Szerző: Barna Eszter
Megjelent: 5 éve

10 dolog, amit a jó főnök soha nem mond

Marr szerint, akinek ilyen mondatok elhagyják a száját, jó ha egy picit elgondolkodik és önreflexiót gyakorol.

1. „Örüljön, hogy van állása!” – ez a mondat egy adott gazdasági helyzetben akár igaz is lehet, ugyanakkor egy üres fenyegetés, mert a munkaadó éppen olyan szerencsés, hogy van egy képzett munkavállalója, aki betölti a pozíciót. Ha valakivel nagyon nem vagyunk elégedettek, akkor váljunk meg tőle, de az üres fenyegetések senki érdekeit nem szolgálják.

2. „Ez munka és nem szórakozás.” – a munka nem kellene, hogy rabszolgaságot jelentsen. Az a legjobb, ha a munkavállaló élvezi, szenvedéllyel végzi a munkáját. Ha ez mégsem így zajlik, akkor inkább annak kell utánajárni, hogy miért nem motivált valaki, miért nem érzi magáénak a munkát, hogyan lehetne ezen változtatni.

3. „Nem azért fizetem, hogy gondolkodjon!” – semmilyen innovációnak sem szabad gátat vetni, még a legmechanikusabb munka folyamatait is lehet fejleszteni, javítani, így érdemes azoknak az ötleteit figyelembe venni, akik az adott dolgot csinálják.

4. „Nem én döntök!” – ha ez igaz is, akkor is aláássa a tekintélyt egy ilyen kijelentés, ezért érdemes inkább enélkül a megfelelő helyre irányítani a dolgozót, ha a céges szokásjoggal vagy szabályzattal gondja van, vagy inkább saját kézbe venni a panasz továbbítását.

5. „Én mondom meg, hogy mit csináljon!” – ha egy dolgozó prioritásait a munkában nem veszi tekintetbe a felettese, mert éppen az ő problémás ügyét kellene gyorsan megoldani, az szervezetlenséget tükröz. Ha valakinek új feladatot kell adni egy projekt közepette, azt magyarázzuk meg, hogy miért történik, illetve hogy mi lesz a másik félbehagyott munkával.

6. „Mindig is így csináltuk.” – ez a mondat azt üzeni, hogy nem szeretjük a változást, nem tudunk alkalmazkodni hozzájuk, ilyenkor érdemes végiggondolni, hogy mik is a kétségeink, milyen változást jelentene a felvetés, hátha nem is elvetendő.

7. „Majd átgondolom!” – de valójában nincs szándékomban a kérdéssel a továbbiakban foglalkozni. Nem érdemes hiú reményeket ébreszteni valakiben, ha nincs mögötte valós odafigyelés.

8. „Kaptam egy névtelen panaszt…” – egy ilyen felvezetés törést okozhat a kollégák között, illetve rosszízű spekulációkat indíthat el, ne akarjunk bűnbakot kreálni, inkább vegyük magunkra a „panaszt”. „Észrevettem, …”, „Feltűnt mostanában…” stb.

9. „Oldd meg!” – az ilyen jellegű vezetési hozzáállás udvariatlan és lusta. Valóban meg tudja oldani a feladatot a dolgozó? Vagy könnyítene az alkalmazott helyzetén, ha segítünk megmutatni a helyes irányt vagy a képzést, amire támaszkodhat.

10. „Ez magánügy.” – Ha egy dolgozó teljesítményét befolyásolni kezdi, akkortól nem magánügyről van szó. Ha valaki rendszeresen késik vagy hiányzik a munkahelyéről, akkor az már a munkáltató problémája is. Ne hagyjuk magára ezzel a dolgozót, hanem próbáljunk meg együtt valamilyen megoldást találni a problémára.

Találkoztak már hasonlóan romboló mondatokkal? Írják meg, hogyan élték meg, milyen hatással volt a közérzetükre a munkahelyen.

  • 2019.11.21Transzformatív Team Coaching Lab A Transzformatív Team Coaching Lab alkalmat ad arra, hogy konkrét eseteken keresztül ismerkedj a módszertan erejével. Egy ügyféleset, amelyben a team coaching folyamat során transzformáltuk valódi kapcsolattá a csapatban élő projekciókat. Részletek Jegyek
  • 2019.12.05Adatvédelmi Tisztviselő /DPO Képzés – Dr. Kulcsár Zoltánnal /12. 05-06./ Az adatvédelmi tisztviselő képzés célja, hogy a résztvevők pontosan megismerjék az adatkezelők adatvédelmi kötelezettségeit, kialakuljon bennük az a szintű adatvédelmi tudatosság, amely alkalmassá teszi őket a GDPR szerinti adatvédelmi tisztviselői (DPO) feladatok ellátására. Részletek Jegyek
  • 2020.01.18 ICF akkreditált Jungiánus coach féléves továbbképzés Magyarországon először a nemzetközileg sikeres Jungian Coaching School továbbképzése, ami ICF krediteket ad, 2020 januártól júiusig, havonta egy hétvégén. Részletek Jegyek
Follow hrportal_hu on Twitter