kapubanner for mobile
Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 9 éve

10 dolog, amit a jó főnök soha nem mond

Valószínűleg mindenkinek vannak maradandó emlékei olyan mondatokról, beszólásokról, amelyeket a főnöktől hallottak. De bár ne hallották volna, mert maradandó nyomot hagyott a megalázott munkavállalóban. Ezekből a mondatokból gyűjtött össze egy csokorra valót Bernard Marr író, üzleti szakértő a LinkedInen.

Marr szerint, akinek ilyen mondatok elhagyják a száját, jó ha egy picit elgondolkodik és önreflexiót gyakorol.

1. „Örüljön, hogy van állása!” – ez a mondat egy adott gazdasági helyzetben akár igaz is lehet, ugyanakkor egy üres fenyegetés, mert a munkaadó éppen olyan szerencsés, hogy van egy képzett munkavállalója, aki betölti a pozíciót. Ha valakivel nagyon nem vagyunk elégedettek, akkor váljunk meg tőle, de az üres fenyegetések senki érdekeit nem szolgálják.

2. „Ez munka és nem szórakozás.” – a munka nem kellene, hogy rabszolgaságot jelentsen. Az a legjobb, ha a munkavállaló élvezi, szenvedéllyel végzi a munkáját. Ha ez mégsem így zajlik, akkor inkább annak kell utánajárni, hogy miért nem motivált valaki, miért nem érzi magáénak a munkát, hogyan lehetne ezen változtatni.

3. „Nem azért fizetem, hogy gondolkodjon!” – semmilyen innovációnak sem szabad gátat vetni, még a legmechanikusabb munka folyamatait is lehet fejleszteni, javítani, így érdemes azoknak az ötleteit figyelembe venni, akik az adott dolgot csinálják.

4. „Nem én döntök!” – ha ez igaz is, akkor is aláássa a tekintélyt egy ilyen kijelentés, ezért érdemes inkább enélkül a megfelelő helyre irányítani a dolgozót, ha a céges szokásjoggal vagy szabályzattal gondja van, vagy inkább saját kézbe venni a panasz továbbítását.

5. „Én mondom meg, hogy mit csináljon!” – ha egy dolgozó prioritásait a munkában nem veszi tekintetbe a felettese, mert éppen az ő problémás ügyét kellene gyorsan megoldani, az szervezetlenséget tükröz. Ha valakinek új feladatot kell adni egy projekt közepette, azt magyarázzuk meg, hogy miért történik, illetve hogy mi lesz a másik félbehagyott munkával.

6. „Mindig is így csináltuk.” – ez a mondat azt üzeni, hogy nem szeretjük a változást, nem tudunk alkalmazkodni hozzájuk, ilyenkor érdemes végiggondolni, hogy mik is a kétségeink, milyen változást jelentene a felvetés, hátha nem is elvetendő.

7. „Majd átgondolom!” – de valójában nincs szándékomban a kérdéssel a továbbiakban foglalkozni. Nem érdemes hiú reményeket ébreszteni valakiben, ha nincs mögötte valós odafigyelés.

8. „Kaptam egy névtelen panaszt…” – egy ilyen felvezetés törést okozhat a kollégák között, illetve rosszízű spekulációkat indíthat el, ne akarjunk bűnbakot kreálni, inkább vegyük magunkra a „panaszt”. „Észrevettem, …”, „Feltűnt mostanában…” stb.

9. „Oldd meg!” – az ilyen jellegű vezetési hozzáállás udvariatlan és lusta. Valóban meg tudja oldani a feladatot a dolgozó? Vagy könnyítene az alkalmazott helyzetén, ha segítünk megmutatni a helyes irányt vagy a képzést, amire támaszkodhat.

10. „Ez magánügy.” – Ha egy dolgozó teljesítményét befolyásolni kezdi, akkortól nem magánügyről van szó. Ha valaki rendszeresen késik vagy hiányzik a munkahelyéről, akkor az már a munkáltató problémája is. Ne hagyjuk magára ezzel a dolgozót, hanem próbáljunk meg együtt valamilyen megoldást találni a problémára.

Találkoztak már hasonlóan romboló mondatokkal? Írják meg, hogyan élték meg, milyen hatással volt a közérzetükre a munkahelyen.

  • 2024.07.10GDPR A HR-BEN: ADATVÉDELEM A MUNKAHELYEN Programunkon gyakorlati oldalról tekintjük át a munkaviszonnyal összefüggésben leggyakrabban előforduló kérdéseket, tipikus buktatókat és lehetséges hibákat, melyek az elmúlt 6 év során a GDPR szabályozás létrejöttét követően felmerültek.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.05Business Beach Conference Az Ingatlan Regatta már 8 éve köti össze az ingatlanpiac legfontosabb szereplőit egy különleges sporteseménnyel. Az idei évtől kezdve, Litkey Farkassal közös szervezésben “új” eseményként csatlakozik hozzánk a Bankár Kupa.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.09.26Best Practice Fórum - Roto A Fórum Célja: A Digitalizációs és Lean szemléletű folyamatfejlesztések sikeres vállalati megoldásainak, jó gyakorlatainak megosztása a fórum résztvevői között. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.10.02Tréning Kerekasztal Konferencia 2024. A 2024-es, őszi Tréning Kerekasztal Konferenciánk célja, hogy a résztvevők sokféle megközelítést kapjanak arról, a technológia hogyan épülhet be a tréningek világába.info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Felsővezetők a Linkedinen: hogyan lehet jól csinálni?

OTP, Magyar Telekom, Continental. Három nagyvállalat, ahol a felsővezetők is használják a Linkedint. Nemcsak passzívan, hanem posztolnak is. A múlt... Teljes cikk

A dolgozók kétharmada heti 1-2 meetinget időpocsékolásnak tart

Magyarország első országos reprezentatív produktivitás kutatása egyebek közt arra keresett választ, hogy a hazai fehérgalléros dolgozók napi... Teljes cikk

Az empatikus munkahelyi vezetés sokkal hasznosabb, mint egy szál nőnapi virág!

Március 8-án ünnepeljük a nemzetközi nőnapot. Azonban az egynapos ünneplésnél sokkal fontosabb, hogy a nők minden nap komfortosan és biztonságosan... Teljes cikk