Válságban még nagyobb szerepe van a marketingnek
A reklámpiac várhatóan zsugorodni fog, ami különösen az elmúlt évek, évtizedek folyamatos növekedése miatt lesz fájdalmas az összes szereplő számára. Előtérbe kerül a PR és az online megjelenés, de a direkt marketingnek is jók a kilátásai. A hirdető cégek egy luxust azonban biztosan nem engedhetnek meg maguknak: hogy leálljanak.
Lemondani a reklámozásról nem szabad, igaz várható lesz a PR-tevékenység előretörése - állítja Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke, aki szerint kevesebb pénz jut idén a reklámozásra, ezért lényeges, hogy a cégek hatékonyan költsék el a rendelkezésre álló összeget. A válság várhatóan arra ösztönzi a vállalkozásokat, hogy termékeik ár-érték arányát próbálják bemutatni a fogyasztóknak, és visszaszorul az imidzsépítésre költött pénz. Nagy Bálint, a Magyar Reklámszövetség elnöke szerint, ha nehezednek a piaci körülmények, még nagyobb szerepe van a marketingnek, tehát lehetőleg nem itt kell elkezdeni a takarékoskodást. A szakember mindezekkel együtt úgy látja, hogy a reklámpiac világszerte és itthon is zsugorodni fog, ami különösen az elmúlt évek, évtizedek folyamatos növekedése miatt lesz fájdalmas az összes szereplő számára.
A válságnak pozitív oldala is van, jobban ráirányítja a reklámozók figyelmét a költséghatékony megoldásokra - mondta el lapunknak Tordai Ágnes, a Prime Time Communications ügyvezetője. Előtérbe kerülnek a mérhető lehetőségek, ahol a hasznosulást a vállalkozások számszerűsítve láthatják. Igaz, ez már korábban elkezdődött tendencia, mint ahogyan a médiahasználati szokások változása is: az on-line-költések aránya tovább nő a klasszikus csatornák (tévé, rádió, nyomtatott sajtó, plakát) rovására. A tévénézés változásával együtt változik a tévéreklám is: az egyénileg lehívható műsorok mellé csatolt reklám sokkal célzottabb, a jövőben inkább az emberek fogják megkeresni azokat a csatornákat, ahol a nekik szóló információk megtalálhatók.
A pénzszűke várhatóan felerősíti a PR szerepét, és a nagy tömegek egyidejű elérése helyett nagyobb szerepet kaphat a személyre szabott kommunikáció. A megjelenés a közösségi oldalakon, a blogok használata egy adott mikroközösség, akár egyének megszólítását teszi lehetővé.
A pénzszűke nem egyformán érinti majd a kommunikációs eszközrendszer egészét. Nagy Bálint szerint az évek óta markánsan kirajzolódó iparági tendenciák megmaradnak, tehát tovább nő az internetes költés, de biztosan csökken a hagyományos médiában, ezen belül a televízióban otthagyott forintok száma. A szakember bízik benne, hogy a szerinte igen költséghatékony rádiós költés nem csökken.
- A válságban azok lesznek sikeresek, akik észreveszik potenciális vevőiket, megtalálják és megcélozzák őket. Pontosan ezért a hirdetők ebben az időszakban sem állhatnak le, nem engedhetik meg maguknak ezt a luxust - állítja Peresztegi Zoltán, a Google Magyarország képviselője, aki elmondta, hogy előrejelzések szerint a fejlett e-kereskedelemmel rendelkező Egyesült Királyságban 2011-re a teljes hirdetési pénzek egyharmadát on-line költik majd el. A fogyasztók egyre tudatosabbá válnak, és az internet segítségével keresik meg a számukra legmegfelelőbb ajánlatokat, termékeket, árakat.
A GKIeNET kutatása szerint Magyarországon 3 év alatt 1,5 millióval bővült az internethasználók tábora, vagyis dinamikusan nő az on-line elérhető potenciális fogyasztók köre. Ráadásul ők többnyire magasabb iskolai végzettségűek, és az ezzel párosuló magasabb jövedelem nagyobb fogyasztást is jelenthet. A szűkösebb időszakokban ők azok, akik az on-line felületetek felé fordulnak, és annak minden lehetőségét ki is használják - véli Peresztegi.
Teljes cikk a Piac és Profit magazin márciusi számában.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
Június közepétől több mint 1,9 millióan kapnak adószámla-értesítőt a Nemzeti Adó- és Vámhivataltól (NAV), érdemes mielőbb rendezni a... Teljes cikk
A cég a történtek kivizsgálása és a hasonló esetek megelőzése érdekében minden szükséges lépést megtesz. Teljes cikk
Így jattolnak a magyarok a vendéglátósok szerint. Teljes cikk
- A hirdetések is fontos részét képezik a marketingünknek 7 hónapja
- Egységes budapesti diákváros épülne új kollégiumi férőhelyekkel 8 hónapja
- Karrierváltás: online marketingesek kaptak szakmai útmutatót 9 hónapja
- Nem lehet provokáció és megdöbbentés nélkül boldogulni: a marketing szakma közelről 10 hónapja
- "Gondoskodási válság van" - jelentősen emelni kellene a családi pótlékot 10 hónapja
- A dolgozók több mint fele szerint hátrányba kerülhet a munkaerőpiacon az AI miatt 11 hónapja
- Online marketing tippek vállalkozóknak 13 hónapja
- Jön a hatnapos munkahét, de csak a felsővezetőknek 1 éve
- Házon belülről nevezte ki új vezetőjét a Decathlon 1 éve
- Google Ads és a hirdetői személyazonosság 1 éve
- Több fizetés az érzelmi munkáért - miért ne valósulhatna meg? 2 éve