007. májusban nyílt meg. A vonatgyár helyszínét tekintve sokáig Székesfehérvár tűnt befutónak, ám Szolnok végül egy visszautasíthatatlan ajánlattal megelőzte a dunántúli várost.
A svájci cég ugyanis tizenöt évre ingyenes telekhasználati jogot kapott, cserébe öt éven belül négyszáz munkahelyet ígért az alföldi városnak. Az egyelőre kérdéses, hogy ezt sikerül-e teljesítenie - ez elsősorban a megrendelések alakulásának függvénye.
Mivel Szolnok - Székesfehérvárhoz hasonlóan - a negyven százalékos támogatási övezetbe tartozik, az állami támogatás mértéke összességében maximum négymilliárd forintot tehet ki. Ezt a keretet a cég maximálisan ki is kívánja majd használni.
- 2026.01.09Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben Foglalkoztatás és jóllét: az értékes munkaerő megszerzése és megtartása a folyamatosan változó munkaerőpiaci környezetben. A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött. A program és a regisztráció a jegyek menüpont alatt.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.28Vezetés- és szervezetfejlesztés szakmai konferencia Bokor Attila Aranykalitkában című kutatásának harmadik fejezetéhez érkeztünk, amely ötven vezetői életúton keresztül három évtized szervezeti és vezetői tapasztalatát mutatja be. Az OD Partner is mérföldkőhöz érkezett: 30 évesek lettünk. Kinyitjuk szakmai műhelyünket és megosztjuk, hogyan gondolkodunk vezetésről, szervezetről, és aktuálisan milyen témákban mélyedünk el.
Részletek
Jegyek
- 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!
Részletek
Jegyek
- 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is.
Részletek
Jegyek
Négyszáz új, magas képzettséget igénylő munkahelyet teremtve Budapesten hozza létre legnagyobb európai uniós és egyben az első térségbeli... Teljes cikk
Több lépcsőben emelkedik az alanyi adómentesség éves bevételi korlátja. A jelenlegi 18 millió forintos felső határ 2026-ban 20 millió, 2027-ben 22... Teljes cikk
Ötszáznál több munkahelyet szüntet meg Romániában a Bosch – írja az economedia.ro a vállalat közleménye alapján. Az elbocsátásokat a Bosch... Teljes cikk
- Új ügyvezető a Stadler Trains Magyarországnál 3 éve
- CO-hegesztő 3 éve
- Száz embert venne fel az Alstom Nógrádban 4 éve
- Lakatos 4 éve
- Hegesztő 4 éve
- Önéletrajz minta - AWI hegesztő 5 éve
- Varrónőkből képzett hegesztőket! - így kezelte a munkaerőhiányt a vállalat 5 éve
- Építőipari szakemberek ezrei tértek haza külföldről, ötödük maradna is 6 éve
- Kiberbűnözők zsarolják a Stadlert 6 éve
- 6 métert zuhant egy munkás, csigolyatörést szenvedett 7 éve
- Mennyit keres egy hegesztő? 8 éve

Egy CEO naplója - a világ egyik legnépszerűbb podcastja