Van recept az új generáció csapatépítésére?
Mit lehet tudni a generációk különbözőségeiről, és milyen kihívásokkal járhat egy új generációs csapatépítés szervezése? - ebben a kérdésben segít az [eureka] Consulting & Games sajtóközleménye.
A nagy négyes
Melyek is a jelenleg „uralkodó” munkavállalói generációk?
- A Baby boomerek (1946 és 1964 között születettek)
- A X generáció (1965 és 1980 között születettek)
- Az Y generáció, más néven Milleniálok (1981 és 1996 között születettek)
- A Z generáció (1996 után születettek)
A diverzitás fárasztó lehet, de ugyanakkor a sokszínűség motiváló is tud lenni. A sikeres munkahely alapja az elkötelezett munkavállalók és a magas bizalmi szintű csapatok létrejötte. Egy hatékony csapatban gyakran találkozunk több generáció képviselőivel, éppen ezért fontos megérteni a különféle generációk alapvető igényeit a munkahelyen - vallja Bárány Gergő az [eureka] Consulting & Games üzletágvezetője.
Négy generáció, számos különféle igénnyel
A baby boomerek kiemelten fontosnak tartják a stabilitást, és rendkívül lojálisak, ha megkapják a megfelelő megbecsülést. Ők a legkevésbé hajlamosak a munkahelyváltásra az életkoruk és hűségük miatt.
Az X generáció tagjai jól tudják összeegyeztetni a munkát a magánélettel és a családdal. Ha ehhez megkapják a megfelelő támogatást is a munkáltatótól, valóban hűséges és hatékony munkatársakká válnak.
A milleniálok számára a rugalmasság és a szabadság biztosítása kulcsfontosságú. Hajlandóak folyamatosan tanulni, és fontos számukra a teljesítmény elismerése is, cserébe azonban elvárják, hogy a munkáltató igenis vegye figyelembe szabadságvágyukat.
A Z generáció tagjai a legfiatalabbak, és ezáltal is a legmobilisabbak és legkönnyebben váltanak munkahelyet. Folyamatosan igénylik a visszajelzéseket, és nem szeretik sokáig ugyanazt a munkát végezni. Készek tanulni és képezni magukat, és ha a munkahely ebben partner, könnyebb megtartani őket.
Az egyes generációk tehát eltérő értékekkel, elvárásokkal, kommunikációs stílussal és tanulási preferenciákkal rendelkeznek, és mindezek befolyásolják, hogyan reagálnak a különböző típusú csapatépítő tevékenységekre.
Miért is olyan fontos az új generációs csapatépítés?
Dr. Kalmár Péter, a Consulting & Games társalapítója szerint azért, mert más generációkhoz más megközelítésre van szükség.
Az elmúlt években megjelentek a munkaerőpiacon a Z generáció tagjai, és hamarosan ők lesznek a meghatározó változások képviselői. A Z generáció egy új tudatos nemzedék, és a munkahelyválasztás során már a jutattásokat követően a virágzó szervezeti kultúra a legfontosabb szempont számukra. Nem félnek kimondani: boldogok szeretnének lenni, és nem mellékesen szórakozást is keresnek a munkájukban.
Ha tehát csapatépítő program szerveződik, melyben a Z generáció is érdekelt, itt van néhány fontos szempont:
1. Meg kell hagyni a szabadságukat!
A munka-magánélet egyensúlya a Z generáció számára kiemelten fontos. A COVID időszak traumatikus hatásokkal járt az otthoni munkavégzés és a szabadidő-munkaidő kérdéskörében, ezért a Z generáció számára az empatikus és jó munkahely alapfeltétele, hogy tiszteletben tartják a munkaidejüket, és nem kényszerítik őket folyamatos készenlétre. A csapatépítő programokat érdemes nem akkorra szervezni, amikor a munkavállalók szabadságon vagy munkaidőn kívül vannak, hogy olyankor valóban szabadok lehessenek.
2. Ne legyen kötelező!
A kötelezővé tett csapatépítő események gyakran visszatetszőek lehetnek. Jobb, ha az ilyen eseményeket szabadon választhatják a résztvevők, mivel ez motiváltabbá teszi őket, és jobban élvezik majd a programot. A jó élmények szájhagyomány útján terjednek, és a következő alkalommal már többen lesznek kíváncsiak a csapatépítésre.
3. Legyen kreatív és élményszerű!
A Z generáció számára fontos az újszerűség és az élmények. Modern technológiát, humoros történeteket és izgalmas kihívásokat keresnek. A kreativitás, a céltudatosság és a közösségteremtés is kulcsfontosságú elemek az új generációs csapatépítés során.
4. Nem kell félni a játékoktól!
A Z generáció számára a játék nem ciki, és nagyra értékelnek egy jól megtervezett, szórakoztató programot. Az ő életük már tele van játékokkal, és a játék segít abban, hogy könnyedén összehozzák a csapatot. Azonban fontos, hogy a programok ne legyenek túl „mozgósak" vagy túl kompetitívek, és hagyjanak helyet a közösségépítésnek.
Az új generációs csapatépítés tehát egy komplex folyamat, amely megfelelő rugalmasságot és kreativitást igényel. A változatosság és a megértés kulcsfontosságú ahhoz, hogy sikeresen egyesíthető legyen a generációk sokszínűsége, és egy erős, összetartó csapat jöhessen létre.
- 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!
Részletek
Jegyek
- 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.
Részletek
Jegyek
- 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznak
Részletek
Jegyek
A személyes figyelem növeli az ügyfélélményt, legyen szó vendégről, ügyfélről vagy épp üzleti partnerről. A név használata azt üzeni: "Fontos... Teljes cikk
Sok cég küzd a tehetséges fiatal kollégák megtalálásával és megtartásával. A hazai gazdaság egyik legerősebb ága, a vegyipar számára azonban... Teljes cikk
Megnyilvánul-e a nemek között egyenlőtlenség az online szakmai együttműködési platformokon, és ha igen, miképp? Erre kereste a választ... Teljes cikk
- Csapatépítés másképp – a társasjáték mint munkahelyi eszköz 1 hónapja
- Kihalás szélére kerülhet ez a vezetői réteg - mi lesz a multikkal? 1 hónapja
- Felmérés: ilyen pozitív hatásai vannak a céges csapatépítőknek 2 hónapja
- Miért kerüli a Z generáció a vezetői szerepeket és hogyan változtathat ezen a HR? 2 hónapja
- Pályaválasztástól a karrierváltásig - Útkeresés generációkon át 2 hónapja
- A Z generáció nem igazítja az életét a munkához 2 hónapja
- "Karrier-hack" fiataloknak: miért érdemes visszatérni az irodába? 3 hónapja
- Jönnek az ötgenerációs munkahelyek: hogyan lehet jól együttműködni? 3 hónapja
- Generációkra szabott megoldások: egymás után harmadszor lett Top Employer az MBH Bank 3 hónapja
- Hogyan tehető vonzóvá a vegyipar a Z generáció számára? 3 hónapja
- Fokozódó trend: egyre többet esnek ki a munkából a dolgozók 3 hónapja