kapubanner for mobile
Megjelent: 13 hónapja

A HR szakemberek kulcsszerepet kell, hogy játszanak a technológiai stratégia kidolgozásában

A HR-nek kulcsszerepet kell játszania a vállalat technológiai stratégiájában. A mai üzleti világ a technológiától függ, ami azt jelenti, hogy az alkalmazottak munkavégzése is a technológia függvénye. A technológia egyre inkább része a szakmai életünknek, legyen szó akár csak egy okostelefon használatáról - írja legfrissebb bejegyzésében a hrbartender.com bloggere, aki egy HR-szakemberek számára készült technológiai képzést mutat be.

Technológiai stratégia és HR - nem válhat külön-
images

A Society for Human Resource Management (SHRM) a közelmúltban a California Institute of Technology (CalTech) intézménnyel együttműködve létrehozott egy képzést HR szakemberek számára. A program neve SHRM CalTech Advanced Technology Credential. 

Az SHRM lehetőséget adott Sharlyn Lauby HR-tanácsadónak, a HR bartender blog írójának, hogy elvégezze a képzést és megossza tapasztalatait. Fontos információk, hogy a képzés körülbelül 20-24 óra alatt online végezhető el és önköltséges.

Tartalma 5 szakaszra van felosztva

  • Kiberbiztonsági alapok
  • Felhőalapú számítástechnika
  • Rendszergondolkodás
  • Mesterséges intelligencia
  • Adatelemzés

Van még egy hatodik választható rész a virtuális és kiterjesztett valóságról, amin a blogger szerint érdemes végigmenni.

Mindegyik szekciót a CalTech karának egy-egy oktatója vagy szakértője (SME) vezeti, aki elméleti és gyakorlati elemeket egyaránt lead az anyagban. Az egyes részek végén néhány, a program végén pedig körülbelül egy tucat kérdésre kell válaszolni. A szerző korábbi tanfolyami vizsgáihoz képest ezt sokkal lazábbnak érezte, a hangsúly a gyakorlati kérdéseken volt. 

A blogger úgy gondolja, hogy ez a képzés nagyszerűen egyensúlyba hozta a technológiai alapokat és a stratégiai szempontokat. Például a felhőalapú számítástechnika szekcióban az előadó a különböző modelleket (SaaS, PaaS és IaaS) és azok felhasználási lehetőségeit tárgyalta a szervezetekben. "HR-szakemberként ezeket az információkat most és a jövőben is tudnunk kell. Ez hatással van a technológiai stratégiánkra és a döntéshozatalra" - írja.

Az utolsó (fakultatív) részben az az előadó megosztotta a virtuális valóság (Virtual Reality, VR), a kibővített valóság (Augmented Reality, AR), a kiterjesztett valóság (Extended Reality, XR) és a metaverzum közötti különbségeket. Ezután összekapcsolta ezeket a fogalmakat a munkavállalók képzésével, és azzal, hogy a szervezetek hogyan használják a technológiát a tanulási környezetek szimulálására. Bár a vállalatok nagy része még nem gondolkodik ezen, de a VR-headsetekhez való hozzáférés egyre általánosabbá válásával ez talán már nincs is olyan messze, mint gondolnánk.  

(Mik a legfontosabb különbségek az AR és az XR között? A kibővített valóság (Augmented Reality, AR) egy olyan technológia, amely digitális információkat helyez a felhasználó valós környezetére, míg a kiterjesztett valóság (Extended Reality, XR) egy sor magával ragadó technológiát foglal magában, beleértve az AR-t, a virtuális valóságot (Virtual Reality, VR) és a kevert valóságot (Mixed Reality, MR).)

A munkavállalók elvárják, hogy a munkahelyen technológiában a felhasználói élményük hasonló legyen az otthoni környezetükhöz. Ez azt jelenti, hogy a szervezeteknek át kell gondolniuk, hogyan fog kinézni a jövőben az alkalmazottak felhasználói élménye. Most van itt az ideje, hogy tájékozódjunk ezekről a fogalmakról - olvasható a blogbejegyzésben.

A szervezeteknek rendelkezniük kell technológiai stratégiával - nemcsak az ügyfelek számára, hanem az alkalmazottak számára is.

A HR-szakembereknek kulcsszerepet kell játszaniuk a munkavállalói technológiai stratégia kidolgozásában.

"Tudom, hogy sok szó esik arról, hogy az emberi tényezőt meg kell tartani a humán erőforrásban. A technika ismerete nem az emberi rész kiiktatásáról szól. A technológia ismerete olyan munkakörnyezet megteremtéséről szól, amelyben a technológia azt végzi, amire a leginkább alkalmas. Így az időnk többi részét az emberi tényezőre összpontosíthatjuk" - zárja bejegyzését a HR szakember. 

Minél több a mesterséges intelligencia a munkahelyen, annál rosszabb a dolgozók életminősége - olvassa el korábbi cikkünk!

fotó: freepik

  • 2025.10.01HVG Állásbörze 2025 Toborozz országosan 3 nap alatt - online, foglalj virtuális standot!info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.07Óbudai Egyetem Állásbörze Jöjjön el, legyen kiállító! Kerüljön közvetlen kapcsolatba tehetséges, frissen diplomázó vagy végzős hallgatókkal, akik készen állnak a szakmai pályafutásuk elindítására. Akik naprakészen ismerik a legújabb technológiákat, elméleteket és iparági trendeket.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.14Műegyetemi Állásbörze A Műegyetemi Állásbörze Budapest legnagyobb és legrangosabb álláskereső rendezvénye. 1995 óta képez hidat a munkaadók és potenciális munkavállalóik között. Rendezvényről rendezvényre több újítással, színesebb programokkal, felméréssel és számos csatornával is találkozhatnak az érdeklődők.info button Részletek ticket button Jegyek
  • 2025.10.21Pannon Állásbörze 2025. A Pannon Állásbörze – ahol a jövő szakemberei és a legjobb munkaadók találkoznakinfo button Részletek ticket button Jegyek
További cikkek
AI és a jövő munkaerőpiaca: kinek lesz robotkollégája és kinek lesz munkahelye?

Az AI el fogja venni a munkánkat? Aki programozással, adminisztrációval vagy írással foglalkozik, annak számolnia kell ezzel. Más szakmákban a... Teljes cikk

Meeting szoftverek: hogyan válasszunk?

A pandémia egyik hozadéka volt a home office elterjedése és ezzel együtt az internetes térben bonyolított megbeszélések is virágzásnak indultak. A... Teljes cikk

"Ember a gépben" botrány: olcsó munkaerővel pótolták a mesterséges intelligenciát egy cégnél

A Nate nevű amerikai technológiai startup egy AI-alapú vásárlási asszisztensként reklámozta magát. Azt ígérte, hogy a felhasználók nevében... Teljes cikk