kapubanner for mobile
Megjelent: 8 éve

5 tipp, hogy jól működjön az otthoni munka

Sokaknak üdítő alternatívát jelentene a lehetőség, hogy otthonról dolgozhassanak, de csak akkor, ha sikeresen elválasztják a munkát a magánélettől. A Profession.hu Répáczki Rita munkapszichológus segítségével összeszedte, hogyan maradhat gördülékeny a munkatársakkal való kapcsolattartás és hatékony a feladatmegoldás az otthonról történő munkavégzés, vagy távmunka esetén.

1. Gyakoroljunk önkontrollt és osszuk be az időnket!

Alapvetően a következetes, erős belső kontrollal rendelkező embereknek javasolt a távmunka, olyanoknak, akiket nem zavar a sok egyedül töltött óra. Fontos, hogy elkülönítsünk idősávokat kizárólag a munkavégzés céljára, ilyenkor legfeljebb csak jegyzeteket készítsünk az egyéb tennivalókról. A kikapcsolódást jelentő tevékenységeket, pl. a bevásárlást, teregetést vagy a közösségi oldalak figyelését akkorra időzítsük, amikor amúgy is megszakítanánk a munkát pihenés céljából.

2. Vessük be a technológiát!

Az interneten számos alkalmazást találunk, ami segíthet a hatékony munkavégzésben, akár úgy is, hogy bizonyos oldalakra korlátozza a hozzáférésünket egy adott időtartamon belül. Szerencsére már az e-mailen túl is számos lehetőség áll rendelkezésünkre a kollégákkal való kapcsolattartáshoz (felhőalapú felületek, instant messaging, stb.). Ideális esetben egyezzünk meg a munkaadónkkal, hogy milyen felületeket használunk, így a munkánk ellenőrizhetősége is sokkal egyszerűbbé és akkurátusabbá válhat.

3. Tervezzünk előre!

Nagymértékben függ a konkrét tevékenységi körtől, hogy hány nap otthoni munka tekinthető ideálisnak. "Általánosságban kijelenthető, hogy legalább heti 1-2 napot érdemes az irodában tölteni, ezeket a napokat pedig feltétlenül tervezzük meg előre és egyeztessük a kollégáinkkal. Ez azért is fontos, hogy nyugodtan és hatékonyabban tudjunk önállóan is tovább haladni, és a vezető számára is láthatóvá váljon a munkavégzés folyamatossága." - hangsúlyozta Répáczki Rita.

4. Alakítsuk ki az ideális otthoni dolgozó-sarkot!

Mindenképp különítsünk el lakásunkban egy kifejezetten munkavégzésre szánt sarkot vagy helyiséget! Gondoljuk végig, hogy milyen tevékenységet folytatunk majd az adott térben, illetve kell-e kollégák vagy ügyfelek érkezésére számítanunk. Ahhoz, hogy zavartalanul dolgozhassunk, elengedhetetlen bizonyos eszközök beszerzése, sőt, egyes munkahelyek szigorú munkavédelmi elvárásokhoz kötik az otthoni munkát. Lényeges a jó megvilágítás, a napfény. Amennyiben van rá lehetőségünk, nem árt, ha a fal színét is végiggondoljuk. Fontos, hogy a dolgozósarokban kevés figyelmet elterelő inger legyen, és lehetőleg csak a munkához kapcsolódó eszközök vegyenek minket körbe.

5. Mindig hangolódjunk rá a munkára!

A munka és magánélet elkülönítése nem csak fizikai értelemben vett határokról szól, hanem arról is, hogy az ember a pihenőidőtől eltérő, munkaképes állapotba hozza magát. Ugyan sok szempontból kényelmesebb otthonról dolgozni, kevesen tudnak pizsamában ülve igazán jól koncentrálni adott napi feladataikra anélkül, hogy ez később a szabadidő kárára ne váljon. Éppen ezért adjuk meg a módját és mind mentálisan, mind fizikailag készüljünk fel a munkavégzésre, csakúgy mintha a munkahelyünkre mennénk be!
  • 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerniinfo button Részletek ticket button Jegyek