kapubanner for mobile
Megjelent: 7 éve

5 tipp molinó készítéshez, ha állásbörzére készülsz

Az állásbörzék több szempontból is fontosak egy vállalkozás életében: nemcsak lehetőséget biztosítanak, hogy a cég képviselői, az érdeklődők és a leendő munkavállalók találkozzanak, de egyben alkalom is, hogy cégünk arculatát megmutassuk a nagyközönségnek. Minden vállalat érdeke, hogy egy kifejezetten pozitív és friss képet alakítson ki magáról, amihez később az emberek kapcsolódni tudnak és jó élményeket társíthatnak.

Az állásbörzék színes kavalkádjában ugyan kitűnni nehéz, de nem lehetetlen: erre egy remek eszköz lehet a molinó. Megfelelő méret, szín és tervezés esetében a célcsoport, esetünkben a leendő munkavállalók számára vonzóvá és láthatóvá teszi a céget.

Készülj fel az állásbörzére!

A molinó tehát az egyik legalapvetőbb eszköze annak, hogy a céged felkeltse az érdeklődők figyelmét. Ahhoz, hogy előzetesen fel tudj készülni az állásbörzére, nem árt, ha egyes paramétereket előre ismersz a rendezvénnyel kapcsolatban. Az első és talán legfontosabb, a börze időpontja. Így tudni fogod pontosan, hogy milyen határidőt szabhatsz a molinó tervezésére, illetve annak elkészítésére.

Elengedhetetlen, hogy ismerd a börze célközönségét: kinek akarod pontosan láthatóvá tenni céget? Milyen típusú munkavállalalókat/álláskeresőket szeretnél vonzani?

A harmadik szempont pedig már a logisztika része: fontos tisztázni, hogy mekkora méretű molinóval jelenhet meg a cég. A méret mellett annak típusa függhet attól is, hogy a céges standod milyen messze vagy közel helyezkedik el a börze fő áramlási útvonalához képest.

Molinó készítés tippek: 5 tipp, hogy kitűnj a tömegből!

1. Tudj meg minden előzetes információt a börzéről!



Mint említettük, ahhoz, hogy hatásos molinót készítsünk, tudnunk kell annak elhelyezési paramétereit. Ez által tudjuk meg azt is, milyen méretű vászonra lesz szükségünk és a lényeges információt mely részén jelenítsük meg. Például, ha a bejárathoz közel van molinónk, nagy eséllyel teljes egészében látható, de a belső áramlási vonalon előfordulhat, hogy takarásban lesz az üzenetünk egy része.

2. Egyszerűen olvasható



Az emberek többsége balról jobbra olvas, valamint felülről lefelé. Fontos, hogy ezen logika mentén foglaljuk össze a mondanivalónkat és ne tüntessünk fel zavarosan, véletlenszerűen szavakat. Ez ugyan akár kreatívan is hathat abban az esetben, ha a molinót több ideig vizsgáljuk. Az igazság azonban az, hogy a legtöbb ember standunk mellett elhaladva futja át a szöveget a tekintetével, tehát nekünk ezalatt a pár másodperc alatt kell üzenetünket átadnunk.

3. Bátran a színekkel



Tény, hogy a nagyobb cégek arculatának színei tudatos stratégiai választás eredményei. Ebben az esetben sincs másképpen: jó minőségű anyagon a megfelelő színek kiválasztásával minden tekintet ránk szegeződhet, mondanivalónkat nyomatékosíthatjuk. Határozott formák, kontrasztok, karakteres színek a halvány árnyalatokkal szemben: ezáltal is tudathatjuk a börzén résztvevőkkel, hogy jelen vagyunk.

4. Ne rejtőzz a molinó mögé!



Az állásbörzén minden munkáltató azért is képviselteti magát, hogy találkozzon leendő munkavállalóival és pozitív benyomást tegyen rájuk. Ez fordítva is érvényes: a cég munkatársai, HR vezetői is itt kaphatnak képet a munkaerőpiacról és a jelentkezők profiljáról. Fontos standunkat úgy berendezni, hogy a munkatársak, ha nem is szó szerint, de tárt karokkal várják az érdeklődőket. Ne bújjunk a molinó mögé és ne kerüljük az arra járók pillantását, éppen ellenkezőleg: beszélgessünk velük!

5. Üzenj a cégedről!



Ragadj meg minden apró részletet, hogy cégedről kedvező és vonzó képet formálj a látogatók számára. A molinón tüntesd fel a cég logóját, ha van lehetőség, fontosabb mérföldköveket és egy szlogent, amivel felkeltheted az érdeklődést. Sok esetben üzenet lehet a molinó anyaga is: ne spórolj a készítésnél, használj minél időtállóbb, minőségi vásznat.

Az állásbörze remek alkalom cégek számára, hogy személyesen is találkozzon jövőbeli munkavállalóival. Fontos, hogy kellő nyitottsággal és felkészültséggel vágjunk bele az előkészületekbe. Ahhoz viszont, hogy egyáltalán célcsoportunk ránk találjon és láthatóvá váljunk a börzén, fontos lépés az arculatunknak megfelelő molinó tervezése. Ne felejtsük, hogy a rendezvény sodrában annak minősége, mérete, színvilága, valamint a vászonra nyomtatott üzenetünk lesz az első benyomás, amit rólunk szereznek.

  • 2025.11.25Pannon HR Konferencia Budapest A Pannon HR Konferencia Budapest 2025 a humánerőforrás-szakma egyik kiemelt találkozója, ahol elismert szakértők – Tari Annamária, Molnár Attila, Gácsi Anna, Dr. Sipka Péter és Sipka Bence – osztják meg tapasztalataikat a legaktuálisabb HR-trendekről és kihívásokról. Egy nap, amely inspirációt, tudást és értékes szakmai kapcsolatokat kínál minden HR-szakember számára.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.12.03Humán controlling A képzés során megtanulhatja, miként támogathatja a controlling szemlélet a HR-stratégiát. Megmutatjuk, hogyan tervezze és kontrollálja a személyi jellegű ráfordításokat, elemezze a munkaerő költségeit és megtérülését, valamint, hogyan alkalmazza a teljesítménymenedzsment és a humán tőke elemzés legfontosabb módszereit a vállalati hatékonyság növelése érdekében. info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.29Bértranszparencia irányelv és diszkrimináció-tilalom Szakmai képzés a bértranszparenciáról és a diszkriminációról HR szakembereknek és vezetőknek. Készüljön fel munkajogászainkkal az EU új bérátláthatósági szabályaira!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2026.01.31Vállalati szimuláció Valós piaci helyzetben egy-egy döntés meghozatalakor helyt kell állnia mind vezetői, mind kontrolleri képességeinknek. Mennyivel egyszerűbb lenne, hogyha mi is úgy gyakorolhatnánk, mint egy pilóta, aki éles felszállás előtt, a szimulátorban tanulja meg a vezetést, míg kellő rutinra tesz szert. Ez megvalósítható ma már az üzleti életben is. info button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
Jégkorszak a munkaerőpiacon: se elbocsátás, se felvétel, se előléptetés

Mintha jégpáncél borítaná az amerikai munkaerőpiacot: hónapok óta alacsony a toborzás és az elbocsátások száma, a dolgozók pedig úgy érzik,... Teljes cikk

Közel 1000 pályázót hozott be ez a toborzási kampány - esettanulmány

„Százból öt! Te benne vagy?” Ezzel a címmel indított tavaly októberben toborzási kampányt a HungaroControl. A cél legalább 700 jelentkező... Teljes cikk