kapubanner for mobile
Megjelent: 1 éve

Van recept az új generáció csapatépítésére?

Mit lehet tudni a generációk különbözőségeiről, és milyen kihívásokkal járhat egy új generációs csapatépítés szervezése? - ebben a kérdésben segít az [eureka] Consulting & Games sajtóközleménye.

A nagy négyes

Melyek is a jelenleg „uralkodó” munkavállalói generációk?

- A Baby boomerek (1946 és 1964 között születettek)

- A X generáció (1965 és 1980 között születettek)

- Az Y generáció, más néven Milleniálok (1981 és 1996 között születettek)

- A Z generáció (1996 után születettek)

A diverzitás fárasztó lehet, de ugyanakkor a sokszínűség motiváló is tud lenni. A sikeres munkahely alapja az elkötelezett munkavállalók és a magas bizalmi szintű csapatok létrejötte. Egy hatékony csapatban gyakran találkozunk több generáció képviselőivel, éppen ezért fontos megérteni a különféle generációk alapvető igényeit a munkahelyen - vallja Bárány Gergő az [eureka] Consulting & Games üzletágvezetője.

Négy generáció, számos különféle igénnyel

A baby boomerek kiemelten fontosnak tartják a stabilitást, és rendkívül lojálisak, ha megkapják a megfelelő megbecsülést. Ők a legkevésbé hajlamosak a munkahelyváltásra az életkoruk és hűségük miatt.

Az X generáció tagjai jól tudják összeegyeztetni a munkát a magánélettel és a családdal. Ha ehhez megkapják a megfelelő támogatást is a munkáltatótól, valóban hűséges és hatékony munkatársakká válnak.

A milleniálok számára a rugalmasság és a szabadság biztosítása kulcsfontosságú. Hajlandóak folyamatosan tanulni, és fontos számukra a teljesítmény elismerése is, cserébe azonban elvárják, hogy a munkáltató igenis vegye figyelembe szabadságvágyukat.

A Z generáció tagjai a legfiatalabbak, és ezáltal is a legmobilisabbak és legkönnyebben váltanak munkahelyet. Folyamatosan igénylik a visszajelzéseket, és nem szeretik sokáig ugyanazt a munkát végezni. Készek tanulni és képezni magukat, és ha a munkahely ebben partner, könnyebb megtartani őket.

Az egyes generációk tehát eltérő értékekkel, elvárásokkal, kommunikációs stílussal és tanulási preferenciákkal rendelkeznek, és mindezek befolyásolják, hogyan reagálnak a különböző típusú csapatépítő tevékenységekre.

Miért is olyan fontos az új generációs csapatépítés?

Dr. Kalmár Péter, a Consulting & Games társalapítója szerint azért, mert más generációkhoz más megközelítésre van szükség.

Az elmúlt években megjelentek a munkaerőpiacon a Z generáció tagjai, és hamarosan ők lesznek a meghatározó változások képviselői. A Z generáció egy új tudatos nemzedék, és a munkahelyválasztás során már a jutattásokat követően a virágzó szervezeti kultúra a legfontosabb szempont számukra. Nem félnek kimondani: boldogok szeretnének lenni, és nem mellékesen szórakozást is keresnek a munkájukban.

Ha tehát csapatépítő program szerveződik, melyben a Z generáció is érdekelt, itt van néhány fontos szempont:

1. Meg kell hagyni a szabadságukat!

A munka-magánélet egyensúlya a Z generáció számára kiemelten fontos. A COVID időszak traumatikus hatásokkal járt az otthoni munkavégzés és a szabadidő-munkaidő kérdéskörében, ezért a Z generáció számára az empatikus és jó munkahely alapfeltétele, hogy tiszteletben tartják a munkaidejüket, és nem kényszerítik őket folyamatos készenlétre. A csapatépítő programokat érdemes nem akkorra szervezni, amikor a munkavállalók szabadságon vagy munkaidőn kívül vannak, hogy olyankor valóban szabadok lehessenek.

2. Ne legyen kötelező!

A kötelezővé tett csapatépítő események gyakran visszatetszőek lehetnek. Jobb, ha az ilyen eseményeket szabadon választhatják a résztvevők, mivel ez motiváltabbá teszi őket, és jobban élvezik majd a programot. A jó élmények szájhagyomány útján terjednek, és a következő alkalommal már többen lesznek kíváncsiak a csapatépítésre.

3. Legyen kreatív és élményszerű!

A Z generáció számára fontos az újszerűség és az élmények. Modern technológiát, humoros történeteket és izgalmas kihívásokat keresnek. A kreativitás, a céltudatosság és a közösségteremtés is kulcsfontosságú elemek az új generációs csapatépítés során.

4. Nem kell félni a játékoktól!

A Z generáció számára a játék nem ciki, és nagyra értékelnek egy jól megtervezett, szórakoztató programot. Az ő életük már tele van játékokkal, és a játék segít abban, hogy könnyedén összehozzák a csapatot. Azonban fontos, hogy a programok ne legyenek túl „mozgósak" vagy túl kompetitívek, és hagyjanak helyet a közösségépítésnek.

Az új generációs csapatépítés tehát egy komplex folyamat, amely megfelelő rugalmasságot és kreativitást igényel. A változatosság és a megértés kulcsfontosságú ahhoz, hogy sikeresen egyesíthető legyen a generációk sokszínűsége, és egy erős, összetartó csapat jöhessen létre.

 

  • 2025.03.27 recruiTECH konferencia A recruiTECH elsősorban HR vezetőknek, toborzóknak, toborzási vezetőknek, employer branding specialistáknak és learning & development szakembereknek szól, akik napi szinten küzdenek a toborzási céljaikért a munkaerőpiacon, akik keresik az új megoldásokat, melyek segítségével hatékonyabbá tehetik vállalatuk tevékenységét.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.05.31Gazdasági teljesítmény mérése Napjaink controlling tevékenységének fontos része a tényadatokat szolgáltató számvitel, működését kiemelt szinten kell ismerni. A tanfolyam elvégzése után az elsajátított számviteli ismeretek segítségével a controlling által is használt mutatószámok könnyen értelmezhetőkké válnak.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.04Lean vezetés - Lean coaching A KÉPZÉS CÉLJA: A Lean Management bevezetés támogatása. Olyan Lean szemléletű vezetők képzése, akik képesek lesznek eredményesen irányítani, támogatni a Lean menedzsment bevezetését saját szervezetüknél, és a gyakorlatban is eredményesen alkalmazzák a Lean szemléletű változáskezelési, coaching, kommunikációs, motivációs eszközöket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.06.06Pénzügyi kimutatások elemzése A képzés során a résztvevők • megismerik és elsajátítják a beszámoló elemzés eszközeit és technikáit • képessé válnak egy vállalat vagyoni, pénzügyi és jövedelmi helyzetének komplex megítélésére a nyilvánosan elérhető pénzügyi beszámolók alapján • betekintést kapnak a vállalati beszámolók megértéséhez elengedhetetlen iparági elemzés eszközrendszerébe és technikáiba.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Miért fullad kudarcba a legtöbb vállalati nyelvoktatás? Ès mit tehetsz ellene?

A vállalati nyelvoktatás ma már alapvető eszköze a cégek fejlődésének, hiszen az angol vagy német nyelvtudás nélkülözhetetlen a nemzetközi... Teljes cikk

Béralku: így harcoljunk ki fizetésemelést

Egyre-másra jelentik be a cégek az idei béremelési megállapodásaikat, de mi van azokon a helyeken, ahol nincs automatikus emelés, vagy szakszervezet,... Teljes cikk

20 munkanap bárhonnan Európából: ez a workation a Deutsche Telekom magyar leányvállalatánál

Heti négy munkanap otthonról. Évi 20 nap a munka és a nyaralás kombinációjával (workation) bárhonnan Európából nem a szabadság terhére. Íme két... Teljes cikk