5 tipp, hogy jól működjön az otthoni munka
Sokaknak üdítő alternatívát jelentene a lehetőség, hogy otthonról dolgozhassanak, de csak akkor, ha sikeresen elválasztják a munkát a magánélettől. A Profession.hu Répáczki Rita munkapszichológus segítségével összeszedte, hogyan maradhat gördülékeny a munkatársakkal való kapcsolattartás és hatékony a feladatmegoldás az otthonról történő munkavégzés, vagy távmunka esetén.
Alapvetően a következetes, erős belső kontrollal rendelkező embereknek javasolt a távmunka, olyanoknak, akiket nem zavar a sok egyedül töltött óra. Fontos, hogy elkülönítsünk idősávokat kizárólag a munkavégzés céljára, ilyenkor legfeljebb csak jegyzeteket készítsünk az egyéb tennivalókról. A kikapcsolódást jelentő tevékenységeket, pl. a bevásárlást, teregetést vagy a közösségi oldalak figyelését akkorra időzítsük, amikor amúgy is megszakítanánk a munkát pihenés céljából.
2. Vessük be a technológiát!
Az interneten számos alkalmazást találunk, ami segíthet a hatékony munkavégzésben, akár úgy is, hogy bizonyos oldalakra korlátozza a hozzáférésünket egy adott időtartamon belül. Szerencsére már az e-mailen túl is számos lehetőség áll rendelkezésünkre a kollégákkal való kapcsolattartáshoz (felhőalapú felületek, instant messaging, stb.). Ideális esetben egyezzünk meg a munkaadónkkal, hogy milyen felületeket használunk, így a munkánk ellenőrizhetősége is sokkal egyszerűbbé és akkurátusabbá válhat.
3. Tervezzünk előre!
Nagymértékben függ a konkrét tevékenységi körtől, hogy hány nap otthoni munka tekinthető ideálisnak. "Általánosságban kijelenthető, hogy legalább heti 1-2 napot érdemes az irodában tölteni, ezeket a napokat pedig feltétlenül tervezzük meg előre és egyeztessük a kollégáinkkal. Ez azért is fontos, hogy nyugodtan és hatékonyabban tudjunk önállóan is tovább haladni, és a vezető számára is láthatóvá váljon a munkavégzés folyamatossága." - hangsúlyozta Répáczki Rita.
4. Alakítsuk ki az ideális otthoni dolgozó-sarkot!
Mindenképp különítsünk el lakásunkban egy kifejezetten munkavégzésre szánt sarkot vagy helyiséget! Gondoljuk végig, hogy milyen tevékenységet folytatunk majd az adott térben, illetve kell-e kollégák vagy ügyfelek érkezésére számítanunk. Ahhoz, hogy zavartalanul dolgozhassunk, elengedhetetlen bizonyos eszközök beszerzése, sőt, egyes munkahelyek szigorú munkavédelmi elvárásokhoz kötik az otthoni munkát. Lényeges a jó megvilágítás, a napfény. Amennyiben van rá lehetőségünk, nem árt, ha a fal színét is végiggondoljuk. Fontos, hogy a dolgozósarokban kevés figyelmet elterelő inger legyen, és lehetőleg csak a munkához kapcsolódó eszközök vegyenek minket körbe.
5. Mindig hangolódjunk rá a munkára!
A munka és magánélet elkülönítése nem csak fizikai értelemben vett határokról szól, hanem arról is, hogy az ember a pihenőidőtől eltérő, munkaképes állapotba hozza magát. Ugyan sok szempontból kényelmesebb otthonról dolgozni, kevesen tudnak pizsamában ülve igazán jól koncentrálni adott napi feladataikra anélkül, hogy ez később a szabadidő kárára ne váljon. Éppen ezért adjuk meg a módját és mind mentálisan, mind fizikailag készüljünk fel a munkavégzésre, csakúgy mintha a munkahelyünkre mennénk be!
- 2024.04.30NewLeadership – Vezetői eszköztár bővítése Önmaguk fejlesztését is fontosnak tartó középvezetőknek, frissen kinevezett döntéshozóknak szóló komplex és intenzív vezetőfejlesztő program sok gyakorlattal. Különlegessége, hogy a résztvevők átgondolhatják és megoszthatják egymással aktuális kihívásaikat és még a kritikus vezetői helyzetek megoldásáról is tanulhatnak egymás jó gyakorlatából is! Részletek Jegyek
- 2024.05.02Munkaviszony létesítése és megszűntetése – Dr. Berke Gyula Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Egy jól működő csapat titka – Vezetői reziliencia fejlesztése A vezetői reziliencia fejlesztése képzésünk arra világít rá, hogyan lehet úgy tekinteni a tényekre, hogy relativizáljuk őket, kezelhető megvilágításba helyezzük a nehézségeket és igyekezzünk megőrizni a racionalitásunkat, hogy ebben a nehéz helyzetben is fejlődni tudjon a csapatunk. Segítve a csapattagoknak abban, hogy a problémalátásukat a megoldás keresés fókusza váltsa fel és megváltozzon az interakcióik minősége. Részletek Jegyek
- 2024.05.09Munkaidő, pihenőidő – Dr. Takács Gábor Pannon Munkajogi Akadémia - Pannon Munkajogi Akadémia előadás-sorozatunkat, melyben kiváló és elismert szakmai előadók támogatásával ismerhetjük meg a munkajog különböző területeit, ajánljuk mindazoknak, akik szeretnék ismereteiket bővíteni, gyakorlati megközelítésben szeretnék az alkalmazott jogi hátteret megismerni Részletek Jegyek
A home office az otthonról végezhető munkát jelenti. Lehetősége szélesebb körben a koronavírus-járvány idején terjedt el. A pandémia óta az ilyen... Teljes cikk
A home office a COVID előtt, jellemzően multinacionális vállalatnál dolgozók kiváltsága volt, a járvány alatt viszont irodai munkakörökben... Teljes cikk
Egy újabb 4 napos munkahét projekt! A PwC Magyarország könyvvizsgálati üzletágának 280 munkatársa hétfőtől csütörtökig fog dolgozni a három... Teljes cikk
- Munka a szabadság alatt? - A dolgozók több mint 75%-a válaszol a munkahelyi e-mailekre, amikor szabadságon van 6 napja
- Szabadság gyerekkel 6 napja
- Külföldi munka 1 hete
- Egyszerűsített foglalkoztatás 1 hete
- Honnan tudhatjuk, hogy már nem egészséges az, amennyit dolgozunk? 2 hete
- Hornung Ágnes: a munka és a magánélet összehangolása kiemelten fontos 3 hete
- A hétvégén dolgozó foglalkoztatottak aránya a világban 3 hete
- Jogszerűen nem fizették ki a túlóráimat, ha táppénzen voltam? 3 hete
- Lehet távmunkázni, csak előléptetés nem jár érte 3 hete
- Újabb 43 településen épülhet bölcsőde 3 hete
- Ez a legjobban fizető szakma, amiben a leginkább jellemző a távmunka 1 hónapja